Vozili smo: Volvo V40

20. 6. 2012 | Tomaž Porekar
Deli

Namesto S40 in V50 bo od septembra na voljo V40, skoraj v vsem pravi Golf po švedsko.

Drugo srečanje z novim Volvom V40 je bilo v prijetnejšem okolju kot februarja na testni stezi v okviru tovarne v švedskem Göteborgu. Vijugaste ceste v hribih nad italijansko Verono so dokazale, da je V40 res dinamičen in poskočen avtomobil, pa četudi ima pod motornim pokrovom zgolj osnovni, 1,6-litrski turbodizelski motor (ki je imel do zdaj modelno oznako DrivE).

Dobra lega na cesti prepriča, zdi pa se tudi, da so si v zadnjih nekaj prilagajanjih Volvovi inženirji k srcu vzeli tudi pripombe k pretirani trdoti podvozja, z običajnimi serijskimi gumami pa vozilo zagotavlja primeren kompromis med dobro lego na cesto in primernim voznim udobjem.

Glede na naše tedaj objavljene tehnične podatke (Avto magazin št. 6, 2012, str. 26) je tudi nekaj sprememb glede manjše normne porabe goriva, dopolnimo pa lahko tudi podatek o masi, saj lahko različice Volva V40 tehtajo od 1.357 do 1.498 kilogramov.

Pri osnovnem bencinskem T3 je zdaj normna poraba zgolj 5,4 litra (prej 5,8), izpust CO2 se je zmanjšal na 132 gramov, bolje kot ob napovedi se zdaj odreže tudi T4 (5,5 v primerjavi s 5,9 litra goriva in 129 v primerjavi s 138 grami CO2), podatki o porabi in izpustih pa so se za eno desetinko litra goriva in tri grame CO2 izboljšali tudi pri obeh največjih turbodizelsko gnanih različicah.

Volvo V40 bo prvi sploh ponujal zunanjo varnostno blazino za preprečevanje težjih poškodb pri trčenjih s pešci. Varnostno blazino za pešce sprožijo posebni senzorji v prednjem odbijaču, ki ugotovijo, kdaj se zgodi trk s pešcem, in sprožijo sistem, ki napihne varnostno blazino za ublažitev stika pešca s karoserijo oziroma vetrobranskim steklom. Varnostna blazina je v mirujočem stanju nameščena pod motornim pokrovom, tik ob stiku z vetrobranskim steklom, sprožena pa prekrije celotno površino.

Pri Volvu pravijo, da je novi V40 najinteligentnejši avtomobil do zdaj. Učinkovitejši v primerjavi z dosedanjimi Volvi je tudi sistem City-Safety, ki zdaj ob zaznavanju ovire pred avtomobilom zmanjšuje hitrost ali zaustavlja od hitrosti 50 km/h navzdol.

Besedilo: Tomaž Porekar

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj