Vozili smo: (Novi) Volkswagen Golf

Številka sedem ni doma le v pravljicah, ki se dogajajo za sedmimi gorami – sedmica ima pri ljudeh resnično poseben pomen.

14. 11. 2012

Sedmico tudi sicer nadvse radi uporabljamo: sedma nebesa, čez sedem let vse prav pride ... Še mavrica ima, kako priročno, sedem barv. A pri Volkswagnu se niso zanašali na to, da bi bilo za uspešnost nove lahko dovolj le to, da je magična sedma.

Motorna paleta, recimo, sicer zveni znano (1.2 in 1.4 TSI ter 1.6 in 2.0 TDI ), a z dosedanjimi motorji nima prav veliko skupnega. Pri bencinskih nova TSI-ja kljub enaki oznaki, kot jo imajo dosedanji, spadata v novo serijo motorjev EA211. Motorje te serije so na cesto prvič poslali v novem Upu (trivaljnik), v novem Golfu pa prihajata še štirivaljnika z 1,2 in 1,4 litra prostornine. Pri tem motorja nista le lažja (samo novi aluminijasti blok je lažji za 22 kilogramov pri 1.4 TSI) in krajša (za približno pet centimetrov), temveč so obrnili tudi njuno namestitev. Prejšnji TSI-ji (seveda tudi prečno nameščeni) so imeli izpušno stran obrnjeno naprej, novi jo imajo (tako kot od nekdaj TDI-ji) obrnjeno nazaj, hkrati pa so, tako kot TSI-ji, tudi nagnjeni nazaj (za 12 stopinj). Tako bodo lahko pri Volkswagnu standardizirali vpetja, izpuhe, polosi in kup dodatnih motorjev. Izpušni kolektor je zdaj del glave motorja, turbopuhalo pa je zato majhno in lahko.

Pri iskanju manjše teže in manjše porabe so Volkswagnovi inženirji zmanjšali debelino motorne gredi pri 1.4 TSI-ju (s 54 na 48 milimetrov), ki je po novem tudi 20 odstotkov lažja. Še večji prihranek, kar 30-odstotni, so dosegli pri ojnicah, turbina in hladilnik polnilnega zraka imata svoj, električno gnan hladilni sistem, hladilnik polnilnega zraka pa je vgrajen kar v sesalni kolektor. Verigo za pogon odmičnih gredi je zamenjal zobati jermen nove generacije (zdržal naj bi celotno življenjsko dobo avtomobila), v injektorje s po petimi luknjani pa zdaj bencin prihaja pod tlakom 200 barov. In najmočnejši TSI zna, kadar je le delno obremenjen, odklopiti delovanje obeh sredinskih valjev in tako še zmanjšati porabo.

Dizli? Trenutno sta na voljo dva (oba iz nove serije EA288). 1,6-litrski zmore 77 kilovatov oziroma 105 'konjev', dvolitrski 150 'konjev'. Tudi tu motorji nimajo veliko skupnega s predhodniki, deležni pa so bili podobnih obdelav. TDI-ji imajo celo ločeno hlajenje bloka in glave motorja, da bi se tako segreli hitreje.

Z vsemi drugimi prihranki pri masi (o tem več v posebnem okvirčku) so tako Volkswagnovi inženirji maso Golfa v povprečju zmanjšali za 100 kilogramov, in ker so novi motorji že po naravi čistejši, so podatki o porabi res impresivni: 1.6 TDI porabi vsega 3,8 litra griva na 100 kilometrov (v mešanem ciklu), 2.0 TDI 4,1 litra, bencinska motorja pa 4,9 (1.2 TSI) in 5,1 litra.

Obstoječemu 85-'konjskemu' 1.2 TSI-ju se bo v prihodnosti pridružila še 105-'konjska' različica, 1,4-litrski pa bo dobil šibkejšo, 122-'konjsko' varianto – obe bosta na naš trg prišli do konca leta, velja pa poudariti, da 85-'konjska' različica vsaj za zdaj v Sloveniji ne bo na voljo. Vstopni model ima močnejšo različico 1,2-litrskega motorja. Tudi pri dizlih z obstoječima motorjema zgodba še ni končana – kmalu bo na voljo tudi 1.6 TDI BlueMotion, ki bo ob 110 'konjih' največje moči postavljal rekorde pri porabi, saj zanj napovedujejo le 3,2 litra porabe in 85 gramov CO2 na kilometer.

In medtem ko je osnovnega bencinca mogoče naročiti le s petstopenjskim ročnim menjalnikom, si lahko njegovega močnejšega brata namesto s šeststopenjskim ročnim menjalnikom omislite s sedemstopenjskim DSG, tako kot druge motorje (2.0 TSI s šeststopenjskim DSG). Oba dizla z ročnim menjalnikom je mogoče kombinirati tudi s štirikolesnim pogonom 4Motion.

Podvozje je zdaj opazno tišje (in malenkost bolj udobno, bi si upali zapisati po prvih kilometrih na sicer lepo vzdrževanih cestah Sardinije), precej manj pa je (predvsem pri dizlih) tudi motornega hrupa. Tu se lahko novi Golf kosa s precej dražjimi avtomobili. Odzivnost pogonske mehanike in krmiljenja lahko voznik prilagodi svojim željam – možne nastavitve so Normal, Sport, Eco in Individual (kjer si lahko nastavi poljubno mešanico nastavitev), če pa si omislite še doplačilno elektronsko nadzorovano blaženje DCC, dobite še izbiro Comfort.

Posebnost novega Golfa je tudi zadnja prema, ki je v šibkeje motoriziranih avtomobilih (pod 90 kW) lažja za skoraj 10 kilogramov – v vsakem primeru pa gre za zelo dodelano različico poltoge preme.

A ne le oprema, že samo počutje v avtomobilu je daleč od tistega, kar je Golf ponujal do zdaj. Čeprav so osnovne oblike ostale podobne kot do zdaj, so oblikovalci z izbiro materialov, podrobnosti, tipografij (na merilnikih in zaslonih) in barv dosegli občutek, da sedite v avtomobilu, ki spada vsaj za avtomobilski razred višje. Malce so spremenili tudi položaj osnovnih komand, saj je prestavna ročica dva centimetra višje, sedež v osnovi malenkost nižje, spremenili so razmike stopalk in meje globinske nastavljivosti volana. Kako bodo te spremembe sprejeli vozniki dosedanjih Golfov, je odvisno od tega, kako so navajeni sedeti, a po prvih nekaj sto prevoženih kilometrih se zdi, da so šle te spremembe v pravo smer.

Ergonomija seveda tudi sicer ostaja vrhunska, stikala na volanu so še izboljšana in lažje dosegljiva, odlagalnih površin pa je dovolj.

Vsi Golfi bodo po novem opremljeni z za dotik občutljivim zaslonom. Osnovni je petpalčni (13-centimetrski), črno-beli in obvlada tudi osnovne nastavitve avtomobila. Naslednji stopnji sta 13-centimetrski črno-beli model na vrhu sredinske konzole, ki zna upravljati tudi radio, enako velik barvni zaslon ter največji, 15-centimetrski, s senzorjem, ki zazna, da se voznikov prst bliža zaslonu, in na njem takrat prikaže izbirnike. Ta se odziva podobno kot zasloni pametnih mobilnikov, saj zna prepoznati dvoprstne geste (recimo za bližanje in oddaljevanje na zemljevidu navigacije).

Prtljažnik? Če v njem ni rezervne gume, ima dvojno dno, pod katero lahko skrijete zadnjo polico, sicer pa spada v razredno povprečje. Novost je tudi sistem nameščanja vlečne kljuke (če si jo doplačate), saj je za namestitev in odstranitev ni treba prijemati z rokami – vse se da narediti z enim vzvodom v prtljažniku in brco z nogo.

Novi Golf v Slovenijo prihaja 14. novembra (takrat bo mogoče naročiti tudi 122-'konjski' TSI), seveda v že do zdaj znanih različicah Trendline, Comfortline in Higlhline. Najcenejši, trivratni 1.2 TSI Trendline bo stal 15.142 evrov, za lepo opremljen 2.0 TDI Comfortline pa bo treba pripraviti dobrih 20 tisočakov.

Prvi vtis
  • Videz

    Pri Volkswagnu ne odstopajo od preizkušenega oblikovalskega recepta, zato novi Golf ni toliko drugačen in zanimiv, kot bi lahko bil.

  • Motorji

    Ko bo motorna paleta popolna, bo izbira motorjev res široka, prav vsi pa so sodobni in do okolja prijazni.

  • Notranjost in oprema

    Notranjost in počutje v njej sta na ravni za razred večjega avtomobila.

  • Cena

    Vstopna cena je sicer ugodna, a novi Golf, če si zaželite udobno opremljenega in motoriziranega, seveda ni poceni.

Prva ocena

Z novim Golfom so (v primerjavi med šestico in petico) pri Volkswagnu naredili res ogromen korak naprej, tako pri tehnični plati kot pri počutju v avtomobilu.

Podatki

Model: 1.2 TSI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.197
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 63/85 pri 4.300
Največji navor (Nm pri 1/min.): 160 pri 1.400
Menjalnik, pogon: R5, S
Prednja prema: posamične obese, prečna vodila, vzmetne noge McPherson, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.637
Dolžina x širina x višina (mm): 4.255/1.790/1.452
Prtljažnik (l): 380–1.270
Masa praznega vozila (kg): 1.205
Največja hitrost: 179
Pospešek (0-100km/h): 11,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9
Izpust CO2(g/km): 113

Model: 1.4 TSI (140)

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.395
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 103/140 pri 4.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7, S
Prednja prema: posamične obese, prečna vodila, vzmetne noge McPherson, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.637
Dolžina x širina x višina (mm): 4.255/1.790/1.452
Prtljažnik (l): 380–1.270
Masa praznega vozila (kg): 1.268
Največja hitrost: 212
Pospešek (0-100km/h): 8,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 119

Model: 1.6 TDI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 77/105 pri 3.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6 ali DS7, S
Prednja prema: posamične obese, prečna vodila, vzmetne noge McPherson, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.637
Dolžina x širina x višina (mm): 4.255/1.790/1.452
Prtljažnik (l): 380–1.270
Masa praznega vozila (kg): 1.295
Največja hitrost: 192
Pospešek (0-100km/h): 10,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,8
Izpust CO2(g/km): 99

Model: 2.0 TDI

Motor (zasnova): štirivaljni, vrstni, turbodizel
Gibna prostornina (cm3): 1.968
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110/150 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6 ali DS6, S
Prednja prema: posamične obese, prečna vodila, vzmetne noge McPherson, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.637
Dolžina x širina x višina (mm): 4.255/1.790/1.452
Prtljažnik (l): 380–1.270
Masa praznega vozila (kg): 1.354
Največja hitrost: 216
Pospešek (0-100km/h): 8,6
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,1
Izpust CO2(g/km): 106