Vozili smo: Toyota GT86 TRD

17. 12. 2012 | Tomaž Porekar
Deli

TRD je okrajšava za oddelek Toyota Design Development. S paketom opreme za GT86, ki so ga pokazali na pariškem salonu, omogoča res skoraj samo to – spremenjen videz.

Toyota je svoj oddelek TRD ustanovila že davnega leta 1954, a je ves čas ostal zgolj na domačem trgu. Njihovega dela do zdaj v Evropi nismo poznali. Z novim lahkim športnim GT86 se stvari spreminjajo – ker je avtomobil namenjen predvsem ljubiteljem, ki se z GT86 ne bodo vozili zgolj v službo ali pa tja sploh ne. S številnimi deli, ki so namenjeni aerodinamičnim in voznodinamičnim izboljšavam, bodo omogočili, da bo vsak lastnik GT86 zase izbral tisto, kar se mu za lastno uporabo zdi najbolj potrebno.

Deli za namestitev oziroma spremembe na karoseriji bodo na voljo v beli ali črni barvi, lahko pa tudi zgolj z osnovnim premazom, kar omogoča lastne barvne kombinacije. Med vsemi temi deli se zdi najzanimivejši difuzor iz nerjavečega jekla, ki učinkovito zmanjša odstopanje zadnjega dela karoserije pri večjih hitrostih in s štirimi majhnimi, kot ribje plavuti izoblikovanimi spojlerji učinkovito usmerja upor zraka ter izboljšuje stabilnost pri vožnji naravnost. Zanimivo je, da so ta difuzor razvili kar konstruktorji GT86 s Tecujem Tado na čelu, glavnim konstruktorjem avtomobila. »Pri delu v vetrovniku smo ugotovili, da lahko z majhnimi dodatki na karoseriji precej izboljšamo njeno aerodinamično učinkovitost. Predvsem gre za to, da smo marsikaj uporabnega ugotovili že med delom pri našem projektu formule 1, s katero žal nismo prav nikoli okusili slasti zmage. A pri načrtovanju običajnih avtomobilskih konstrukcij so aerodinamični izsledki lahko zelo učinkoviti,« pravi Tada.

Poleg aerodinamičnih dodatkov so na avtomobilu seveda najbolj vidna sprememba tudi drugačna, 18-palčna platišča. Ta so iz kovane litine, predvidena pa so tudi za to, da se skladajo z novimi zavornimi čeljustmi. Kot drugo možnost pri Toyoti ponujajo platišča iz lite snovi z desetimi naperami podobnega videza, kot so jih do zdaj izdelovali pri TRD.

Vpliv na dinamično obnašanje avtomobila imajo seveda deli za nadomestitev serijskih delov obes. Novi blažilniki in vijačne vzmeti omogočijo, da se višina od tal spremeni, blažilniki pa so tudi nastavljivi, da se lahko prilagodijo različnim potrebam posameznih cest (predvsem za uporabo na krožnih stezah). Za boljšo stabilnost karoserije in manjše zvijanje tokrat sploh kot prvi avtomobilski izdelovalec predstavljajo vratni stabilizator. Gre za dodatek, ki poveča trdnost v bokih karoserije in tako za malenkost popravi obnašanje avtomobila. Po načelu: boljša trdnost – boljša vodljivost in lega na cesti.

In kakšni so vtisi z vožnje s Toyoto GT86, oplemeniteno z vsemi dodatki TRD? Treba je imeti res izostrene čute, da lahko kar na oko in brez pomoči štoparice zaznamo spremembe v obnašanju. Seveda je že zaradi spremenjenih koles (z nekaj širšimi in bolj 'športnimi' gumami) občutek v ovinkih drugačen, kar je najbrž tudi posledica tršega podvozja. Toyote GT86 pa ne spremeni v temelju, ta še vedno ostaja avtomobil, s katerim lahko brez večjih težav uživate.

Besedilo: Tomaž Porekar

TRD – dodatni deli

Prednji spojler

Bočna spojlerja

Spojler na pokrovu prtljažnika

Spojler na zadnjem odbijaču

Okraski na izpušnih ceveh

Zadnji difuzor

Komplet zavornih čeljusti monoblock

Neposredna zavorna povezava

Komplet blažilnikov

Komplet vijačnih vzmeti

Komplet stabilizatorjev

Povezava zgornjih pritrditev vzmetnih nog

Vratni stabilizator

Pokrov hladilnika

Pokrov oljnega filtra

Športni oljni filter

Športni zračni filter

Pokrov lija posode za gorivo

Ročica menjalnika (za ročni in samodejni menjalnik)

Nalepka TRD

Gumb za zagon avtomobila

Platišča iz kovane ali lite lahke litine

Okvir prednje registrske tablice

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj