Terenci in križanci osvajajo vse, a pri Škodi so zdaj s Karoqom nadomestili Yetija, ki je tudi že doslej privabljal kupce te vrste avtomobilov. Naslednik himalajskega bitja je drugačen, zdi se bolj kot pomanjšani Kodiaq.
- Preberite tudi: Kaj smo pisali o predhodniku Yetiju?
Karoq dokazuje, zakaj se nemški Volkswagnovi sindikati tako bojijo Škode. Z enakimi sredstvi znajo nekaj dlje na jugovzhodu narediti vsaj enakovredne avtomobile, kot so Volkswagni, v marsičem so lahko celo pred njimi. Karoq je preprosto oblikovan, a s precej vpadljivimi potezami. Sprednji previs je sicer nekoliko daljši, zadek pa se za zadnjo premo kar hitro zaključi. Od 'brata' Tiguana je za 11 centimetrov krajši (in enako dolg kot 'sestra' Ateca). A Škodini tržniki ponosno trdijo, da ima Karoq največji prtljažnik v razredu. Ne samo to; če doplačate še zadnjo klop z oznako varioflex, dobite prilagodljivost vzdolžnega pomika klopi, s tem pa več prostora za potnike zadaj ali pa še večji prtljažnik.
Dva turbobencinca, trije turbodizli, štirje profili vožnje
Motorna ponudba je zelo podobna kot pri prej omenjenih, torej sta pri Karoqu na voljo dva turbobencinca in trije turbodizli. Bencinski motorji so na voljo le v povezavi z ročnim šeststopensjkim ali dvosklopčnim sedemstopenjskim menjalnikom ter sprednjim pogonom, pri dizelski ponudbi je manjši motor zgolj s sprednjim pogonom, oba dvolitrska pa s štirikolesnim. Pri Škodi so se vsem Karoqom s sprednjim pogonom odločili kot zadnjo premo vgrajevati poltogo različico, pri štirikolesnem pogonu je zadaj večvodilska prema. Prvi vtis kaže, da kakšnih večjih razlik pri običajni rabi ni mogoče izslediti, seveda v mejnih razmerah večvodilska zadnja prema zagotavlja boljši oprijem v ovinkih. Lastnik lahko Karoq opremi z elektronskim dodatkom Driving Mode Select, torej elektroniko, ki prilagodi profil vožnje, v štirih izbirah: Normal, Eco, Sport in Individual. V povezavi s štirikolesnim pogonom sta na voljo še dva dodatka, za vožnjo po terenu in snegu.
Za slabše opremljen avtomobil bo potrebno počakati
Karoqov spisek najrazličnejših pripomočkov in dodatkov je dolg, večina stvari je sicer vključenih v razne modelske pakete, a tudi seznam dodatkov za doplačilo se zdi zelo izčrpen. Škodin pristop k ponudbi je pri Karoqu nekakšna posledica izkušenj, ki so jih pridobili pri večjem Kodiaqu. Izkoristili bodo kar dobro povpraševanje, ki so ga češki tržniki zaznali že pred začetkom prodaje, in tako bo v prvih mesecih na voljo več modelov z bogatejšo opremo, tisti z manj bogato in seveda tudi cenovno nižji pridejo v prodajo pozneje. Tako se tudi cenik začenja pri dobrih 21 tisočakih za že precej bogato opremljeni Karoq z oznako Ambition. Tisti, ki si želijo 'manj avtomobila' (kar zadeva opremo, seveda), bodo morali počakati na prihodnje leto.
Oprema: kaj sploh še ostane ... Volkswagnu?
Kaj pa dobijo tisti, ki želijo bolj odpreti denarnico? Z eno besedo: veliko. A poglejmo si spisek! Poskrbljeno je za navdušence digitaliziranih merilnikov, prilagodljivo zadnjo klop smo enkrat že omenili. Žarometi v LED-tehniki so kombinirani z lučmi zadaj in meglenkami v enaki tehniki. Tudi notranja razsvetljava je lahko s tehniko svetlečih diod. Gretje sprednjih in zadnjih sedežev je v kombinaciji z gretjem volanskega obroča. Na izbiro so paket za slabe ceste pa panoramsko strešno okno ter individualni program za ključ.
Seznam pomočnikov pri vožnji je izčrpen – prilagodljivi (torej radarsko podprti) tempomat, preprečevalnik naleta s funkcijo samodejnega zaviranja in predvidevanja trka s pešci, pomočnik za nadzor mrtvega kota, pomočnik za nadzor prometa pri vzvratni vožnji, pomočnik za zadrževanje na voznem pasu, pomočnik za samodejno vožnjo v zastojih, prepoznavanje prometnih znakov, do devet varnostnih vreč, štirje sistemi za infozabavnost, od tega dva z navigacijo, upravljanje nekaterih funkcij z razpoznavanjem kretenj, avdiosistem Canton, prostor za mobilnik z možnostjo brezžičnega polnjenja. Na voljo je prav tako Škodin sistem za pametno mobilno povezavo (Škoda Connect), ta združuje številne funkcije, od pomoči pri navigiranju in prijave na naslednji servisni pregled do klica v sili, če pride do trka ali okvare.
Karoq je rojen tako rekoč pod srečnim češkim nebom, a namenjen še večjemu svetovnemu uspehu znamke. S pomočjo tehnologije in znanja, ki je na voljo v skupini Volkswagen, so si pri Škodi lahko dobro pomagali; to, da znajo pri konstruiranju misliti s svojo glavo, pa dokazuje njihov sicer že znani pristop z oznako 'Simply Clever' – domislic, ki so drugačne, a vse v pomoč uporabnikom, je spet za dolg seznam.
Zanemarjene ceste na Siciliji skoraj kot terenski poligon
Karoq se dobro izkaže tudi med vožnjo, in to celo po tako zahtevnih cestah, kot so sicilijanska brezpotja – nastala zaradi neverjetne brezbrižnosti uporabnikov in vzdrževalcev. Zaviješ na cesto, ki ti jo ponuja navigacija, pa te lahko velikokrat pričaka le še spomin na asfalt in potek trase pa tudi prometni znaki, kjer rja nadomešča sporočilne vsebine. Sledovi prometa po teh ostalinah neke razkošne civilizacije so vidni, vendar imaš občutek, da s tem Škodinim naslednikom himalajskega gorskega bitja z lahkoto obvladaš težave. Škoda se je učinkovito vključila v zdaj že vseobsežno poplavo križancev, tudi zato se po daljšem seznanjanju z Yetijevim naslednikom zdi, da bo del uspešne Škodine zgodovine hitro zbledel.
besedilo: Tomaž Porekar
foto: Škoda