Vozili smo: Toyota Avensis

Ogledalce, ogledalce na steni povej, sem lepša kot prej? Narediti lepšega naslednika je cilj vsakega avtomobilskega oblikovalca, a ni nujno, da jim vedno uspe. Za Avensis lahko brez težav zapišemo, da je naloga izpolnjena.

Vozili smo: Toyota Avensis (foto: Toyota) Toyota
7. 9. 2015

V zelo kratkem časovnem obdobju so pri Toyoti predstavili dve pomembni novosti. V prejšnji številki Avto magazina ste lahko brali o prenovljenem Aurisu, zdaj pa je na vrsti še Avensis. Če je prvi oblikovno zgolj malenkostno spremenjen, pa se Avensis zdi kot povsem nov avto. Je produkt Toyotinega novega oblikovnega jezika oziroma posebne oblikovne teme 'energetic elegance', ki zapoveduje bolj izrazit in dinamičen pristop, vendar tudi eleganco in prestiž.

V primerjavi s predhodnico je nova Toyota Avensis daljša za 40 milimetrov. Izstopa predvsem prednji del avtomobila, natančneje prednja maska, elegantne dnevne LED-luči, ki se oblikovno skladajo s kromiranimi letvicami, občutno večje reže za zajemanje zraka in v sijočo črno barvo obarvan sredinski del odbijača. Avto optično povečajo še meglenke, ki so po novem v skrajnih kotih prednjega odbijača. Najmanj razburljiva je stranska linija, veliko bolj pa zadek avtomobila, predvsem zato, ker kupci lahko izbirajo med limuzino in karavanom, ki se po novem ne imenuje več Wagon, ampak kot pri Aurisu Touring Sports.

Povsem prenovljena je notranjost. Po eni strani ne prinaša nič posebnega, po drugi pa v njej ni nič motečega. Prenovljeni sedeži so še vedno japonsko majhni, volanski obroč lepo sede v roki, tudi stikala oziroma gumbi na njem so smiselno razporejeni. Armaturna plošča je preprosta, v odvisnosti od opreme je lahko ozaljšana z detajli, obarvanimi v srebrno ali opečnato. Ergonomija je dobra, že v drugi stopnje opreme je serijski nov osempalčni zaslon, občutljiv za dotik. Prav tako nov je tudi manjši zaslon, umeščen med merilnika hitrosti in vrtljajev na armaturni plošči. Slovenski zastopnik obljublja bogato opremo, pri čemer že vstopni paket Terra ponuja veliko, preostali (Luna, Style, Sol in Executive) pa so v primerjavi s konkurenti veliko bogatejši. Pa to ne samo z opremo, ki razvaja, ampak tudi s tako, ki pomembno pripomore k varnejši in učinkovitejši vožnji. Tako kot v Aurisu (do konca leta pa bolj kot ne v vseh Toyotinih modelih) je tudi v Avensisu serijski Toyota Safety Sense (TSS), ki v osnovni različici ponuja sistem predhodne zaznave in opozorila na morebitni trk s samodejno aktivno pomočjo pri zaviranju, za skromno doplačilo nekaj sto evrov pa lahko TSS ponudi tudi sistem za opozarjanje pred nenamernim zapuščanjem voznega pasu ter sistem za samodejno prižiganje dolgih žarometov (tudi povsem LED).

Motorji? Čeprav so pri Toyoti Avensisu namenili pet motorjev, bodo v Sloveniji v redni ponudbi štirje. Osnovni bo 1,6-litrski bencinski (97 'konj'), druga možnost bo 1,8-litrski (147 'konj'), ne bo pa dvolitrskega bencinskega, ki je od 1,8-litrskega močnejši za zgolj pet 'konj'. Tudi ljubiteljem dizelskih motorjev bosta na voljo dva agregata: 1,6-litrski zmore 112, dvolitrski pa 143 'konj'. Posebnost obeh je seveda izvor, pod oba se namreč podpisuje nemški BMW. Žal so testne vožnje potekale v okolici švicarske Ženeve, kar pomeni predvsem stroge omejitve hitrosti, tako da se v živahnost motorjev nismo mogli prepričati. Bolj smo se opirali na navor, ki ga je pri obeh sicer precej, a se zdi, da je večji motor bolj kos zahtevnejši vožnji, obenem je tudi tišji. Preizkusili smo tudi 1,8-litrskega, ki navduši s tihim delovanjem, za dinamično vožnjo pa ga je treba pognati v višje motorne vrtljaje. Žal Toyota še vedno vztraja pri CVT-menjalniku (sicer rahlo prenovljen), poleg tega si ga je mogoče omisliti zgolj pri 1,8-litrskem bencincu. Vsi drugi motorji so opremljeni s šeststopenjskimi ročnimi menjalniki.

Zavite gorske ceste pa so dale jasen odgovor, da je v primerjavi s prejšnjim modelom lega po novem veliko boljša, pa naj gre za limuzino ali karavansko različico.

Nova Toyota Avensis bo v Slovenijo pripeljala predvidoma septembra. Ker pa so cene že znane, trgovci posledično že pobirajo naročila. Slovenski zastopnik pričakuje, da bodo z osnovno opremo zadovoljevali predvsem podjetja, ki bodo njihove avtomobile kupovala za službene namene, zasebni kupci pa si bodo v večini omislili vsaj za stopnjo bogatejšo opremo. Vsem so v začetku namenili zajetne promocijske popuste v višini od dva do tri tisoč evrov, zato bo za osnovni limuzinski Avensis z 1,6-litrskim bencinskim motorjem treba odšteti 19.600 evrov, za enako velik dizelski motor pa 19.900 evrov. Touring Sports bo dražji za 1.100 evrov, vendar ne bo mogoče izbrati 1,6-litrskega bencinskega motorja. Osnovni bo torej 1,8-litrski bencinski motor (23.800 evrov, za dizelska motorja, ki bosta izbrana v večini primerov), za manjšega bo treba primakniti 21.000 evrov, za večjega pa 24.300 evrov.

Poudarki

Volanski obroč lepo sede v roki, tudi stikala oziroma gumbi na njem so smiselno razporejeni.

Nova Toyota Avensis bo v Slovenijo pripeljala predvidoma septembra.

Pri Toyoti za zdaj ne razmišljajo, da bi bil tudi v Avensisu na voljo hibridni pogon.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    V primerjavi s predhodnikom je razlika očitna. Pozitivna.

  • Motorji

    Motorna paleta je razmeroma pestra, samodejni menjalnik pa žal le CVT, in še to z zgolj močnejšim bencinskim motorjem.

  • Notranjost in oprema

    Enako kot za zunanjost velja tudi za notranjost. Pohvalimo lahko številne varnostne elemente oziroma sisteme.

  • Cena

    V primerjavi s tekmeci v segmentu je tudi na račun akcijskega popusta Toyota Avensis več kot konkurenčna.

Prva ocena

Tudi zaradi privlačnejše oblike in predvsem dejstva, da je treba za karavansko različico doplačati zgolj dobrega tisočaka, je krog bodočih kupcev zagotovo večji.

Podatki

Model: 2.0D-4D

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 105/143 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 (4.820)* x 1.810 x 1.480
Prtljažnik (l): 509 (543/1.609)*
Masa praznega vozila (kg): 1.470 (1.490)*
Največja hitrost: 200 (200)*
Pospešek (0-100km/h): 9,5 (9,8)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5 (4,6)*
Izpust CO2(g/km): 119 (120)*
Opombe:

* Touring Sports, poraba goriva in CO2 veljata za različice s 17-palčnimi kolesi.

Model: 1.6D-4D

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 82/112 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 (4.820)* x 1.810 x 1.480
Prtljažnik (l): 509 (543/1.609)*
Masa praznega vozila (kg): 1.455 (1.490)*
Največja hitrost: 180 (180)*
Pospešek (0-100km/h): 11,4 (11,7)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,2 (4,2)*
Izpust CO2(g/km): 108 (109)*
Opombe:

*Touring Sports, poraba goriva in CO2 veljata za različice s 16-palčnimi kolesi.

Model: 1.8 Valvematic CVT

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 108/147 pri 6.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 180 pri 4.000
Menjalnik, pogon: CVT, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 (4.820)* x 1.810 x 1.480
Prtljažnik (l): 509 (543/1.609)*
Masa praznega vozila (kg): 1.405 (1.430)*
Največja hitrost: 200 (200)*
Pospešek (0-100km/h): 10,4 (10,7)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9 (6,0)*
Izpust CO2(g/km): 138 (139)*
Opombe:

* Touring Sports, poraba goriva in CO2 veljata za različice s 16-palčnimi kolesi.

Model: 1.8 Valvematic

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 108/147 pri 6.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 180 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 (4.820)* x 1.810 x 1.480
Prtljažnik (l): 509 (543/1.609)*
Masa praznega vozila (kg): 1.370 (1.405)*
Največja hitrost: 200 (200)*
Pospešek (0-100km/h): 9,4 (9,7)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,0 (6,1)*
Izpust CO2(g/km): 139 (140)*
Opombe:

* Touring Sports, poraba goriva in CO2 veljata za različice s 16-palčnimi kolesi.

Model: 1.6 Valvematic

Motor (zasnova): bencinski, 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 97/132 pri 6.400
Največji navor (Nm pri 1/min.): 160 pri 4.400
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Prednja prema: vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.700
Dolžina x širina x višina (mm): 4.750 (4.820)* x 1.810 x 1.480
Prtljažnik (l): 509 (543/1.609)*
Masa praznega vozila (kg): 1.365 (1.400)*
Največja hitrost: 200 (195)*
Pospešek (0-100km/h): 10,4 (10,6)*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,1 (6,2)*
Izpust CO2(g/km): 142 (143)*
Opombe:

* Touring Sports, poraba goriva in CO2 veljata za različice s 16-palčnimi kolesi.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri