Na uradni mednarodni predstavitvi povsem nove generacije Vredesteinove gume za vse letne čase so na prestižni lokaciji sredi Edimgrougha štiri brhka dekleta zaigrala Vivaldijevo klasiko Štirje letni časi. Odličen uvod v preizkus gume za vsako priložnost.
Izbrana luksuzna lokacija in nagovor Louisa Cenevitza, predsednika njihovih glavnih trgov, torej Evrope, podsaharske Afrike in obeh Amerik, je dalo slutiti, da gre za veliko korporacijo z velikimi načrti in jasno vizijo. Že zdavnaj so prerasli meje domače Nizozemske, preživeli privatizacije in zdaj s svežim indijskim kapitalom in vrhovnim vodstvom korporacije Apollo, ki igra pomembno vlogo na indijskem trgu, hitijo še naprej in še k večjim ciljem. Ravno v času, ko berete tole, bo podpisana večmilijonska investicijska pogodba za gradnjo nove tovarne na Slovaškem ali Madžarskem. Kot je priznal že omenjeni uglajeni gospod zrelih let z lično zvitim turbanom na glavi, se bodo odločili za državo, ki jim bo ponudila boljše pogoje za gradnjo in nadaljnje delo. Slovenija žal ni bila v ožjem izboru, pa čeprav se pri nas najdejo tako lokacije kot pridne roke, ki bi znale poprijeti za tako delo.
A preidimo k bistvu. Nova guma Quatrac 5 je od leta 1993 Vredesteinova že peta generacija uspešne vseletne gume z oznako M+S po vrsti. Glavni razvojniki so že v uvodu povedali, da je to guma, ki ni boljša od zimske in prav tako ne od letne gume, saj gre pri tovrstnih gumah vedno za kompromis. Prav v iskanju tega kompromisa pa so bili po lastnih trditvah zelo uspešni. Z novo 'tandemsko' tehnologijo mešanja gume in silike naj bi dosegli kar najkakovostnejšo zmes, ki prav zaradi silike zagotavlja prožnost gume tudi v hladnem vremenu. Obenem zagotavlja nizko stopnjo kotalnega upora in obrabe, kar ugodno vpliva na porabo goriva. Zmogljivosti gume v snegu, hladnem in mokrem vremenu tako ostajajo znotraj standardov, ki veljajo za zimske gume. Quatrac 5 se lahko tudi zaradi te nove tehnologije pohvali z zeleno oznako EU (ta je po predpisih namenjena le gumam, ki zagotavljajo majhno porabo goriva, in sicer zaradi majhnega kotalnega upora), kratko zavorno razdaljo pri zaviranju v mokrem in zelo nizko stopnjo glasnosti.
Pogled na sam dezen gume jasno razkrije, da je notranji del oblikovan za učinkovito vožnjo po snegu in ledu, medtem ko je zunanja polovica videti zelo podobno kot pri letnih gumah. Med hitrejšo vožnjo so zunanji deli gume in boki seveda nekoliko bolj obremenjeni in pri domnevi, da v času, ko velja zakon za uporabo letnih gum, lahko vozimo nekoliko bolj dinamično, ta guma niti ne izgublja voznih lastnosti. Notranji del, ki je po zimsko lameliran, torej prepreden z mrežo lamel in s številnimi ostrimi robovi ter 3D-strukturo, ki se med dinamično vožnjo sprimejo v kompaktnejši in zato učinkovitejši blok, pa ima nalogo zagotoviti oprijem v snegu in na ledu.
Med preizkusom, dolgem slabih 200 kilometrov, žal nismo zapeljali na kak poligon s simulacijo ledene podlage, tako da o tem ne moremo nič povedati iz prve roke. Lahko pa povemo, da se je na mokrih in vijugastih ter predvsem pogosto z blatom posvinjanih cestah škotskega podeželja in višavja ob zgodnjepomladanskih temperaturah guma izkazala presenetljivo dobro. Suh asfalt in precej bolj dinamičen tempo vožnje bi nam šele zares razkrila slabosti te vseletne gume. Če torej izhajamo iz tega, da je Quatrac 5 guma, ki naj bi bila namenjena v resnici vsem, ki na leto ne prevozijo veliko kilometrov, si upamo trditi, da bo veliko večino ljudi tudi povsem zadovoljila. Pri hitrejšem vijuganju po cestah ni zoprnega plavajočega občutka, ki običajno nastane pri zimskih gumah zaradi velikega števila lamel, pri močnem zaviranju (upoštevajoč, da je ves čas deževalo) pa tudi ni bilo začutiti nič neobičajnega ali celo splavanja. Zato menimo, da so pri Vredesteinu poslali na trg kakovostno vseletno gumo, ki je v prvi vrsti namenjena tistim, ki na leto prevozijo malo kilometrov in ki se ekstremnim razmeram na cesti raje izognejo, kakor da se ravno v največjem sneženju podajo na zelo dolgo pot. Morda so tipični kupci te gume tudi vsi, ki tudi poleti vozijo z zimskimi gumami in zaradi finančnih ali kakšnih podobnih razlogov ne preobujejo svojega avtomobila. Guma, kot je Vredestein Quatrac 5, poleti vsekakor deluje bolje kot zimska, manjša je poraba goriva, boljši je občutek za volanom in predvsem več oprijema pri zaviranju ali v ovinkih. O tem, kako slabo se zimska guma, ki je čez poletje preobremenjena in zato uničena, obnese pozimi, ko bi v resnici morala dobro opravljati svoje delo, pa raje ne izgubljamo besed. Samo poglejte nacefranost in zglajenost robov lamel take gume in vam bo hitro jasno, o čem govorimo.
Torej: taka guma za vse leto in ob malo prevoženih kilometrih vsekakor ima smisel. Za vse, ki ste veliko na cesti, pa tako ali tako preostane le ena rešitev – zimske gume pozimi in letne od pomladi do pozne jeseni.
Quatrac 5 je na voljo v 12 dimenzijah ter hitrostnih razredih V in H. Zastopa in prodaja jih Bartog, d. o. o., ponudbo pa si lahko ogledate tudi v mreži hitrih servisov BHS.
Besedilo: Peter Kavčič, foto: proizvajalec