Vse Dacijine novosti

14. 3. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Pri Dacii so predstavili vseh pet različic, ki jih ponujajo na trgu. No, pri nas štiri, ker klasičnega Logana ne prodajajo več. Pohvalili so se s tremi novimi motorji, a pri nas bo (za zdaj) rohnel le eden. Na koncu nam ostane le dvojka. Dve različici sta povsem novi, a le na našem trgu.

Kljub zmešnjavi na mednarodni predstavitvi smo kmalu izluščili, da sta od vseh novosti za slovenske kupce zanimiva le nov motor za Sandera in predstavitev dveh novih različic Logana.

Družina Logan se veča, čeprav je limuzinski Logan kot prvi predstavnik že pomahal v slovo, saj ga na sončni strani Alp ni več v prodajni ponudbi. Premalo povpraševanja po štirivratni različici morda pomeni več zanimanja za družinskega MCV-ja, predvsem pa dobre možnosti za dva nova 'tovornjačka'. Logan Van in Logan Pick-up imata enaki prednosti kot že znani bratje, to je nizko ceno in skromno vzdrževanje, a poleg tega ponujata več možnosti za prevoz blaga.

Dacia Logan Van ima v tovornem prostoru kar za 2, 5 kubičnega metra uporabne površine, kamor lahko stlačimo za 800 kilogramov prtljage. V tehničnih podatkih piše, da je prtljaž­nik dolg 1.730 milimetrov, širok 1.420 milimetrov (oziroma 1.024 mm med kolesoma) in visok 1.040 milimetrov. Do tega manjšega skladišča se lahko prebijemo skozi bočna vrata ali vrata prtljažnika, ki se odpirjo v razmerju 40/60.

Zadnja vrata omogočajo izdatno odpiranje, to je s 40-, 90- ali celo 180-odstotnim kotom, kar mojstrom nedvomno olajša vsakodnevno tlako. Če zdaj pozornost preusmerimo na prednji del avtomobila, vidimo, da so različici Van namenili dva bencinska in dva turbodizelska motorja. Bencinski 1, 4-litrski zagotavlja 55 kilovatov (75 'konjev'), 1, 6-litrski pa 64 kilovatov (90 'konjev'), medtem ko sta turbodizla podobna (1, 5-litrski dCi), vendar z različno močjo (50 oziroma 63 kilovatov).

Seveda se različici, ki se lahko pohvalita s tehnologijo skupnega voda in hladilnikom polnilnega zraka, bahata tudi z majhno povprečno porabo goriva. Šibkejši turbodizel bo med dvema črpalkama porabil 5, 3 litra, močnejši pa celo deci manj! Pri nas ne bodo ponujali le močnejšega turbodizla.

Podobno motorizirana je tudi različica Logan Pick-up, le da v ponudbi ni šibkejšega bencinskega in močnejšega turbodizelskega motorja. In če opazimo določene podobnosti med Pick-upom in njegovim 'pokritim' bratom pri motorju in notranjosti potniške kabine, jih ne moremo prezreti tudi med njunima kesonoma.

Podobno kot Vanova je tudi nosilnost Pick-upa 800 kilogramov, lahko pa izkoristimo tudi 'odprt' prostor. Zaradi dejstva, da je Pick-up le dvosedežnik (štirisedežne različice Pick-upa nimajo v načrtu! ), je za prednjima sedežema kar 300-litrski prostor, kamor lahko zatlačite manjše orodje, lahko pa ga izkoristite za odlaganje torb, bund in mogoče celo zaščit­ne čelade ter rokavic, če ste zidarski mojster.

Pomembna je še zaščita kesona, saj lahko na robove zaščitenega kesona odložite do 100 kilogramov težke predmete, zadnja (prtljažna) vrata pa prenesejo kar 300-kilogramsko obtežitev!

Vas zanima, kakšna je vožnja z različicama Logan Van in Logan Pick-up? Nič drugačna kot s klasičnima različicama Loganom in Loganom MCV – prijetna, čeprav je zvočna izolacija (predvsem izpod blatnikov) slabša, radio pa dober zgolj za nezahtevne.

Podobno velja za preostalo: če potrebujete avtomobil, ki vas bo pripeljal od točke A do točke B, pri tem pa boste potlačili užitek v vožnji ali spregledali slabšo varnostno opremo, potem je Dacia Logan pravi za vas. No, če bi strnil vtise za volanom in vam jih posredoval v enem stavku, bi dejal, da je občutek v notranjosti Logana zelo podoben tistemu v nekaj generacij starem Renaultu. To pa ni presenečenje, kajne?

A da pri Dacii (beri: Renaultu) hočejo več, dokazuje petvratni Sandero. Oblika je všeč tudi mlajšim, cena primerna preobremenjenim družinskim proračunom, udobje pa bodo cenili predvsem upokojenci. Če niste obremenjeni z imidžem znamke, skromnejšo (varnostno) opremo in dejstvom, da je bil avtomobil narejen v Romuniji, vas bosta razveselili nizka drobnoprodajna cena in triletna garancija oz. do 100.000 kilometrov.

Dvema bencinskima motorjema (1.4 in 1.6 s 55 in 64 kilovati) in dvema turbodizloma (1.5 dCi s 70 in dCi s 85 kilovati) se bo pridružil še 1, 2-litrski 16-ventilski motorček, ki zagotavlja 55 kilovatov oziroma 75 'konjev'. Njegovi največji prednosti sta razmeroma skromno onesnaževanje (139 g CO2 na prevoženi kilometer) in majhna poraba goriva (5, 9 litra). Glede na dejstvo, da je motor z Renaultovih polic, kjer ga počasi že pospravljajo v temne kotičke, se za zanesljivost vsekakor ne smemo bati.

Vse druge novosti, ki so bile na mednarodni predstavitvi izčrpno predstavljene, pa v Slovenijo ne bodo zašle. Največja škoda je, da slovenski kupci (vsaj za zdaj) ne bodo mogli izbrati plinskih različic, saj jih kljub dovolj pogostim črpalkam z utekočinjenim plinom pri nas ne bodo ponujali, za bioetanol (E85) pa je nekako logično, saj se tako opremljene različice dobro prodajajo le v Skandinaviji in Braziliji.

A naj vseeno povemo, da so pri bioetanolu stavili na 1, 6-litrski motor, ki zagotavlja 64 kilovatov oziroma 90 'konjev'. Različice, ki jim diši utekočinjen plin, pa so 1.4 GPL (Sandero) in 1.6 GPL (Dacia Logan MCV). Pri šibkejši različici se je 50-litrski posodi za bencin pridružila še 34-litrska posoda za utekočinjen plin, pri močnejši različici pa 42-litrska.

Prednost omenjenih različic je v večjem dometu, manjšem onesnaževanju in nižji ceni goriv, slabost pa so slabše zmogljivosti, večja masa in odžiranje prostora. Servisni intervali za plinske različice so povsem enaki kot pri klasičnih bencinskih različicah, le da se takrat preveri še vse varnostne sisteme plinske posode in uparjevalnik. Sicer pa tudi za plinsko napravo velja tovarniška garancija.

Manj premišljevanja in več akcije, bi svetovali po predstavitvi novih Dacij. Trem novostim za Slovenijo bi se zlahka pridružilo še nekaj prodajnih adutov, recimo različice na utekočinjen plin (še premišljujejo, morda kasneje), štirikolesni pogon (je v načrtu, kasneje), všečno oblikovani Sandero Stepway (če bo dovolj zanimanja, kasneje) . . V času vsesplošne krize se zdi, da je 'kasneje' za Dacio kot obljubljena dežela, saj bodo poleg skromne cene ponudili še zanimivo tehniko!

Novi 1, 2-litrski Sanderov motor poznamo že iz Renaultov.

model: Dacia Sandero 1.2 16V

motor (zasnova): 4-valjni, vrstni

gibna prostornina (cm? ): 1.149

največja moč (kW/KM pri 1/min): 55/75 pri 5.500

največji navor (Nm pri 1/min): 107 pri 4.250

menjalnik, pogon: R5, prednji

prednja prema: posamične obese, vzmetni nogi, stabilizator

zadnja prema: poltoga prema

medosna razdalja (mm): 2.588

dolžina × širina × višina (mm): 4.020 x 1.746 x 1.534

prtljažnik (l): 320–1.200

masa praznega vozila (kg): 975

največja hitrost (km/h): 160

pospešek 0–100 km/h (s): 13, 6

poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 5, 9

Dacia Sandero Stepway

V Braziliji in Argentini je ‘terenski’ Sandero Stepway pravi hit, zato resno premišljujejo, da bi ga prodajali tudi na stari celini. A videz vara: Stepway nima štirikolesnega pogona (ki bo prišel na trg kasneje), ampak ga poganja le prednji kolesni par, je pa uporabnejši zaradi večje oddaljenosti od tal in lepši zaradi dodatnih plastičnih obrob. Na južnoameriškem trgu ga sicer poznajo kot Renaulta Sandera Stepway, vendar bi pri nas ohranil Dacijino značko.

Aljoša Mrak, foto: Tovana