Vozili smo: Škodini modeli 4x4

Številke ne lažejo: kar petina vseh prodanih Yetijev, Superbov in Octavij Combi v letu 2103 je imela štirikolesni pogon. In številka se iz leta v leto vzpenja.

1. 8. 2014

In splezala bo tudi letos, saj bodo Čehi že julija predstavili novo Škodo Octavio Scout, štirikolesno gnano in malce dvignjeno ter bolj 'terensko' oblikovano različico Octavie Combi, ki bo na voljo le s štirikolesnim pogonom. A o njej več takrat, ko se vrnemo s predstavitve. Podobno velja za SUV te znamke, ki prihaja na trg leta 2016.

Škodina zgodovina pri sodobnih, štirikolesno gnanih avtomobilih sega v leto 1999, lani so štirikolesno gnanih Škod prodali dobrih 60 tisoč, letos pa v le tretjini leta že več kot 25 tisočakov. Včasih smo kot znamko, ki je sinonim za štirikolesno gnane avtomobile vseh razredov, poznali Subaru, a videti je, da je cilj Škode jasen: ta položaj želijo zavzeti oni.

Na prvi pogled bi sicer lahko pomislili, da je štirikolesni pogon pri Škodi bolj stvar malo boljšega oprijema v slabših voznih razmerah kot kakšnih resnih terenskih zmogljivosti, a smo se lahko na poligonu (ponovno) prepričali, da bo navadno voznik tisti, ki bo odnehal prej kot avtomobil. Navsezadnje je podobno ugotovilo tudi veliko voznikov, ki so pred nekaj tedni sodelovali na našem izzivu Škoda Yeti 4x4, na katerem je Yeti suvereno plezal in se spuščal po terenih, namenjenih motokros motociklom, in ne družinskim avtomobilom. A štirikolesni pogon s sklopko Haldex tudi ob le povsem cestnih gumah odlično kroti zdrsavanje koles, sistem za nadzor hitrosti pri spustu pa poskrbi, da je pot v dolino varnejša – tokrat smo se spuščali tudi po 80-odstotnih klancih. Seveda z Yetijem, saj imata Octavia Combi in Superb predolgo medosno razdaljo in trebuh preblizu tlom, da bi zmogla plezanje čez ostre prevoje testne steze.

Sta pa zato oba, zlasti Octavia, dokazala, da se odlično znajdeta na drsečih površinah, ki so tokrat sredi poletnih temperatur simulirale vožnjo po snegu in ledu. Še posebno Octavia je bila ne le varno predvidljiva, temveč tudi športno igriva, saj omogoča tudi zabavo, med katero avtomobil nadzorovano drsi bočno. Octavia RS ima sicer pogon le spredaj, a na podlagi izkušenega lahko le upamo, da bo nekoč dobila tudi štirikolesnega. Potem bi bila zabava popolna.

Besedilo Dušan Lukič, foto tovarna