Vozili smo: Toyota Auris Touring Sports

Ne zgodi se velikokrat, da je že druga generacija avtomobila spremenjena do te mere, da gre za povsem drugačen avtomobil z enakim imenom.

Pri Toyoti so kritike na račun prve generacije vzeli skrajno resno in se pri drugi veliko bolj potrudili. Prav tako niso zavlačevali s predstavitvijo hibridne različice in so jo ponudili takoj. In rezultat? Toyota Auris je peti najbolje prodajani avtomobil v svojem razredu, ob tem pa se lahko kot edini izmed prve peterice pohvali s povečano rastjo prodaje. Zato je logično, da prodajni apetiti niso majhni – Toyota si želi na evropske trge letos prodati 130.000 Aurisov, prihodnje leto še 10.000 več.

Številko bo s slabo četrtino (30.000) letos zapolnil tudi novi Auris Touring Sports, prihodnje leto pa naj bi novinec tvoril že več kot tretjino celotne prodaje (50.000). Pri Toyoti računajo predvsem na podjetja in samostojne podjetnike (tako imenovane fleet kupce), ki jim avtomobil izpolnjuje tako službene kot zasebno-družinske zahteve.

Tudi Aurisa Touring Sports so 'zrisali' Toyotini evropski inženirji, prav tako ga izdelujejo v Evropi. To je za japonske znamke velika dodana vrednost, predvsem pa zagotovilo, da bo avtomobil narejen po okusu evropskega kupca. Auris Touring Sports je s prednjim delom običajni Auris, bočna linija in nato zadek (z dolžinskim prirastkom 285 mm v primerjavi s petvratno različico) pa služita velikemu in prostornemu prtljažniku – čeprav ni zaznati, da je oblika podrejena namembnosti, in tudi ne moremo trditi, da zadek oblikovno ni vsaj spodobno všečen.

Vendar če nekdo kupuje kombi, je jasno, da ga zaradi uporabnosti in prostora. In glede tega Auris Touring Sports ne razočara! Postavlja se namreč s kar 530 litri prtljažne prostornine, ki jih ponuja prtljažnik velikosti 1,115 x 1,452 metra. Ob zlaganju naslonjal zadnjih sedežev se nakladalna dolžina poveča na za razred rekordnih 2,047 metra, prostornina pa prav tako na rekordnih 1.658 litrov. Ob tem je zanimivo, da pri Toyoti prtljažni prostor merijo zgolj nad prtljažnim dnom, in ne tudi pod njim, čeprav se tam skriva dodaten predal, precej zajetne pa najdemo še ob straneh prtljažnika, torej v notranji strani blatnikov.

Vsi so lično obdelani in s pokrovom, zgornja oziroma notranja polovica predala pod prtljažnim dnom pa je opremljena še s prekati, ki poskrbijo, da se manjše stvari ne premikajo sem in tja. Pravzaprav je celoten prtljažnik narejen zelo premišljeno in nadpovprečno, kar lahko rečemo tudi za vzvoda, nameščena na stranice prtljažnika, katerih poteg hipoma in povsem preprosto zloži naslonjala zadnjih sedežev.

V notranjosti je Auris Touring Sport povsem običajen Auris, malce japonsko poseben, a v splošnem pogledu povsem prijeten. Tudi motorna paleta je enaka kot pri osnovnem Aurisu, na voljo je, kot že omenjeno, tudi hibridna različica, kar pa ne preseneča, saj so si pri Toyoti ob začetku prodaje Aurisa obetali 30-odstotni delež hibridov, trenutna realnost pa je več kot 40 odstotkov. Ne glede na izbrani motor se Auris Touring Sports pelje dovolj spodobno, da nimamo pripomb, obenem pa ne gre pričakovati nadpovprečnih voznih lastnosti. Tega ne dovoljuje niti precej mehko podvozje, ko je v hitrih zavojih nagibanja karoserije več, kot bi si želeli. Pa čeprav pri Toyoti trdijo, da se Auris pohvali z najnižjim težiščem v razredu.

Auris Touring Sports bo v Slovenijo pripeljal v začetku septembra. Želja zastopnika je prodati vsaj 60 vozil, pri čemer jih kaj veliko več zaradi omejene proizvodnje niti ne morejo zagotoviti. Za dodaten prostor v prtljažniku pa bo treba, v primerjavi s petvratno različico, dodati 850 evrov.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja