4 nasveti, ki vam bodo dodatno pomagali k večji varnosti.

28. 1. 2022 | Darjo Hrib
Deli
4 nasveti, ki vam bodo dodatno pomagali k večji varnosti. (foto: Profimedia)
Profimedia

V modernem svetu je vožnja avtomobila statistično še vedno ena najbolj nevarnih stvari, ki jih počnemo. Kljub temu, da so avtomobili vedno bolj varni, pa za volanom vendarle sedimo ljudje, ki smo kot vrsta znani predvsem po tem, da kar naprej delamo napake. Zato smo zbrskali nekaj trikov, ki jih ne poznajo čisto vsi vozniki, a vas med vožnjo lahko še dodatno obvarujejo.

Pravilna namestitev stranksih ogledal: vaš avtomobil naj ne bo viden

Na strani Car and Driver so razkrili, da imajo številni vozniki napačno nastavljena ogledala, predvsem stranski ogledali, ki sta za varnost še toliko bolj pomembni. Stranski ogledali omogočata, da vidimo vozila v t.i. mrtvem kotu, če so le pravilno nastavljena. Po shemi, ki so jo pripravili pri Car and Driver, povedo, da pri pravilni nastavitvi stranskih ogledal ne smemo videti roba našega lastnega avtomobila – šele takrat je ogledalo dovolj obrnjeno navzven, da ujame vozilo v t.i. mrtvem kotu.

Kako je to videti v praksi, so predstavili v naslednji shemi:

OgledalaVir: caranddriver.com

Med vožnjo ne poslušajte tehno glasbe

Izraelska študija iz leta 2002 je pokazala, da najbolj varno vozimo, če med vožnjo ničesar ne poslušamo. Kar se zdi logično – manj motenj imamo med vožnjo, bolj smo lahko osredotočeni na cesto. Prvi rezultati so bili sicer spodbudni, saj so kazali, da so imeli vozniki, ki so med vožnjo poslušali glasbo, skorajda nespremenjen ritem srca, a se je v končnih rezultatih izkazalo, da to ni bilo zato, ker so bili med vožnjo sproščeni, ampak zato, ker so bili tako zelo prepuščeni glasbi. Posledično se je njihov odzivni čas zmanjšal.

Študija je ta pojav raziskala še malce globlje in odkrili so, da višji kot je tempo glasbe, slabša je naša vožnja. Najslabše so se odrezali vozniki, ki so med vožnjo poslušali glasbo med 120 in 140 biti na minuto, kar je običajen tempo tehno in plesne glasbe. Ti vozniki so imeli kar dvakrat večjo verjetnost, da bodo zapeljali čez rdečo luč in dvakrat večjo verjetno, da bodo povzročili nesrečo, v primerjavi z vozniki, ki so poslušali bolj umirjeno glasbo.

Trik pri pranju, ki bo pozimi hitreje posušil perilo

Vir: New Scientist

Pri parkiranju redno uporabljajte ročno zavoro

Morda se zdi, da je ročno zavoro potrebno zategniti le, če smo avtomobil parkirali med vzponom na Furko, a poznavalci pravijo, da bi morali ročno zavoro redno uporabljati tudi ob parkiranju pred Hoferjem ali na domačem dvorišču. Zakaj?

Kot so zapisali na strani How Stuff Works, je jeklenica ročne zavore sicer resda odeta v zaščito pred zunanjimi vplivi, a lahko kljub temu zarjavi ali korodira. To pa le pomeni, da nam ročna zavora lahko zataji takrat, ko jo najbolj potrebujemo. Redna uporaba ohranja ročno zavoro v dobri kondiciji, seveda pa nič ne nadomesti rednega servisa in rutinskih pregledov, saj je sčasoma potrebno ročno zavoro dodatno priviti, da ohrani ustrezen oprijem.

Vir: How Stuff Works

Ne zavirajte, če vam med vožnjo poči guma

Če bi nam pri hitrosti 100 km/h nenadoma počila guma, bi večina med nami verjetno instinktivno pohodila zavoro, saj bi se zdelo najbolj smiselno, da avtomobil čim prej ustavimo in umaknemo iz prometa. A kot so zapisali na avtomobilskem prodajnem portalu Edmunds, bi zaviranje s počeno zadnjo gumo zelo verjetno začelo avtomobil zanašati, lahko ga celo popolnoma obrne, kar pa lahko le povzroči nalet drugih avtomobilov in še večjo tragedijo. Popolnoma počena guma namreč deluje kot sidro – če pohodite zavoro, si lahko le mislite, kaj se zgodi z avtomobilom, če ga zasidrate na enemu od štirih kotov.

Kako veste, če je razgnalo sprednjo ali zadnjo gumo? Če je počila sprednja, boste to bolj čutili v volanu, v usmerjanju avtomobila. Če je počila zadnja guma, pa boste to bolj čutili v celotni strukturi avtomobila in v sedežu.

V primeru počene gume naj bi tako naredili verjetno najmanj logično stvari – trdno zagrabite za volan in narahlo povišajte hitrost. Nikar ne menjajte pasov! Čvrst oprijem volana omogoči (tule se potem še kako izkaže tisti šolski 'deset do dveh' prijem), da ohranite nadzor nad avtomobilom in ga vodite kolikor se le da naravnost. Ko imate vozilo pod nadzorom, počasi zmanjšujte hitrost z zniževanjem pritiska na stopalko za plin in rahlo zavijajte v smeri počene gume (če zavijamo v nasprotno smer, se kolo s počeno gumo zasidra v cestišče). Kolo s počeno gumo bo potem samodejno upočasnjevalo in ustavilo vozilo.

Vir: Edmunds, YouTube