Dva poglavitna razloga, da se več ljudi ne odloča za nakup novega avtomobila sta: cena in doseg. Eno od obetavnih rešitev je predstavilo tudi podjetje ONE iz ZDA
Ameriško start-up podjetje Our Next Energy (ONE) iz Michigana je pred časom razvilo baterijo s skoraj dvojno energetsko gostoto povprečja baterij, ki so trenutno na trgu (1007 proti 550 Wh/l). Z njo naj bi se doseg električnega avtomobila povečala do 1.000 km.
Ameriški start-up je baterijo sprva namestil v Teslo S, katere doseg je znašal 1200 km. Zadaj pa je čudežno baterijo Gemini namestil še v BMW iX in s tem njegov domet dvignil na 978 km.
Baterija z visoko energijsko gostoto uporablja dvojno kemijo oziroma dve različni vrsti celic hkrati – vsaka z edinstveno kemično sestavo. Litij-železo-fosfatna (LFP) katoda, ki ima nizko energijsko gostoto, zato ap varnejša in predvsem cenejša, naj bi bila primarni vir energije za elektromotorje. Po besedah podjetja naj bi bila primerna za večino dnevnih razdalj in bi zagotavljala doseg do 200 km.
Ko je primarna celica izčrpana, druga celica z visoko energijsko gostoto in brez anode, prevzame pogon, saj baterijske celice brez anode potem polnijo LFP celice kot nekakšen bateirjski podaljševalnik dosega. Za nemoten pretok energije med celicami ima baterija nameščene DC-DC konverterje.
Baterija Gemini naj bi po trditvah podjetja zmanjšala porabo litija za do 20 odstotkov in grafita za 60 odstokov, niklja za 75, kobalta pa celo za 100 odstotkov, s čimer bi se se proizvajalci ognili uporabi redkih (in dragih) rudnin, bistveno bi se zmanjšali stroški in vpliv na okolje. Pri podjetju ONE pa zatrjujejo, da je tudi izdelava ensotavnejša in cenejša.
Baterijo Gemini so konec novembra vgradili tudi v BMW iX, ki je z enim samim polnjenjem nato lahko (po metodologiji WLTP) prevozil do 978 km. Tudi po ameriškem standardu EPA gre za zavidanja vredno razdaljo – 820 km. To je skoraj 330 km več od siceršnjega BMW iX xDrive50 z dosegom 521 km.
Se sliši prelepo, da bi bilo res?! Baterija še ni pripravljena na serijsko proizvodnjo. Tiskovni predstavnik podjetja ONE je za Car and Driver povedal, da se razvoj Geminija nadaljuje, pri čemer je naslednji korak nov prototip v sodelovanju BMW-jem, ki je preko svojega podjetja BMW i Ventures v Silikonski dolini (ZDA) tudi eden od vlagateljev v podjetje ONE.
Preberite še: Nekoč so tu proizvajali sanje, danes pa ta slovita tovarna zapuščena sameva ...
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor