Vozili smo: Volvo V70, XC70 in S80 (2012)

14. 2. 2012
Deli

Modelsko leto 2012 Volvovim največjim modelom, karavanu V70, njegovemu rahlo terenskemu bratu XC70 in prestiž­ni limuzini S80, ni prineslo pretresljivih oblikovnih sprememb. Zato pa je toliko več sprememb elektronike, ki skrbi za delovanje vseh funkcij avtomobila.

Vsi trije so dobili nov informacijsko-komunikacijski in zabavni sistem Volvo Sensus, ki je lani debitiral v za številko manjših modelih. Barvni LCD-zaslon na vrhu sredinske konzole in vrtljiv gumb na njej vozniku zdaj omogočata upravljanje ne le avdiosistema in telefona, ampak tudi (predvsem varnostnih) nastavitev avtomobila, od City Safety, aktivnega tempomata do preprečevanja trka s pešci.

Seveda taisti sistem upravlja tudi vse funkcije in nastavitve osvetlitve, klimatizacije in ne nazadnje tudi avdiosistema, navigacije ter povezave Bluetooth z mobilnikom. Ta po novem omogoča predvajanje glasbe z mobilnika na avdiosistem avtomobila.

Ena večjih novosti je sistem zaznava­n­ja pešcev, ki je bil doslej na voljo le v modelih z oznako 60. Ta uporablja radar v maski vozila ter kamero ob notranjem vzvratnem ogledalu, zazna pešca in zna v kritičnih trenutkih tudi sprožiti (po predhodnem zvočnem opozorilu vozniku) samodejno polno zaviranje avtomobila pri hitrostih pod 35 kilometrov na uro. Pri Volvu pravijo, da bi se število smrtnih žrtev med pešci zmanjšalo za 20 odsto­tkov, če bi tak sistem imeli vsi avtomobili, ki trenutno vozijo po cestah.

Novost za serijo 70 oziroma 80 je tudi radarski tempomat, ki je sposoben zavirati avto do ustavitve in tudi samodejno speljati, zmore pa preprečiti trčenje v večini položajev, ko je razlika v hitrosti med voziloma manjša od 35 kilometrov na uro. Sistem City Safety, ki s pomočjo laserja nadzira promet spredaj pri hitrostih do 30 kilometrov na uro in ki pri hitrost­nih razlikah pod 15 km/h trčenje zna popolnoma preprečiti, je zdaj ­serijski v vseh različicah.

Navzven spremenjenih V70, XC70 in S80 ne boste zlahka ločili od dosedanjih: nova so vzvratna ogledala s smerniki LED in oblike nekaterih platišč, velikih sprememb pa ni niti v notranjosti. Nekoliko spremenjena je notranja osvetlitev, drugačna pa je tudi oblika volana.

Mehanika prav tako ni doživela večjih sprememb, izjema sta le dizel z oznako D5 in varčna dizelska različica z oznako DRIVe. Prvi je dobil na novo obdelane glavno gred in ojnice, drugačne batne obročke, verižni pogon oljne črpalke ter oljno hlajenje batov, ki ne deluje stalno, temveč v odvisnosti od obremenitev. Poleg sodi še sistem start/stop (le pri ročnih men­jalnikih), vse skupaj pa je pri D5 dovolj za 10-’konjsko’ povečanje moči, na 215 ’kon­jev’ (158 kilovatov), pa tudi najvišji navor je s 420 skočil na 440 Nm – vse ob manjši porabi za osem odstotkov. Enake izboljšave je doživel tudi motor z oznako D3, le da se pri njem zmogljivosti niso spremenile, najmanjši, 1,6-litrski dizel (DRIVe) pa ima sedaj 115 namesto 109 ’konjev’.

Novost, ki v Sloveniji še nekaj časa ne bo uporabna (pogojena je z infrastrukturo za sistem Volvo On Call, ki je v Sloveniji še ni), je aplikacija za pametne mobilnike (Android in iPhone), s katero lahko uporabnik najde avto, ga od daleč odklene ali zaklene, preveri stanje (tudi doseg), vključi dodatni grelec ...

Cene se zavoljo teh sprememb ne ­bodo spremenile, prenovljena serija 70/80 pa v Slovenijo prihaja v prihodnjih tednih.

bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere