Vozili smo: Subaru Outback

Subaru Outback je že doslej veljal za avtomobil, ki je namenjen alternativcem. Torej tistim kupcem, ki iščejo drugačne rešitve in predvsem uporabnost zase.

17. 4. 2015

Že v kratkem bo tudi v Evropi naprodaj Subarujev najizvirnejši model doslej, njihov prvi pravi križanec, ki je nastal iz osebnega avta in je v prvem rodu še nosil dvojno ime, Legacy Outback. V dvajsetih letih od začetka prvega rodu so v Subaruju uspeli ločiti obe različici. Peti rod, ki so ga premierno predstavili na lanski aprilski avtomobilski razstavi v New Yorku, se je še malenkostno odmaknil od osnovne zamisli, terenskega kombija. Tak je bil tudi namen, pravi Masajuki Učida, šef razvoja programa novega Outbacka. Kot so ugotovili iz številnih raziskav obnašanja kupcev, si ti namreč želijo več lastnosti terencev in tudi poudarjen terenski videz.

Za peti Outbackov rod ne moremo ugotoviti nič drugega, kot da gre za nadaljevanje tistega, kar že poznamo. Po dobri in učinkoviti navadi japonskih izdelovalcev je novi Outback izboljšan stari. Ena glavni nalog, ki jih je dobil Učida, je bilo spreminjanje zunanjosti. Seveda tudi tukaj ni šlo za nič revolucionarnega ‒ novi Outback se sicer loči od starega po maski, dodatnem trikotnem okencu ob prednjem stebričku ter lučeh na zadku. Videz je tako nekoliko posodobljen. Tudi znotraj so se lotili sprememb na armaturni plošči. Zelo sprejemljivo postavitev dveh okroglih merilnikov dopolnjuje sredinski zaslon, povsem na novo pa je izdelana umestitev sredinskega zaslona brez gumbov ali kakšnih drugih izboklin, ki bi motile povsem plosko oblikovanje. Z boljšo izrabo prostora in tudi z nekaj več širine avtomobila (+2 cm) je zdaj Outback tudi doslej najprostornejši, nekoliko pa so povečali še prtljažnik.

Na motornem področju se je spremenilo le toliko, da sta zdaj oba motorja, ki bosta v običajni ponudbi ustrezala zahtevam okoljskih standardov EU6. Sicer pa sta na voljo en bencinski (2,5-litrski) in en turbodizelski (dvolitrski), oba seveda kot bokser, torej s po dvema valjema, postavljenima pod kotom 180 stopinj. V ponudbi italijanskega distributerja, ki je sicer odgovoren tudi za slovenski trg, bosta oba le v kombinaciji z neskončnostopenjskim (CVT) menjalnikom, torej samodejnim. Ta je prirejen tako, da ima v različici s turbodizelskim motorjem vnaprej pripravljenih sedem stopenj, da bi tako preprečil zvezni motorni zvok (ropot), ki je za običajne uporabnike tako zelo moteč. Pri bencinski različici je takšnih prednastavitvenih stopenj prenosa zgolj šest, seveda predvsem zaradi večjega območja vrtljajev, v katerem ta motor deluje. Outback ima stalni štirikolesni pogon, zdaj so mu dodali še X-Mode, elektronsko podporo, ki izboljša delovanje pogona, motorja ter programov zaviranja. Za primerno terenskost pri spuščanju po spolzkem terenu dodatno poskrbi tudi Hill Decent Control.

Subaru pa prvič v svoji evropski ponudbi uvaja novost Eyesight. Ta elektronski varnostni program so že nekaj časa vgrajevali v Subaruje za japonski in ameriški trg, zdaj je, že tretji rod, na voljo tudi za Evropo. Gre za sicer tudi pri drugih znamkah že znano ponudbo varnostnega nadzora nad vožnjo in samodejnega zaviranja v primeru nevarnosti naleta v avtomobil, ki vozi pred nami. Pri Subaruju so že doslej uporabljali stereokamero (namesto radarskih ali ultrazvočnih tipal), zdaj je ta nadgrajena in zaznava barvne podatke. S takšnim sistemom pridobivajo podatke, ki so pomembni za pravočasni odziv (zaviranje). Kamera zaznava zavorne luči in lahko avtomobil varno ustavi do 50 kilometrov na uro oziroma prepreči hujše posledice trčenja v primeru razlike hitrosti med avtomobiloma do 50 kilometrov na uro. V povezavi z dodatnim aktivnim tempomatom omogoča zelo varno vožnjo in ustavljanje tudi v kolonah. Tudi pri odzivanju ob hitrem spreminjanju varnostne razdalje vozečega pred nami (na primer, ko se neki avtomobil vrine v kolono) je sistem v praksi zelo uporaben.

Subaru bo Outback začel prodajati marca. Do tedaj italijanski distributer obljublja tudi rešitev precejšnje težave, ki je nastala, ko je od lani brez trgovca v Ljubljani. Ker (morebiti le za zdaj) niso ocenili, da bi bilo dovolj povpraševanja po Outbacku s turbodizelskim motorjem in ročnim menjalnikom, takšnega modela v obljubljeni slovenski Subarujevi ponudbi Outbacka ni. Vse se tako začne pri samodejnem menjalniku (Lineartronic) in osnovni opremi Free, ki nadomešča dosedanjo opremo Comfort. Vanjo je že vključena dodatna oprema, Eyesight, X-Mode, kolenska varnostna blazina ter LED-luči, česar doslej niso ponujali. Pri Subaruju pravijo, da so s temi dodatki ter enako izhodiščno ceno kot pri prejšnjem Outbacku precej izboljšali ponudbo.

Prvi vtis
  • Videz

    Malce spremenjena zunanjost zdaj bolj spominja na terence kot na kombije.

  • Motorji

    Le izbira med enim bencinskim in dizelskim motorjem, izključno kot Lineartronic. Prepričljiv pa je štirikolesni pogon.

  • Notranjost in oprema

    Izpiljen videz notranjosti ter nekoliko prostornejši potniški in prtljažni prostor.

  • Cena

    V primerjavi s tekmeci solidna, a na visoki ravni.

Prva ocena

Outback velja za nov model, a je v marsičem le temeljita prenova dosedanjega. Pa mu to sploh ni treba šteti za slabo! Eyesight prepriča. Ne gre pa pozabiti na njegove odlične terenske lastnosti.

Podatki

Model: 2.0 D

Motor (zasnova): 4-valjni, bokser, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.600 do 2.800
Menjalnik, pogon: R6; štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: posamični obesi, dvojna trikotna vodila, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.745
Dolžina x širina x višina (mm): 4.815 x 1.840 x 1.605
Prtljažnik (l): 559/1.848
Masa praznega vozila (kg): 1.612
Največja hitrost: 200
Pospešek (0-100km/h): 9,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,6
Izpust CO2(g/km): 145

Model: 2.0 D Lineartronic

Motor (zasnova): 4-valjni, bokser, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.998
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.600 do 2.800
Menjalnik, pogon: CVT (7); štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: posamični obesi, dvojna trikotna vodila, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.745
Dolžina x širina x višina (mm): 4.815 x 1.840 x 1.605
Prtljažnik (l): 559/1.848
Masa praznega vozila (kg): 1.668
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,1
Izpust CO2(g/km): 159

Model: 2.5 i Lineartronic

Motor (zasnova): 4-valjni, bokser, bencinski
Gibna prostornina (cm3): 2.498
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 129/175 pri 5.800
Največji navor (Nm pri 1/min.): 235 pri 4.000
Menjalnik, pogon: CVT (6); štirikolesni
Prednja prema: posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator
Zadnja prema: posamični obesi, dvojna trikotna vodila, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.745
Dolžina x širina x višina (mm): 4.815 x 1.840 x 1.605
Prtljažnik (l): 559/1.848
Masa praznega vozila (kg): 1.575
Največja hitrost: 198
Pospešek (0-100km/h): 10,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,0
Izpust CO2(g/km): 161