Tako kot drugod tudi v avtomobilizmu kroži vrsta nezaslišanih in neutemeljenih mitov. Le redki se izkažejo za resnične, kot recimo ta, da je treba avtomobil občasno zapeljati iz garaže, da preprečimo rjavenje kovinskih delov in kvarjenje tekočin. Po večini gre še vedno za dokaj neutemeljena prepričanja in neresnice, ki še danes krožijo po družabnih omrežjih.
Je bil Fordov Model T resnično prvi serijski avtomobil?
Fordov Model T je brez kančka dvoma avtomobil, ki je zaznamoval 20. stoletje in omogočil dostop do prevoznega sredstva kar 15 milijonom gospodinjstev.
Ljudje smo prepričani, da gre zasluga za serijsko proizvodnjo avtomobilov Henryju Fordu, in čeprav je le-ta eden izmed najbolj zaslužnih za dostopnost avtomobilov, mu napačno pripisujemo pionirsko vlogo pri proizvodnji tekočega traku. Prvi serijsko izdelani avtomobil je bil Oldsmobile Curved Dash, ki so ga izdelovali med letoma 1901 in 1907.
Ali električni avtomobili resnično pogosteje gorijo kot običajni?
Zaradi vnetljivosti so bili številni proizvajalci primorani odpoklicati svoja vozila, v zadnjem času pa je kar nekaj odpoklicev električnih vozil, kar je okrepilo mit, da so električna vozila bolj nagnjena k vnetljivosti. A statistika pravi drugače. Podatki ameriškega Nacionalnega odbora za varnost v prometu in Urada za statistiko prometa kažejo, da je prijav požarov pri električnih vozilih najmanj na 100 tisoč prodanih vozil.
Na prvem mestu so namreč hibridna vozila (3474 primerov), na drugem vozila na plin (1529 primerov), električna vozila pa so s 25 primeri na repu seznama. Velja omeniti, da je požar na električnem vozilu precej težje pogasiti.
S spuščenimi okni prihranimo več goriva kot z uporabo klimatske naprave?
Razvila se je žolčna razprava o tem, kaj je boljše za učinkovitejšo porabo goriva: vožnja s spuščenimi stekli ali prižgano klimatsko napravo. Z delovanjem klimatske naprave motor opravi več dela, posledično pa se porabi nekaj več goriva.
Nekateri so tako prepričani, da je vožnja s spuščenimi okni posledično bolj ekonomična in varčna, vendar študije kažejo, da odprta stekla zmanjšajo učinkovitost porabe goriva. S tem se namreč povzroči večji upor, kar je dokazal preizkus, ki ga je izvedlo ameriško združenje avtomobilskih inženirjev.
So vozila SUV res varnejša od limuzin?
Številni domnevajo, da so vozila SUV varnejša od limuzin že zato, ker so težja in večja. Velja namreč, da ima težje vozilo v primeru nesreče boljšo zaščito kot manjše.
Preberite si še: Teslin Cybertruck dobiva konkurenco
Kljub temu je resnica, da je v zadnjih letih avtomobilistična industrija na področju varnosti močno napredovala, zaradi česar so sodobne limuzine in vozila SUV praktično enakovredno varni za vožnjo. Tako velja, da je nova limuzina precej bolj varna za vožnjo kot pa desetletje star SUV.
Ali policisti res rdeče avtomobile ustavljajo pogosteje od drugih?
Rdeči avtomobili na cesti pritegnejo več pozornosti kot vozila drugih barv, zato se je številnih oprijelo prepričanje, da voznike rdečih avtomobilov pogosteje ustavljajo tudi možje v modrem.
Statistično ta podatek ne drži. Nedavna študija je namreč pokazala, da je večja verjetnost, da bodo policisti ustavili avtomobil bele barve kot rdeče. Vozila bele barve so namreč na cestah najpogostejša, zato je tudi njihov odstotek obravnav pri policistih precej večji.
BONUS VIDEO: Paša za oči: akcijska montaža enega najbolj zaželjenih športno-družinskih avtomobilov letošnjega leta!