Vozili smo: Volkswagen Caddy: Kakovost ni poceni

3. 8. 2015
Deli

Oblikovna sprememba je dovolj velika, da bo novi Caddy na cesti prepoznaven, zagotovo pa ni takšna, da se bodo ljudje obračali za njim.

A tega smo pri Volkswagnu že vajeni. Večina njihovih avtomobilov, vključno z gospodarskimi vozili (kjer se vozi tudi Caddy), ne prinaša oblikovnih presenečenj, pa je prodaja vseeno odlična. Nič drugače ni s Caddyjem, saj se je zanj v enajstih letih, odkar ga prodajajo, odločilo že več kot 1,5 milijona kupcev. Da bo še naprej tako priljubljen, so ga pri Volkswagnu prenovili celo bolj, kot je na prvi pogled videti. Že takoj bo Caddy četrte generacije na voljo v štirih karoserijskih različicah (Caddy in Furgon, oba tudi v podaljšani različici Maxi), dodatno pa bosta na voljo še posebni izvedenki Beach in za določen čas tudi posebna serija Four. Prva je nekakšen mini avtodom (celo z zložljivo posteljo zadaj), druga pa osnovne različice ozaljša za obarvane odbijače in strešne nosilce, drugačna aluminijasta platišča, zatemnjene zadnje luči in stekla pri potniški različici, v notranjost pa prinaša dekorativne elemente in boljšo opremo. Tako kot predhodnik bo tudi novi Caddy, in to že od vsega začetka, na voljo tudi s štirikolesnim pogonom 4Motion.

Oblikovna prenova je v stilu hišnega oblikovanja zadnjih let. To pomeni z ostrimi linijami zaznamovana prednja maska (z rahlo spremenjenim logotipom), ki je umeščena med nove žaromete, ki so serijsko halogenski, doplačilno pa bi-ksenonski. Oblika avtomobila ostaja enaka, čeprav so nekatere linije bolj ostre, kupci pa bodo lahko izbrali tudi nova 15-, 16- ali 17-palčna platišča. Na zadku so najbolj očitne nove luči, v nasprotju z nemško (ne)igrivostjo bo novi Caddy na voljo v kar šestnajstih barvah.

Bogata je izbira motorjev, ki so v primerjavi s prejšnjimi precej varčnejši in čistejši ter posledično izpolnjujejo tudi emisijske norme Euro6. Osnovni dizelski motor je 2-litrski TDI, ki je na voljo v številnih različicah. Nezahtevnim vožnjam v mestnih okoliših sta namenjeni različici s 75 ali 102 'konjema'. Z enako močjo se postavlja tudi različica BlueMotion, ki v tovornem Caddyju (Panel van) za 100 prevoženih kilometrov porabi le 4,2 litra plinskega olja. Za tiste, ki rabijo več moči, je na voljo 2-litrski TDI s 122 'konji', ki je na voljo s štirikolesnim pogonom, vrh pa predstavlja motor s 150 'konji'.

Tudi bencinska paleta ponuja štiri možnosti. Osnovni je 1,2-litrski TDI s 84 'konji', najmočnejši 1,4-litrski TSI s 125 'konji'. Tretje izbira je enako velik motor z oznako TGI, ki za pogon uporablja tudi zemeljski plin, jeseni pa bo na voljo še novi, zgolj trivaljni litrski TSI s 102 'konjema'. Serijsko sta na voljo pet- ali šeststopenjska ročna menjalnika, doplačilno enakostopenjska samodejna menjalnika z dvojno sklopko, torej DSG.

Vožnja in zmogljivosti so v tesni povezavi z močjo. Caddy v večini primerov ni dirkalnik, dinamika pa je seveda na voljo, ko sta izbrana najmočnejša motorja. Bolj kot hitrost ugajajo uglajena in tiha vožnja, posledično je ob umirjeni vožnji takšna tudi poraba goriva. To pa je za marsikaterega uporabnika kar eden izmed najpomembnejših podatkov.

Močno pa je Caddy 'zrasel' v smeri asistenčnih sistemih, varnosti in udobja. V potniški različici je Caddy zdaj opremljen tudi s stranskimi varnostnimi blazinami oziroma stransko zaščitno zaveso, na voljo je sistem City Emergency Braking za preprečevanje naletov pri majhnih hitrostih (do 30 KM/h). Serijski tempomatom po novem ponuja tudi omejevalnik hitrosti, doplačilno je tempomat lahko celo prilagodljiv in tako spremlja in vozi za vozilom spredaj. Izmed 'bombončkov' velja izpostaviti ogrevano prednje steklo, sistem za samodejno parkiranje in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji ter multimedijski sistem z navigacijo.

Tako kot doslej bo tudi novi Caddy na voljo s petimi sedeži, v različici Maxi pa tudi s sedmimi. Zadnji so vsi po vrsti odstranljivi, za prevoz dolgih predmetov se zloži tudi naslonjalo prednjega sopotniškega sedeža.

V Slovenijo bo Caddy pripeljal jeseni, takrat bodo znane tudi cene. A čeprav Caddy zagotovo ne bo med najcenejšimi vozili v Sloveniji, slovenski zastopnik pričakuje, da bodo še letos prodali vsaj 600 novih Caddyjev in 400 te generacije.

Ni kaj, očitno se tudi v Sloveniji ceni kakovost.

Poudarki

Serijsko sta na voljo pet- ali šeststopenjska ročna menjalnika, doplačilno pa enakostopenjska samodejna menjalnika z dvojno sklopko, torej DSG.

Caddy v večini primerov ni dirkalnik, dinamika pa je seveda na voljo, ko sta izbrana najmočnejša motorja.

Caddy je na voljo s petimi sedeži, v različici Maxi pa tudi s sedmimi.

Besedilo Sebastjan Plevnjak foto Sebastjan Plevnjak, tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja