Zakorakali smo v zadnji mesec leta 2023 in s tem je prišlo tudi slovo nekaterih avtomobilov. Zbrali smo jih nekaj, med njimi pa so superšportniki, limuzine, SUV-i in mestni malčki.
Najbolje bo, da gremo kar po abecednem vrstnem redu, zato bo prva Alpina B7. Največja predelana bavarska limuzina ne bo dobila naslednika. Enega najslavnejših nemških proizvajalcev je lani namreč pod svoje okrilje vzel BMW, od drugega leta dalje pa bodo imeli popoln nadzor nad podjetjem. Kaj točno se bo zgodilo z znamko, še ni znano, a avtomobilov v svoji tovarni v mestu Buchloe ne bodo več izdelovali. Tako je povsem mogoče, da sledi tudi ukinitev preostalih modelov.
Pri Audiju bodo v slovo pomahali kar dvema. Konec proizvodnje je po 25 letih dočakal TT; v treh generacijah so jih izdelali 662.762. Poslavlja pa se še njihov najbolj športni model. 16 let so jih izdelovali in zdaj so iz tovarn zapeljali še zadnji R8. Prav posebnega zdaj ponuja tudi predelovalec ABT.
Čeprav ta znamka pri nas svojih avtomobilov ne ponuja, teh dveh res ne moremo izpustiti. Dodge končuje proizvodnjo Challengerja in Chargerja, ukinja pa tudi svojo linijo Hellcat. Tako bodo V8 motorje z gromozanskimi delovnimi prostorninami zamenjali elektromotorji. Prihodnje leto naj bi se poslovil še Chrevolet Camaro, tako da bo od ameriških mišic ostal le še Mustang.
Italijani bodo končali proizvodnjo F8 Tributa (kupejevska izvedenka), medtem ko F8 Spyder ostaja. Svoj konec je dočakal tudi dostopnejši Ferrari Portofino M, njegovo mesto pa bo zasedla Roma Spider, ki je prvi Ferrari svoje vrste po 50 letih. S 3,9-litrskim V8 motorjem je močnejša in tudi lažja je, tako da lahko Portofinu zakličemo le še Grazie mille e arrivederci!
Po sedmih generacijah se je junija poslovila Ford Fiesta. Na njeno mesto želijo umestiti Pumo, ki naj bi bila kmalu na voljo tudi z električnim pogonom. Poleg tega malčka pa se poslavlja še večji SUV Edge. Eden izmed razlogov za končanje proizvodnje slednjega naj bi bili tudi spori v Fordovi tovarni v kanadskem Oakvillu.
Ne spreglejte!
- Zakaj najmanjši avtomobili zapuščajo trg? To je njihova usoda ...
- Kaj pravi predsednik Vučić o usodi tovarne avtomobilov v Kragujevcu?
- Zaledenela avtomobilska stekla: bolje s kemijo kot na silo
Čeprav se je govorilo, da bo Kia s proizvodnjo Stingerja končala že letos, je nekaj avtomobilov načrtovanih še za 2024. Za konec šest let trajajoče proizvodnje so namreč pripravili posebno izdajo Tribute - za ves svet jih bodo izdelali le 1000, poganjal pa jih bo V6 motor. Neuradno želi Kia Stingerja nadomestiti z električnim EV6 GT.
Mercedes-Benz je letos izvedel večjo združitev. Kupeje in kabriolete razredov C in E je združil v nov razred, poimenovan CLE. Tega bodo zdaj ponujali kot kupeja in kabrioleta. Konec pa je napočil tudi za razred CLS. V dobi križancev in SUV je prostora za manj praktične modele le malo, a to še ne pomeni, da zanimanja zanje sploh ni.
Porsche je nedavno predstavil novo, tretjo generacijo Panamere, a so napovedali konec karavanski različici, ki jo imenujejo sport turismo. Ta je namreč predstavljal manj kot deset odstotkov prodanih avtomobilov prejšnje generacije. Tako bo zdaj Panamera na voljo le kot športna limuzina, še vedno pa ostaja karavanski Taycan.
Preberite še: Koliko časa se lahko še peljete, ko se prižge lučka za rezervo? Odvisno, kaj vozite ...
BONUS VIDEO: Prisluhnite najbolj zanimivim izkušnjam dveh izvrstnih slovenskih dirkačev!