Ko govorimo oziroma pišemo o Golfu, je za marsikoga vrh piramide zdaj že legendarni GTI.
Je različica, ki od Golfove družine odločno odstopa, in je, ne glede na to, kako je videti osnovna verzija, vedno nekaj posebnega. Z malenkostnimi oblikovnimi izboljšavami oziroma dodanimi športnimi dodatki njegova podoba v vsaki generaciji dovolj izstopa, da ne pušča dvomov. Zato je Volkswagen Golf GTI za marsikoga idealno razmerje med družinskim in športnim avtomobilom. V prenesenem pomenu bi lahko zapisal, da ne gre za 'bodibilderja', ampak športnika v vrhunski formi. Hkrati je njegov pedigre tako cenjen, da o Golfu GTI skoraj ne boste slišali ali prebrali slabe besede. Torej, gre za idealen avtomobil?
No, seveda so okusi različni in treba je vedeti, da ne pišemo o prostornem družinskem avtomobilu in ne o hitrem superšportniku. A kombinacija obojega je ravno pravšnja, da že leta zadovoljuje kupce po vsem svetu.
Zakaj potem GTD? Ker obstajajo različni kupci in vozniki. Nekateri cenijo hitrost, drugi udobje. Spet drugi cenijo prostornost, drugi pa majhno porabo goriva. In tu na sceno stopi Golf GTD. Je avtomobil, ki v veliki meri izpolni številne kriterije. Ni sicer tako hiter kot GTI, a je veliko bolj varčen oziroma drugače povedano: tudi GTD je odličen športnik – ni sprinter, a je vrhunski maratonec.
Zdaj se GTD pohvali s 14 'konji' več kot predhodnik. Posledično pospešuje bolje oziroma hitreje, doseže 230 km/h največje hitrosti in po zagotovilih tovarne v povprečju porabi zgolj 4,2 litra na 100 kilometrov. Ob odlični izdelavi, dobri založenosti s serijsko opremo in številnih asistenčnih sistemih ter v časih, ko je dobrodošel vsak prihranjen evro, se tako zdi za marsikoga idealna izbira.
A čeprav so mu zdaj dodali glasovno spodbudo (v programu sport se sliši izpušni sistem glasneje in bolj športno), da je njegova lega na cesti nadpovprečna, počutje voznika v njem pa odlično, ne pozabite, da govorimo oziroma pišemo o Golfu GTD. Ker GTI je samo eden!
besedilo: Sebastjan Plevnjak
foto: tovarna