5 najslabše prodajanih luksuznih avtomobilov, ki jih dandanes nihče ne pogreša

Vse od začetka avtomobilizma, je mogoče opaziti potrebo po tem, da bi izboljšali vozniško izkušnjo in prav iz želje, da bi zadovoljili tudi najbolj zahtevne voznike z debelimi denarnicami, se je porodila znamka Rolls-Royce. Charles Rolls in Henry Royce sta postavila nove mejnike v oblikovanju avtomobilov, vse odtlej pa so ju številne znamke želele posnemati.

5 najslabše prodajanih luksuznih avtomobilov, ki jih dandanes nihče ne pogreša (foto: Profimedia) Profimedia
3. 3. 2022

Danes se tako lahko skorajda vse svetovne znamke pohvalijo z nekaj luksuznimi konjički, vse od nemških velikanov kot sta Mercedes in BMW, do ameriških Lincolnov in Cadillacov. Tudi azijske avtomobilistične znamke pri tem n želijo zaostajati. Številnim je tako uspelo predstaviti nekaj zelo uspešnih luksuznih jeklenih konjičkov, spet drugi poskusi pa so klavrno propadli – bodisi zaradi nezanesljivosti avtomobila, izgleda samega ali cene. Pri Hotcars so sestavili seznam peterice najbolj neuspešnih luksuznih avtomobilov.

Chrysler TC by Maserati

Kolaboracija med Chryslerjem in Maseratijem, ki bi morala obroditi luksuzni coupe in kabriolet ter Chryslerja ponesti kakšen cenovni razred višje, se ni izkazala za uspešno. V podjetju so predvidevali, da bodo letno prodali med 5 in 10 tisoč primerkov, na koncu so jih v vseh treh letih skupaj uspeli prodati le 7 tisoč. Glavni razlog? Avto je bil oblikovan dokaj nepremišljeno, izbira barv je bila minimalna, moč motorja prešibka. Poleg tega je bil avtomobil neprimerljivo dražji od Chryslerja LeBaron GTC, ki je zagotavljal isti nivo luksuza.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Car Spotting (@all_vehicle)

Volkswagen Phaeton

S Phaetonom je želel Volkswagen v luksuzu konkurirati Mercedesu S-Class in BMW seriji 7, a nemškemu avtomobilističnemu velikanu to ni uspelo. Avtomobil je bil na prodaj med letoma 2003 in 2016, a že 2006 so zaradi nizkega zanimanja prenehali s prodajo na ameriškem trgu. Izbira motorjev je bila na evropskem trgu bolj raznolika kot na ameriškem, kar je številne kupce odvrnilo od nakupa. Marsikdo se za nakup ni odločil tudi zaradi znaka VW in je namesto tega raje posegel po Audiju A8, saj so za praktično isto ceno dobili še za odtenek bolj luksuzen občutek.

Lincoln MKS

Lincoln MKS je delo Fordove hčerinske družbe, za osnovo pa so tako vzeli kar limuzinskega Forda Taurusa. To je pomenilo, da si je avtomobil delil lastnosti, motor in tehnologijo, z občutno ugodnejšim Fordom. Prav to je bil tudi razlog, da avtomobil na trgu ni uspel, četudi so ga opremili z 3,5-literskim dvojnim turbo EcoBoost V6 motorjem. Zaradi slabe prodajo so avtomobil umaknili s tržišča in ga nadomestili z limuzinskim Continentalom.

Lincoln Blackwood

Pri Lincolnu resnično niso imeli sreče, saj tudi Blackwood ni bil slaba ideja, a se je izkazalo, da je bil nekoliko pred svojim časom. Za osnovo so vzeli Forda F-150 in ga zasnovali po podobi Lincoln Navigatorja. S tem so želeli ustvariti luksuzni SUV oz. pickup-a, a poskus ni uspel, saj je Blackwood na tržišču zdržal le leto dni. S podobno strategijo so ponovno poskusili 2006 ob naraščajočem SUV trendu in predstavili model Mark LT, ki se je izkazal za neprimerljivo bolj uspešnega.

Cadillac ELR

Avtomobil nenavadnega videza je prišel iz Cadillacove tovarne 2014. Luksuzni hibridni coupe pa se je na tržišču obdržal le dve leti. Osnovo je predstavljala hibridna platforma Chevroleta Volt, ki pa je bil na tržišču za več kot 30 tisočakov ugodnejši od ponujenega ELR, poleg tega sta bili šibki točki slednjega tudi zmogljivost in domet. Tudi po tem, ko so pri Cadillacu naslednje leto ceno spustili za deset tisočakov, se prodaja ni izboljšala. Leta 2016 so proizvodnjo ukinili, v teh dveh letih pa prodali zgolj 3.000 primerkov.