V marsikaterem avtomobilu je neskončnostopenjski menjalnik najšibkejši člen. Pri Subaruju to zagotovo ni.
Pri Subaruju so novega Foresterja četrte generacije predstavili pred nekaj več kot dvema letoma, tako da tokratna prenova, predvsem zato, ker je bil Forester na številnih trgih Subarujev najbolje prodajani model, kar malce preseneča. A po videnem in preizkušenem je prenova več kot dobrodošla in povsem na mestu.
Japonci si namreč želijo, da bi vozniki Foresterja uživali med vožnjo, ta pa naj bi bila tudi udobna in enostavna. Hkrati mora biti seveda tudi varčna in učinkovita. Koncept ostaja enak: Subaru je še vedno edina avtomobilska znamka, ki združuje dizelski bokserski motor, stalni štirikolesni pogon in neskončnostopenjski (CVT) samodejni menjalnik. Tega so resda vzeli iz Outbacka, a so ga izboljšali, pa čeprav je bil že prej to eden najboljših neskončnostopenjskih menjalnikov. Glavna novost je seveda dodana prestava, tako ima zdaj Lineartronic elektronsko prednastavljenih sedem prestav. In te niso le za okras! Pri večini podobnih menjalnikov so prednastavljene prestave na voljo le v določenih režimih vožnje, ko pa voznik želi polno pospeševanje in hkratno sekvenčno prestavljanje, sistem ne deluje. V večini primerov med odločnim pospeševanjem namreč ročno prestavljanje ne vpliva na pospeševanje, pri Subaruju pa sistem deluje. Tako se menjalnik vedno odziva na voznikove želje in ukaze, tako pri prestavljanju navzgor kot tudi navzdol. Hkrati menjalnik v samodejnem načinu vedno spremlja voznikov način vožnje, in če ta pritisne pedal plina odločneje (več kot 65 odstotkov pomika pedala) se avtomatično vključi drugačno, bolj odzivno delovanje elektronike.
Ni pa menjalnik edina novost. Prenovljeni Forester se ponaša tudi z izboljšano pasivno in aktivno varnostno opremo, delno je prenovljen tudi motor, povsem pa osrednji infozabavni sistem.
Z motorjem so bile v preteklosti manjše težave, zdaj pri Subaruju upajo, da jih ne bo več. Novih delov na motorju je precej (blok in pokrov motorja, injektorji, turbinsko puhalo, četrta generacija skupnega voda, nižje kompresijsko razmerje itd.), ob zanesljivejšem delovanju je njegovo delovanje zdaj še tišje, manj je tudi tresljajev. Motor izpolnjuje okoljske norme Euro 6, hkrati je v primerjavi s prejšnjim varčnejši in čistejši.
Pomembna novost je tudi povsem nov zabavno-informacijski sistem. Tako sta nova oba osrednja zaslona (manjši na vrhu armaturne plošče, ki je namenjen prikazu podatkov potovalnega računalnika) in večji osrednji zaslon, ki je seveda občutljiv za dotik in po novem ponuja le dva klasična gumba. Rokovanje z njim je praktično in enostavno, brez težav pa se nanj priključi tudi pametni telefon, s katerega se da prenesti oziroma uporabljati tudi številne aplikacije, predvsem tiste v povezavi z navigacijo oziroma predvajanjem glasbe.
Forester pa še vedno ostaja tradicionalno japonski izdelek, ki ne zmore, niti noče skriti svojega porekla. Tako enako kot v večini japonskih avtomobilov še vedno prednjačijo plastična notranjost, a se zdi, da je ta kakovostnejša, pa tudi drugi materiali so prijetnejši. Nasploh je počutje v novem Foresterju dobro ali, drugače zapisano, veliko boljše kot v večini japonskih avtomobilov. K temu pripomore tudi nov volanski obroč, ki se ponaša z dokaj logično razporejenimi novimi tipkami za upravljanje telefona, radia in tempomata.
Najbolj pa zagotovo navduši dejstvo, da bodo v prid boljši prodaji pri Subaruju ponudili ugodnejše cene. Tako bo prenovljeni Forester v primerjavi s prejšnjim cenovno celo ugodnejši, seveda ob upoštevanju podobne opremljenosti avtomobila. Na voljo bo tudi nov paket opreme, Sport Style. V Sloveniji bo za najcenejši Forester z dvolitrskim bencinskim motorjem (150 'konj') treba odšteti 27.790 evrov, za najcenejšo dizelsko različico (150 'konj') pa 32.990 evrov. V ponudbi je sicer še turbobencinski motor (241 'konj'), s katerim pa si zaradi visoke cene (45.990 evrov) pri Subaruju ne delajo utvar, da se bo dobro prodajal. Več seveda stavijo na novo kombinacijo dizelskega motorja in novega samodejnega menjalnika (Lineartronic), za katerega bo potrebnih 36.890 evrov, če bo avto opremljen s paketom opreme Sport Style, in 41.990 evrov z opremo Sport Unlimited. Kljub temu je načrt prodaje v Sloveniji dokaj skromen – do konca leta naj bi osrečili približno 14 kupcev.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak, Foto: tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del