Vozili smo: Subaru Impreza WRX STI

16. 6. 2014
Deli

Pogovore, da je spredaj preveč podobna Mitsubishiju Lancerju desete evolucije in da je 300 'konjev' dandanes premalo, pustimo gostilniškim debatam. Pomemben je pogon in ta je z aktivnimi diferenciali vrhunski!

Subaru Imprezo WRX STI smo vedno primerjali z Mitsubishijem Lancerjem Evolution, saj sta bila navsezadnje tudi neposredna tekmeca v reliju. Časi pa se spreminjajo, in kot kaže, Lancerja enajste evolucije vsaj v doglednem času ne bomo dočakali. Zato pri Subaruju med tekmece štejejo Volkswagna Golfa R 2.0 TSI DSG (dvolitrski turbomotor, štirikolesni pogon, 300 'konjev'), Audija S3 2.0 TSI S-tronic (dvolitrski turbomotor, štirikolesni pogon, 300 'konjev'), Mercedes-Benza A 45 AMG 4Matic (dvolitrski turbomotor, štirikolesni pogon, 360 'konjev') in BMW-ja M135i xDrive (trilitrski turbomotor, štirikolesni pogon, 320 'konjev').

Nisem povsem prepričan, da kupci najmočnejše Impreze zares kolebajo med Golfom, modelom S3 ali Mercedesovim A-jem z oznako AMG, saj so to povsem drugi avtomobili – in zato za druge kupce. Verjetno je v tej druščini STI-ju še najbližje najmočnejši BMW serije 1, in še to je malce za lase prevlečeno. V resnici je Impreza WRX STI ostala sama, saj takega poldirkaškega pedigreja nima nobeden od naštetih.

Ko poslušamo, da je prednji del oblikovno preveč podoben Mitsubishiju Lancerju desete evolucije, se lahko samo nasmejimo. Ali je to sploh slabo, se sprašujem. Velik zadnji spojler pri vnovični oživitvi limuzinske različice (tretja generacija je bila kombilimuzina) seveda kar bode v oči, družine pa bodo pohvalile uporabno štirivratno konfiguracijo karoserije. Tudi komentarje, da je 300 'konjev' dandanes že premalo in da bi morali iz 2,5-litrskega turbomotorja izvleči najmanj 400 iskrih, lahko označimo za gostilniško klevetanje. Mogoče je res premalo, vendar samo za tiste, ki se vozijo le po avtocesti in ki se občasno pojavijo na dirkah za pospeševanje. Subaru Impreza WRX STI namreč blesti prav pri izkoristku teh 300 'konjev', in še to najraje na ovinkasti cesti. Da, prav ste razumeli, namigujemo seveda na vrhunske aktivne diferenciale in podvozje (spredaj v grobem bolj togo za 14 odstotkov, zadaj za 38), ki bi mu v Mladini v rubriki ocenjevanja hrane pripisali s kruhom pomazano.

Toda preden pridemo do glavnega obroka, je treba pojesti predjed. V našem primeru prebrati navodila za uporabo teh diferencialov, saj je gumbov in stikal v notranjosti kar nekaj. Pravi moški bodo seveda najprej izklopili stabilizacijski sistem VDC (ki se izklaplja v treh korakih, saj ponuja programe Normal, Traction z najboljšo trakcijo in OFF), potem naravnali osrednji elektromehanski diferencial (DCCD) tako, da bo največ navora na zadnjih kolesih. Če namreč upoštevamo vse možnosti, imate kar  osem (!) programov, ki ukazujejo, koliko navora se prenaša na prednji oziroma zadnji kolesi in kakšno stopnjo delne zapore diferenciala želite. Nato v programu SI-Drive vklopite Sport Sharp in zabava se lahko začne.

Zapleteno? Mogoče na začetku, vendar je v bistvu tako logično, da navodil za uporabo sploh ni treba niti prelistati. Za vaše punce, ki bi se v petkah in mini krilih (nevarna kombinacija za cesto, a hudo seksi!) rade odpeljale zgolj na kavo s svojo prijateljico v bližnji barček, je vse na AUTO. Če ne bodo pretirano pogumne pri pritiskanju na stopalko za plin, bodo krmilile enega od najvarnejših avtomobilov na cesti. Impreza WRX STI je tudi presenetljivo krotka, dokler se ne poigramo s poldirkaškimi nastavitvami. Za tiste, ki vedo, kako se taki tehniki streže, pa pri Subaruju ponujajo možnosti nastavitve motornega odziva in seveda diferencialov (spredaj klasični diferencial, zadaj Torsen, vsi trije pa imajo možnost delne zapore). V osnovi se navor razporeja med prednjo in zadnjo premo v razmerju 41 : 59 odstotkov, za prenos pa seveda skrbi ročni šeststopenjski menjalnik s kratkimi prestavnimi razmerji. Sistem SI-Drive omogoča tri osnovne nastavitve: poleg že omenjene Sport Sharp še Sport in Intelligent, ki je le drugo ime za varčnejšo vožnjo. Zato ni čudno, da je povprečna poraba tega avtomobila lahko tudi samo 8,4 litra na 100 prevoženih kilometrov.

Zdaj, ko smo vsaj malo razjasnili elektromehanske diferenciale, ki so najpomembnejši del avtomobila, pa še nekaj o spremembah na karoseriji in v notranjosti. V primerjavi s trenutnim modelom je novi STI daljši za 15 mm, večji prostornosti notranjosti v prid (predvsem potnikov na zadnji klopi) pa je medosna razdalja povečana za 25 mm. Prvi, torej A-stebriček je pomaknjen bolj naprej za 200 mm, kar pomeni boljši pogled na cesto za voznika. Za potnike bo morda pomemben še podatek, da je prtljažnik večji za 40 litrov in znaša 460 litrov. Skoraj vsi opazovalci bodo videli tudi luči v LED-tehnologiji, samo najnatančnejši pa tudi novo ohišje bočnih ogledal, ki je nižje in širše. V notranjosti ni revolucije (hvala bogu ostajajo odlični školjkasti sedeži in športni volanski obroč, ki je zdaj spodaj rahlo porezan), med novodobne tehnologije pa lahko prištevamo dva zaslona (3,5-palčni barvni LCD in 4,5-palčni zaslon, ki posreduje podatke o nadtlaku turbopuhala, o delovanju radia, uro, zunanji temperaturi itd.). Premalo? Potem obkljukajte še ozvočenje znamke Harman Kardon na seznamu dodatne opreme.

Vzvojna trdnost karoserije je boljša za 40 odstotkov, hidravlični servovolan ima po novem razmerje 13 : 1 (prej 15 : 1), zato lahko Imprezo STI z letnico 2014 vozite veliko natančneje. Če pa niste bili najbolj natančni, boste preizkusili večjo trdnost karoserije in sedem varnostnih blazin, ki spadajo v serijsko opremo. Kaj pa motor? Zaradi spremenjene elektronike ustreza ekološkim predpisom EU6 in bokserska zgradba s poskočnim turbopuhalom je izvrstna kombinacija. Skupaj s simetričnim štirikolesnim pogonom je tako in tako ikona tega avtomobila.

Na žalost (ali srečo Subarujevih strategov) je Impreza WRX STI ostala sama. Vendar nismo preveč prepričani, da je nastopanje s tovarniško ekipo na dirki 24 ur Nurburgringa dober nadomestek relija za svetovno prvenstvo. Imidž so si zgradili, zdaj morajo le paziti, da ne zbledi.

Besedilo Aljoša Mrak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"