Vozili smo: Škoda Superb: Z obliko do nove prepričljivosti

29. 7. 2015 | Tomaž Porekar
Deli

Škodin največji in najprestižnejši model Superb postreže z zanimivo enostavnostjo oblike in je od letošnjega poletja na voljo v številnih motornih kombinacijah.

Za zelo prijeten videz so poskrbeli oblikovalci pod vodstvom Slovaka Jozefa Kabana. Pravijo, da nadaljuje družinsko linijo, ki se je začela pri Octavii in Fabii. Superb je zdaj za dobre tri centimetre daljši, pri tem ima za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo, manjša pa sta previsa koles. S tem je postal Superb elegantnejši. Zunanjost je izvedena z zelo enostavnimi potezami, bočne ploskve prekinja le nekoliko navzgor potekajoča guba v karoseriji. Videz dopolnjujejo kristalni okraski žarometov in drugih luči, zanimiv je tudi videz vložkov iz svetlečih diod ob delovanju luči ponoči. V zadku so elegantno 'skrita' prtljažna vrata, a zdaj brez možnosti dodatnega odpiranja zgolj spodnjega dela za prtljago.

Notranjost je res prostorna, predvsem na zadnji klopi, kjer imajo potniki vsaj 157 milimetrov prostora med naslonjalom prednjih sedežev in začetkom sedalnega dela zadnjih. Z oddaljenostjo 98 centimetrov od tal do začetka strehe je tudi prostora za glave potnikov dovolj. Prtljažnik je zrasel za 30 litrov in sprejme 625 litrov prtljage, ob drugih podatkih glede prostornosti je tudi ta najboljši med tekmeci višjega srednjega razreda. Tekmeci imajo prostor lahko celo v imenu, a toliko, kot ga dobijo potniki na zadnjih sedežih v Superbu, ga je le še redkokje drugje.

Superb je bil razvit na znani platformi MQB skupine Volkswagen, po Volkswagnovem Passatu je to drugi model višjega srednjega razreda na njej. Podvozje je sestavljeno iz vzmetnih nog spredaj in večvodilne preme zadaj. Pri novem bo mogoč tudi dodatek, prilagodljivo podvozje z oznako DCC (Dynamic Chassis Control), ki je sestavni del Škodinega izbirnega programa, s katerim voznik ob prilagodljivem blaženju uravnava še druge sestavine vozne podpore, sploh če je Superb opremljen še s samodejnim dvosklopčnim menjalnikom in aktivnim tempomatom (ACC). Tudi sicer zdaj lahko kupec pri Superbu izbira med širokim naborom elektronskih sistemskih pomagal, ki jih ponuja že večina sodobnih avtomobilov iz višjih avtomobilskih razredov.

Vsi novi motorji v Superbu ustrezajo standardom izpustov EU6, pri Škodi pa pravijo, da so povprečno porabo goriva in izpust zmanjšali tudi za 30 odstotkov. Pri ponudbi bencinskih motorjev so na voljo tri različne prostornine štirivaljnikov, pri najmanjši, 1.4 TSI, je osnovni s 125 'konji', močnejši s 150 'konji' pa je opremljen še z dodatno tehnološko rešitvijo, odklapljanjem delovanja valjev ob delni obremenitvi motorja (ACT). Možne so številne kombinacije motorjev, ročnega ali dvosklopčnega menjalnika (pri motorjih z večjim navorom je ta šeststopenjski, sicer pa sedemstopenjski) ter štirikolesnega pogona. Zadnji je ob povezavi z bencinskim motorjem s kar 280 'konji' zgolj v najmočnejši različici (kjer turbo štirivaljnik zamenjuje dosedanji V6).

Pri dizelskih motorjih je oprema manj zapletena, na voljo sta dve prostornini, pri večji, torej dvolitrski, tudi dvoje izhodnih moči. Tudi tu je pri močnejši različici možna kombinacija z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom. Najmočnejši TDI (180 'konj') je na voljo zgolj z DSG-jem in štirikolesnim pogonom. Škoda za konec leta obljublja še varčnejšo različico Green Line, ta bo opremljena z 1,6-litrskim motorjem TDI in se bo ob nekaterih dodatkih opreme (na primer gumah z manjšim kotalnim uporom) postavljala z zgolj 3,7-litrsko povprečno normno porabo in izpustom CO2 le 95 gramov na kilometer.

Novi infozabavni sistem dobro poskrbi za povezljivost. Povezava je možna prek SmartLinka, pri katerem so na voljo Mirror Link, Apple CarPlay in Android Auto. S tem pa je mogoče prek zaslona v avtu dostopati do številnih osebnih nastavitev s pametnega telefona. Poleg tega je na voljo tudi spletni dostop z večjo hitrostjo, kar omogoči, da postane Superb 'vroča točka' na kolesih.

Tisto, kar pri Superbu najbolj prepriča, je vsota vsega, kar ponuja. To so zares odlična prostornost, zanimiv videz, dokaj sodobna in v vsem preizkušena tehnika, vozno udobje in varnost, prepričljiva uporabnost in sprejemljiv cenovni razpon.

Prvi vtis z dvema turbodizloma (s 120 in 150 'konji') je zadovoljil predvsem glede Superbovega voznega udobja in nabora elektronskih pripomočkov (ACC, DCC). Tudi na slabših asfaltnih podlagah se podvozje izkaže kot primerno in kos svoji nalogi – zagotoviti potnikom dovolj udobja. Osnovni dizelski je kljub zgolj 120 'konjem' primerno poskočen, predvsem pa prepriča z varčnostjo. Ob številnih postavkah opreme, ki so jo pri Škodi pripravili za Superba, je seveda težko pričakovati, da bodo kupci izbrali tistega za 21.604 ali 23.708 evrov, kolikor je cena za osnovni različici (bencinsko in dizelsko). Superb je skoraj že naprodaj, saj je bil cenik znan hkrati z mednarodno novinarsko predstavitvijo, dobava avtomobilov pa se začenja konec junija.

Besedilo: Tomaž Porekar, foto: tovarna