Čeprav Golfu Variantu že do zdaj glede uporabe in namena ni bilo veliko očitati, je v zadnji izvedbi odpravljena še največja pomanjkljivost – lepotna napaka.
Volkswagen je z novim Variantom verjetno prvič do zdaj združil funkcionalnost in privlačen videz. Avtomobilska lepota je sicer relativna, a za avtomobile, ki so všečni veliki večini, rečemo, da so lepi. Na drugi strani so avtomobili, katerih oblika preprosto ne prepriča, pa naj so še tako dobri. Slednje je zadnje generacije spremljalo Volkswagnovega Golfa. Medtem ko je bil osnovni še dokaj prijetne oblike, za Varianta tega ne bi mogli trditi. Čeprav se je zanj do zdaj odločilo 1,8 milijona kupcev. Zdaj bo zgodba drugačna.
Golf Variant prepriča tako s prepoznavno Golfovo zanesljivostjo in kakovostjo kot s svojim videzom.
Zadek je narejen premišljeno, praktično in všečno. V primerjavi s predhodnikom je novi Golf Variant daljši, širši in nižji. V dolžino znaša prirastek 28 milimetrov, v širino pa 18. Nižji je za 23 milimetrov, je pa za kar 57 milimetrov daljša medosna razdalja. Pri Volkswagnu poudarjajo, da Golf Variant ni nastal na osnovi petvratnega Golfa, ampak je nastajal sočasno z njim. Da je nekaj resnice v tem, pričara bočni pogled, kjer je klasični C-stebriček (pri običajnem Golfu) pri Variantu postal D-stebriček, posledično je dodano še tretje stransko okno. Še zlasti navduši zadek.
Zadnja vrata sicer niso nič posebnega, a so narejena lično in z veliko mero oblikovalskega občutka. Čeprav se na prvi pogled zdi, da so luči enake kot pri petvratnem Golfu, so na Variantu večje in širše. Tudi prostor za registrsko tablico je pri osnovnem Golfu na odbijaču, pri Variantu pa na zadnjih vratih. Seveda tudi zato, da so ta lahko večja, predvsem pa je odbijač narejen drugače, z nižje postavljenim zgornjim robom, posledično pa sta zagotovljena nižji prag prtljažnika in lažje nakladanje tovora v prtljažnik.
Tako kot skoraj cel Golf Variant, vključno z notranjostjo, je zrasel tudi prtljažnik. V osnovi je od predhodnika večji za okroglih 100 litrov in ima zdaj 605 litrov prostornine. Če zložimo naslonjala zadnjih sedežev, prostornina naraste na 1.620 litrov, kar je v primerjavi s predhodnikom več za 125 litrov. Dolžina prtljažnika v osnovni postavitvi (do zadnje klopi) je 1,055 metra, ob zloženih naslonjalih 1,831 metra (do naslonjal prednjih sedežev), izbirno oziroma serijsko v opremi Comfortline pa je mogoče zložiti (naprej) tudi naslonjalo sopotniškega prednjega sedeža, s čimer nastane prostor v dolžini 2,671 metra. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60 : 40, prilagodljivo pa je tudi prtljažno dno, ki je v osnovi dvojno, če pa je potreba po prostoru, se lahko zniža in tako dobimo en (večji) prostor.
V notranjosti je Golf Variant povsem običajen Golf, zato nima smisla izgubljati besed, kaj, kako in zakaj. Jasno je le to, da je tudi Golf Variant pravi Volkswagen, torej s kakovostno in natančno narejeno notranjostjo, ki bo prepričala še tako velikega dvomljivca.
Golf Variant bo v Nemčiji (in verjetno še kje) na voljo s štirimi bencinskimi in tremi dizelskimi motorji. V Sloveniji bo na prodaj z močnejšim 1,2-litrskim bencinskim (šibkejši 85 'konj') in šibkejšim 1,4-litrskim motorjem TSI (močnejši '140' konj) ter dvema dizloma, pri čemer ne bo 1,6-litrskega dizelskega motorja s tehnologijo Bluemotion.
Volkswagen Golf Variant je tudi v Sloveniji že na prodaj. Za različico 1.2 TSI je potrebnih 17.105, za dizelsko različico 1.6 TDI pa 19.015 evrov.
Volkswagen je predstavil tudi najvarčnejšega Golfa do zdaj. Golfu BlueMotionu so namenili 1,6-litrski dizelski motor s 110 'konji'. V primerjavi s predhodnikom naj bi bila poraba goriva manjša za okoli 15 odstotkov, novi Golf BlueMotion pa naj bi tako porabil le 3,2 litra za 100 prevoženih kilometrov. Teoretično bi 50-litrska posoda za gorivo zadostovala za več kot 1.500 prevoženih kilometrov, seveda pa je to izračun ob idealni porabi goriva, ki ga je v resničnem svetu na žalost težko doseči. Vseeno je motor že predelan do te mere, da izpolnjuje okoljske zahteve Euro6, dodan je šeststopenjski ročni menjalnik, pri čemer je šesta prestava (z daljšim prestavnim razmerjem) namenjena predvsem varčevanju z gorivom.
Malce drugačen je Golf BlueMotion tudi oblikovno. Dodanih je nekaj aerodinamičnih komponent, zato je zračni koeficient med vsemi Golfi najmanjši (CX = 0,27), šasija je spuščena za 15 milimetrov, dodan je poseben strešni spojler, dodelane pa so tudi reže za zajemanje zraka. V Sloveniji Golf BlueMotion ne bo v redni ponudbi, bo pa dobavljiv po izrecnem naročilu in želji kupca. Tudi oziroma predvsem na račun cene, saj bo zanj treba odšteti približno 1.000 evrov več kot za običajnega Golfa z 1,6-litrskim motorjem TDI (sicer le 105 'konj'), ki povprečno porabi morda zgolj deciliter ali dva dizla več.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak