Vozili smo: Toyota Aygo

4. 8. 2014
Deli

Mali mestni malčki morda pri nas niso tako zelo priljubljeni, a v večjih evropskih mestih brez njih pač ne gre.

Izjema ni niti Toyotin Aygo, katerega prodaja je v primerjavi z lani večja za skoraj deset odstotkov, in to kljub dejstvu, da je star skoraj že skoraj deset let. No, ta skoraj bo tudi ostal, saj je zdaj čas za novega. Po prodajnih številkah in kar 760.000 prodanih primerkih morda niti ni potrebe po novincu, a kriv je zagotovo podatek, da je imel Aygo leta 2005, ko se je rodil, v razredu devet tekmecev, danes pa jih ima že več kot 20!

Novega Ayga bo v nasprotju z nekaterimi 'novimi' avtomobili (ki so v resnici zgolj prenovljeni) mogoče takoj prepoznati. Če že ne po obliki (o čemer sicer dvomimo), pa po velikem križu na nosu. Ne, pri Toyoti niso prekrižali Ayga, temveč so ubrali poseben oblikovni pristop, ki malčka takoj loči od dvojčkov Citroënovega C1 in Peugeotovega 107, razen ko je govor o proizvodnji, saj vse tri izdelujejo v češki tovarni v Kolinu. No, pri nas ločevanje ne bo potrebno, saj se je koncern PSA odločil, da njihovih najmanjših modelov pri nas ne bo v redni ponudbi.

Toyota Aygo se tudi v novi izdaji izkaže za zabaven in povsem spodoben avtomobil. Okej, oblikovni pristop je, kakršen je, in nekaterim bo seveda takoj všeč, drugim pač ne. Vendar je po drugi strani vseeno treba čestitati Toyoti in njenim oblikovalcem, da so ponudili oblikovno drugačen in razigran avtomobil. Oblikovni pristop so poimenovali J-Playful, ki izhaja iz japonske mladinske kulture in njihovih junakov v tipičnih japonskih risanih serijah. Novi Aygo je tako na voljo tudi z barvnimi dodatki, s katerimi si je Ayga mogoče prirediti svojemu okusu, posebnost tega pa je, da je mogoče te dodatke kadarkoli zamenjati za druge oziroma drugo barvo. Novinec je v dolžino zrasel za 25 milimetrov (medosna dolžina ostaja enaka), a ima v notranjosti vseeno devet milimetrov več prostora v dolžino in kar 20 milimetrov v širino, hkrati pa je od predhodnika 12 kilogramov lažji. Novi Aygo se pohvali s številnimi novodobnimi bombončki, kot so višinsko nastavljiv volanski obroč, kamera za vzvratno vožnjo, brezkontaktni ključ in celo usnjene prevleke. No, novost je tudi sedempalčni zaslon na sredinski konzoli, ki seveda ponuja novodobno večpredstavnost, vključno s telefonsko povezljivostjo (in navigacijo), sistem pa zna tudi preslikati vaš telefon ter tako ponuditi varnejšo in preprostejšo uporabo. Občutno večji je tudi prtljažnik – za kar 29 litrov – in ima zdaj 168 litrov prtljažne prostornine.

Aygo bo še naprej na voljo z litrskim bencinskim trivaljnikom, ki pa je bil prav tako temeljito prenovljen. Precej sestavnih delov je novih, povečano je bilo kompresijsko razmerje. Pri 6.000 motornih vrtljajih ponudi motorček 69 'konj' in 85 Nm navora pri 2.000 vrtljajih. Serijsko je Aygo na voljo s petstopenjskim ročnim menjalnikom, pri Toyoti pa so pripravili tudi različico Eco z daljšima prestavnima razmerjema četrte in pete prestave. Seveda je zadnje namenjeno varčevanju z gorivom – za 100 prevoženih kilometrov porabi Aygo 4,1 litra bencina, različica Eco pa po pričevanju Toyotinih strokovnjakov zgolj 3,8 l/100 km. A različica Eco v Sloveniji ne bo na prodaj, bo pa za doplačilo 800 evrov na voljo različica z robotiziranim samodejnim menjalnikom, poimenovanim X-Shift. Menjalnik lahko prestavlja sam, lahko pa prek obvolanskih ušes prestavlja voznik. X-Shift ni klasični samodejni menjalnik, zato zahteva od voznika precej strpnosti in tudi pomoči. Če tega ni, je prestavljanje lahko precej moteče in cukajoče, če pa mu voznik pomaga, poteka vse lepo in gladko. Celo tako, da je dodatek 800 evrov zagotovo dobra naložba. Novi Aygo bo v Sloveniji v prodaji predvidoma septembra. Čeprav natančna cena še ni znana, naj bi bila na ravni dosedanje, pri čemer pripravlja slovenski zastopnik tudi prodajno akcijo za mlade kupce, v kateri mesečni obrok naj ne bi presegal 100 evrov. Prodajni plan za letos predvideva prodajo 50, za prihodnje leto pa 100 Aygov.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna