Vozili smo: Volkswagen Polo

Čista petica! Petica kot ocena? Počakajmo še malo z ocenami. Petica kot peta generacija Pola, čista pa zato, ker prav vsi motorji ustrezajo novim normam EU-6.

27. 5. 2014

Pravzaprav je kar malce nenavadno, da je z neko osvežitvijo modela tako malo sprememb pri videzu avtomobila. Tudi izučeno oko bo težko ločilo peto generacijo Pola od četrte. Še najlažje bo, če bo Polo opremljen z novimi LED-lučmi in radarskim tempomatom (tipalo v prednjem odbijaču), ki je zmožen tudi preprečevati nalete pri mestni vožnji. Očitno je, da želi Polo z novo generacijo ne samo slediti trendom, temveč prinesti nove tehnološke rešitve v svoj segment. Tako bo Pola mogoče dobiti z elektronsko nastavljivimi blažilniki, kar je stopnička višje v ponudbi tega ranga. Sistem, imenovan SportSelect, nam sicer zelo kompromisno nastavljeno podvozje malce otrdi in tako omogoči pristnejše občutke med dinamično vožnjo skozi ovinke. Med tako imenovanimi sladkorčki je novost tudi popolnoma nov večopravilni multimedijski sitem, ki ga sicer poznamo iz drugih, novejših Volkswagnovih modelov. Je pa prvič opremljen s sistemom MirrorLink, ki nam na neki način preslika zaslon in delovanje aplikacij mobilnega telefona na osrednji zaslon v vozilu. Žal pa so za ta sistem prikrajšani uporabniki 'jabolčnih' telefonov.

Čeprav smo vajeni, da vsi Volkswagnovi avtomobili rastejo iz generacije v generacijo, pa novi Polo mersko ne odstopa od predhodnika. Očitno je to največja velikost, ki jo želijo ponuditi v tem razredu. Spomnimo: novi Polo je le pet centimetrov krajši od tretje generacije Golfa. Ne samo številke, tudi občutek prostornosti v Polu nas prepriča, da je mestni malček zrasel do zavidljive velikosti. Tudi če je treba pospraviti prtljago, nas prijetno razveseli 280-litrski prtljažnik z dvojnim dnom.

Medtem ko so se Pola lotili z novimi tehnološkimi rešitvami, nikakor niso mogli obiti posodobitve motorne palete. Seveda je poudarek na doseganju novih ekoloških standardov. Tako zdaj prav vsi motorji v ponudbi dosegajo nove standarde EU-6. Osnovni motor je litrski trivaljni bencinar z močjo 55 kW (poznamo ga iz modela Up!), medtem ko dosedanje motorje 1.2 in 1.6 TDI zamenjuje trivaljni 1.4 TDI s 66 kilovati moči. Prvič bo s tehnologijo BlueMotion opremljen turbobencinski motor, in sicer 1,2-litrski TSI z dvema močema, 66 in 81 kW. Proti koncu leta lahko pričakujemo še izvedbe BlueMotion z novim motorjem 1.0 TSI, BlueGT in GTI, medtem ko se je zastopnik odločil, da Crossa Pola ne bo prodajal na našem trgu.

Če vas je novi Polo že prepričal, se lahko kar odpravite do najbližjega salona. Cene za slovenski trg so namreč že znane. Najcenejšega Pola 1.0 Trendline je možno dobiti za 10.718 evrov, upoštevajoč popust v višini 1.500 evrov. Vrh ponudbe je trenutno dizelski Highline, ki si ga lahko privoščite za 17.206 z že odštetim popustom.

Besedilo Saša Kapetanovič
, foto tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    De Silvina oblikovalska ekipa se ni ravno nagarala z novo generacijo Pola. Res pa je, da to tudi ni bilo potrebno.

  • Motorji

    Širok spekter najsodobnejših motorjev, ki dosegajo najnovejše normative, si zasluži petico.

  • Notranjost in oprema

    Materiali so oplemeniteni, tehnološke rešitve pa nam olajšajo bivanje na cesti.

  • Cena

    Upoštevajoč obogateno serijsko opremo in deželni popust v višini 1.500 evrov, je cena zadovoljiva.

Prva ocena

Majhni kozmetični popravki, začinjeni s kopico naprednih tehnoloških rešitev, in osvežena motorna paleta dajejo Polu nov zagon za dvig standarda v segmentu.