Ko so hoteli pri Volkswagnu ponuditi nekaj več, kot je ponujal Golf, so naredili Golfa Plus. Z dvignjeno streho, malce bolj napihnjen pa tudi sedeži so bili nastavljeni više. To in še malo več športnosti (ne le v imenu) je dobil njegov naslednik – Sportsvan.
Sportsvan je večji, a vseeno ohranja večino dinamičnih lastnosti in tudi varčnost, ki smo je vajeni pri Golfu. Primeren je za pet potnikov, celo bolj kot Golfova druga prostorska različica, Variant. Od tega je tudi krajši, za 22,4 cm. Je pa tudi za 8,3 cm daljši od običajnega Golfa. Tudi njegova medosna razdalja je zdaj daljša kot pri Golfu (in Variantu) – za 5 cm. Seveda pa je tudi višji, od Golfa za 12,6 cm, od Golfa Varianta pa 11,7 cm. V primerjavi z Golfom Plusom je tudi precej sprememb. Medosna razdalja se je povečala kar za 10,7 cm, v dolžino je zrasel za 13,4 cm. Drugačni so tudi previsi, spredaj je pri Sportsvanu ta krajši (za 2 cm), zadaj ga je, zaradi večjega prtljažnika, za 4,7 cm več.
Vse te različnosti pri Volkswagnu radi poudarijo, da bi tako dokazali, da je Sportsvan nekaj povsem novega, drugačnega, kot so do zdaj lahko pri njih izbirali kupci. A so seveda pomembnejša tudi druga dejstva. Medtem ko je bil Golf Plus le nekakšen napihnjen Golf petega rodu, je zdaj Sportsvan precej bolj samosvoj. Ohranja osnovno izhodišče Volkswagnovega oblikovanja, preprostost. Komur je ta všeč, kdor na zunanjosti avtomobila sploh ne pogreša takšnih ali drugačnih baročnih dodatkov, vbočenih ali izbočenih ploskev in zaobljenih bokov, temu bo všeč tudi Sportsvan. Njegov videz je precej bolj odrasel kot tisti pri Plusu, težko bi sicer na njem našli oblikovalsko 'športnost', a mu nizki boki, velika bočna stekla in dodatno okno na zadnjem, C-stebričku dajejo videz večjega avtomobila, skoraj enoprostorca. Glede tega so se kar dobro razmejili od videza večjega Tourana.
Sportsvan najbolj izstopa po svoji uporabnosti, prostornosti in prilagodljivosti. Zdi se, kot da je vsaj nekaj korakov pred Plusom. Notranjost je prostorna, prednja sedeža ponujata nekoliko višji način sedenja, kot je pri Golfu (za najmanj 5 cm). Zadnja klop je vzdolžno premična, kar za 18 cm. Sedalni (deljeno premični) del je predeljen v razmerju 40 proti 60, ožji del je na desni. Naslonjalo širšega dela je dodatno predeljeno, tako da ga lahko deljeno zložimo. Prtljažnik v zadku je 500-litrski, v bolje opremljenih različicah ima tudi dodatno dno, s katerim naredimo notranjost ob zloženi zadnji klopi povsem ravno, dodatno lahko za zares dolge tovore (do 240 cm) naprej prevrnemo še prednje naslonjalo (a le, če smo ob nakupu izbrali in plačali tak dodatek).
V Sportsvana bo torej lahko lastnik zares spravil marsikaj, a osnova je vendarle udoben prevoz oseb. Za obe različici podvozja (zadnja prema je lahko poltoga ali pa večvodilna – pri različicah z motorjema s 150 'konji') lahko vsaj po vtisu vožnje po dobro vzdrževanih francoskih cestah zapišemo, da je ta dovolj udobna in precej spominja na Golfa. Kar dobro se drži ceste, v hitreje odpeljanih ovinkih tudi prednja sedeža dobro držita telo potnikov (zlasti če sta tista, ki ju na seznamu dodatne opreme najdemo kot sedeži Ergo Active in imata podobno dobro oceno kot Oplovi z oznako AGR).
Tudi pri pogonu Sportsvana je zadeva podobna kot pri Golfu, a z dopolnitvami. Nov v Sportsvanu je turbobencinski 1.4 TSI s 150 'konji'. Ta je nadomestil Golfovega 1.4 TSI z dodatkom ACT. Občasnega izključevanja dovoda goriva v dva od štirih valjev ta novi motor nima, a je kljub vsemu močnejši kot prej omenjeni. Pa tudi manj gospodaren. Spremembe so naredili tudi pri manj zmogljivem 1.4 TSI. Ta ima v Sportsvanu 125 'konj', torej tri več kot v Golfu. Da se 1,4-litrski motor TSI v nekaterih značilnostih spreminja že po dveh letih delovanja, je malce nenavadno, pa naj volkswagnovci še tako poskušajo razložiti, da gre za napredek in izpolnjevanje okoljske norme EU6 (tudi prejšnji jo je!). Na slovenskem trgu tudi ni v ponudbi začetnega motorja 1.2 TSI z zgolj 63 kilovati (85 'konji'). Oba turbodizelska ostajata nespremenjena, tudi če delujeta pod pokrovom Sportsvana. V primerjavi s prejšnjim Golfom Plusom pa je, tudi zaradi za okoli 90 kg manjše teže, poraba goriva – in s tem tudi izpuh CO2 – za okoli 20 odstotkov manjša. Različica TDI BlueMotion, ki je sicer ni v začetni slovenski ponudbi, v normnem ciklusu porabi celo zgolj 3,6 litra goriva oziroma ima le 95 gramov CO2 v izpuhu na kilometer prevožene poti.
Glede opreme je seveda Sportsvan v podobnem položaju kot Golf, osnovna različica je Trendline, na voljo je le pri obeh najmanj zmogljivih motorjih. Serijsko je Golf Sportsvan opremljen z varnostnim sistemom zaviranja v sili. Sicer pa je zanj predvidena dokaj široka izbira različnih dodatkov, tudi varnostnih. Prvič pri Volkswagnu je prav v Sportsvanu mogoče dobiti senzor za nadzor nad mrtvim kotom, ta je lahko povezan tudi s senzorjem za nadzor prihajajočega prometa pri vzvratnem vključevanju s prečnih parkirnih prostorov. Naročiti je mogoče tudi pomoč pri zadrževanju vozila na izbranem voznem pasu, aktivni tempomat, proaktivno zaščito potnikov, prilagodljive blažilnike, progresivni volanski mehanizem in tudi gretje volanskega obroča.