Na določenih trgih si kupci lahko omislijo napis Käfer, Vocho, Coccinelle, Fusca ali Maggiolino. Za slovenski trg pa za zdaj ni napisa Hrošč, čeprav pri podjetju Porsche Slovenija razmišljajo
o tem.
Zakaj so pri Volkswagnu pozabili na našega Hrošča, čeprav je individualizacija imena bolj kot ne zanemarljiv strošek tako za tovarno kot za kupca, ni znano. So pa pri slovenskem zastopniku že staknili glave in premišljujejo, da bi lahko kar pri nas delali in pritrjevali napis na zadke novega Beetla. Taka poteza podjetja Porsche Slovenija ne bi bila prva, saj imajo s pritaknjenimi napisi že nekaj izkušenj.
Letošnji novi Beetle je že tretji, odkar so leta 1990 znova obudili ikono iz časov pred drugo svetovno vojno. Glavni oblikovalec skupine Volkswagen Walter de Silva in Volkswagnov šef oblike Klaus Bischoff sta s svojimi podrejenimi naredila všečen avtomobil, ki po eni strani spominja na slavnega predhodnika, po drugi pa prinaša svežino. Mogoče bodo nekateri porekli le, da je Beetle z letnico 2011 še korak dlje od oblike premikajočega se bunkerja (le poglejte, kako je novinec z dinamičnejšimi potezami in večjimi, do 19-palčnimi kolesi bolj športen), predvsem pa tisti spojlerček na zadku deluje kot tujek. Toda LED-diode (dodatna oprema) skupaj z razširjenimi blatniki naredijo svoje in verjemite mi, da je prav prijetno pogledati v (premajhni) vzvratni ogledali, ko se v njiju bohotita zadnja blatnika. Kot bi se vozili v Porscheju 911.
Dinamike oblike pa ne prispevajo le izrazitejše poteze, ampak tudi na novo postavljene mere. Novi Beetle je za 12 milimetrov nižji, za 84 milimetrov širši in za 152 milimetrov daljši. Motorni pokrov je daljši, vetrobransko steklo pa je pomaknjeno bolj nazaj. Če bi ob tem pomislili, da je v notranjosti zato manj prostora, bi se zmotili. Zaradi večje medosne razdalje (za 22 milimetrov) in večjega koloteka (za 63 mm spredaj in 49 mm zadaj) je tudi potniška kabina prostornejša, čeprav deluje še vedno kompaktna in – da, za nekatere še vedno klavstrofobična.
Ker jih bodo prodajali v Evropi, ZDA in na Kitajskem, smo imeli priložnost v Berlinu preizkusiti tudi ameriško različico. Če ne štejemo določenih razlik pri motorjih (v ZDA bodo ponujali tudi 2,5-litrski petvaljni bencinski motor s 125 KW/170 KM) in opremi, bi ameriško različico prepoznali le po dodatnih bočnih odsevnikih in miljah na merilniku hitrosti. Aha, verjetno ne boste presenečeni, da osnovnega dizla na oni strani Atlantika ne bodo prodajali (zanimivo, 2.0 TDI pa bo šele začel svoj pohod na Severno Ameriko!), Kitajci pa sploh ne bodo imeli možnosti preizkusiti navorsko bogatih TDI-jev.
Za Evropo načrtujejo dva turbodizla, 1.6 TDI s 77 kilovati oziroma 105 'konji' in 2.0 TDI s 103 kilovati oziroma 140 'konji'. Šibkejša različica, ki se lahko kiti s tehnologijo BlueMotion, bo zaradi sistema Stop/Start in regeneracije energije zelo varčna, saj naj bi tako opremljeni Beetle porabil samo 4,3 litra na 100 prevoženih kilometrov. Seveda je ob tem navdušujoč tudi skromen izpust škodljivih snovi, v zrak naj bi namreč izpuhtelo le 112 g CO2 na prevoženi kilometer.
Med bencinskimi motorji bo izbira pestrejša, kajti ponudili bodo 1.2 TSI, 1.4 TSI in 2.0 TSI. Vsi so štirivaljniki, z neposrednim vbrizgom in prisilno polnjeni, razlika je seveda le v mišicah: od 77 (105 'konjev') do 147 kilovatov (200 'konjev'). Za boljše zmogljivosti so jim pritaknili šeststopenjski ročni ali šest- oziroma sedemstopenjski menjalnik DSG. Razlika? Šeststopenjski DSG ima dve sklopki v oljni kopeli in je primernejši za močnejše motorje (do 350 Nm navora), sedemstopenjski pa je z dvema suhima sklopkama bolj primeren za manj poskočne motorje (do 250 Nm). Oba seveda navdušujeta s hitrostjo prestavljanja, edina pomanjkljivost je polžja vožnja v gneči, ko je začetni sunek pri speljevanju kljub nežnemu dodajanju plina skoraj preveč izrazit – vsaj pri 147 kilovatih!
Vsi Beetli so opremljeni s stabilizacijskim sistemom ESP, na žalost pa ta kljub bolj športni naravi ikone ni izklopljiv. To ni moteče pri šibkejših različicah, pri najmočnejših pa smo mu to prišteli med minuse. Sicer se pri Volkswagnu hvalijo, da imata 160- in 200-'konjska' srboriteža standardno elektronsko zaporo diferenciala XDS, ki samodejno zavira razbremenjeno notranje kolo, vendar pa kombinacija XDS-a in neizklopljivega ESP-ja vsekakor ubije precej dinamičnosti novega Beetla. Bo treba počakati na različico s črko R?
V notranjosti se bodo Volkswagnovi vozniki počutili zelo domače, čeprav ima Beetle posebej zanj oblikovan volanski obroč in za doplačilo tri dodatne merilnike na sredini armaturne plošče (temperatura olja, tlak polnilnika in štoparica). Med posebnosti lahko štejemo tudi poseben zaprt predalnik pred sovoznikom, ki namiguje na preteklost, obarvanost armaturke pa tako ni nobena novost več. Imitacija ogljikovih vlaken mu pristaja, o tem ni dvoma. V prtljažniku dobimo zmeren prostor, saj se novi Beetle pohvali s 310 litri osnovnega prtljažnika, ki ga lahko povečate na 905 litrov. Za lažjo primerjavo: Polo ima 280 litrov, Golf pa 350.
Hočemo Hrošča je seveda namig zastopniku, da bi novemu Beetlu pristajal slovenski napis. Če pa tega nočete, se lahko na zadku avtomobila še vedno blešči Beetle ali Volkswagen. Ali pa nič.
Pri nas ne bo vstopne različice!
Pri Volkswagnu so pripravili tri opreme: Beetle, Design in Sport. V Sloveniji pa ne bo mogoče kupiti osnovne različice, zato bosta na voljo le bolje opremljeni. Vsi Beetli bodo imeli štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi, (neizklopljiv) ESP, klimatsko napravo in tempomat, seveda pa tudi večja kolesa na aluminijastih platiščih. Osnovni bencinski Beetle Design bo stal 17.860 evrov, za dvolitrskega TSI Sport pa boste morali odšteti 24.600 evrov. Če ste pristaš turbodizelskega motorja, pa pripravite 19.500 evrov, kolikor naj bi stala različica Beetle Design 1.6 TDI.
besedilo: Aljoša Mrak, foto: tovarna
Volkswagen Beetle: 17.860 €, v prodaji oktobra 2011.