Vozili smo: Toyota Verso 1.6 D-4D

Bavarska japonka oziroma bavarsko-turška japonka – kar pa je skoraj vseeno.

24. 3. 2014

Toyotinega družinskega enoprostorca Verso so lani pomladili, letošnje leto pa začenja z resnično malenkostnimi vizualnimi popravki v notranjosti in predvsem novim dizelskim motorjem, ne gre pa zanemariti tudi novega večpredstavnostnega sistema Toyota Touch 2. A najpomembnejša novost je novi dizel. Do zdaj je bila osnovna dizelska izbira Versa Toyotin dvolitrski turbodizel s 124 'konji', ki sicer odlično opravlja svoje delo, a kot je v Evropi v navadi, so kupci zahtevali tudi manjši dizel – in ker prodaja Versa v Evropi sicer raste, teh zahtev pri Toyoti seveda niso mogli prezreti. 1,4-litrski pa je za poganjanje Versa vendarle malo premalo. In ker so kupci zahtevni, razvoj novega motorja pa traja dolgo, so se pri Toyoti ozrli naokoli. Sodelovanje z BMW je tu prišlo prav, saj so lahko s polic bavarske znamke vzeli 1,6-litrski štirivaljnik, ki ga sicer (na primer) najdete v Minijih z oznako Cooper D.

Motorja seveda niso mogli neposredno presaditi v Versa, potrebnih je bilo kar nekaj prilagoditev. Od nosilcev motorja prek pritrditve menjalnika (ta ostaja Toyotin in je šeststopenjski) pa do novega dvomasnega vztrajnika in nastavitev elektronike. In ker ima ta 112-'konjski' dizel tudi možnost uporabe sistema Stop & Start, je Verso 1.6 D-4D postal prvi Verso s tem sistemom. Z nastavitvami elektronike so poskrbeli za hitrejši in živahnejši odziv na ukaze s stopalke za plin ter širše območje uporabnih vrtljajev, saj se motor rad vrti vse do rdečega polja na merilniku vrtljajev.

Prvi vtis: novi dizel je dovolj zmogljiv, da nima težav z dovolj živahnim premikanjem Versa (pa čeprav je dvolitrski po tej plati še vedno boljša izbira), hkrati pa je lahko varčen. Po strmih cestah francoskih Alp smo se vozili s porabo med 5,5 in šestimi litri na 100 kilometrov, zato ne gre dvomiti, da se bo tak Verso, ko ga dobimo na test, na normnem krogu približal deklarirani mešani porabi goriva 4,5 litra za 100 prevoženih kilometrov.

Poleg motorja so morali prilagoditi (zaradi manjše mase motorja glede na 2.0 D-4D) prednje vzmetenje.

In druge spremembe: Verso je dobil eno novo barvo (Bronze), nekaj novih 16- in 17-palčnih platišč, eno novo oblazinjenje in rahlo spremenjeno prestavno ročico.

Toyota Touch 2 je nadgradnja dosedanjega sistem Toyota Touch. Šestpalčni LCD-zaslon, občutljiv za dotik, ima zdaj ločljivost 800 x 480 točk, novo grafiko, funkcijam pa so dodali digitalni (DAB) radio in združljivost s sistemom MirrorLink, ki omogoča, da uporabnik svoj pametni mobilnik upravlja prek Versovega LCD-zaslona. Izpolnjena je tudi navigacija Toyota Touch 2 with Go, razvita v sodelovanju s TomTomom in z možnostjo uporabe Google Street Viewa in še nekaterih drugih Googlovih funkcij, seveda pa se zna povezati v splet prek podatkovne povezave uporabnikovega pametnega mobilnika (s pomočjo WiFi, ne prek bluetootha).

Verso z 1,6-litrskim dizlom bo za približno 900 evrov cenejši od Versa 2.0 D-4D, torej se njegove cene začenjajo pri 18.900 evrih (z uradnim popustom po ceniku) za opremo Terra in segajo do 24.100 evrov za najboljšo opremo Sol Grey. V slovenskih Toyotinih salonih ga je že mogoče naročiti, pri uvozniku pa pričakujejo, da se bo najbolje prodajala različica Stella za 20.700 evrov.

Podatki

Model: Verso 1.6 D-4D

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 82/112 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 270 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6, S
Prednja prema: vzmetne noge McPherson, prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema
Medosna razdalja (mm): 2.780
Dolžina x širina x višina (mm): 4.460 × 1.791 × 1.620
Prtljažnik (l): 484–1.026
Masa praznega vozila (kg): 1.520
Največja hitrost: 185
Pospešek (0-100km/h): 12,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,5
Izpust CO2(g/km): 119