Se res obeta prepoved oglaševanja bencina? Razlog vas utegne presenetiti…

11. 8. 2024 | Nika Arsovski
Deli
Se res obeta prepoved oglaševanja bencina? Razlog vas utegne presenetiti… (foto: Profimedia)
Profimedia

Bencin v isti kategoriji kot cigarete in alkohol?!

V luči podnebne krize in vse večje ozaveščenosti glede onesnaževanja okolja se pojavljajo pozivi, da bi za fosilna goriva veljale omejitve oglaševanja, kot veljajo za alkohol in tobak. Peščica naftnih, premogovnih in plinskih podjetij s svojimi produkti povzroča kar tretjino svetovnih toplogrednih emisij.

Poleg tega si energetska podjetja na vse načine prizadevajo, da bi zakrila vpliv fosilnih goriv na podnebje in segrevanje ozračja ter zasejala dvom. Glavni tajnik Združenih narodov António Guterres je zato pred časom tako pozval k drastičnim ukrepom proti industriji fosilnih goriv.

Se res obeta prepoved oglaševanja bencina? Razlog vas utegne presenetiti…
Profimedia

Da bi zmanjšali vpliv fosilnih goriv na podnebje, Guterres zdaj poziva k omejitvi ali celo prepovedi oglaševanja teh produktov, podobno kot omejitve veljajo za alkohol in tobak. Medtem ko je cilj prepovedi oglaševanja tobaka zaščititi otroke in mlade pred negativnimi vplivi, sam namen prepovedi oglaševanja fosilnih goriv vidi v spremembi obnašanja potrošnikov. Gre za korak, s katerim bi želeli spodbuditi zmanjšanje uporabe fosilnih goriv in s tem zmanjšati izpuste toplogrednih plinov.

Nekatere države že sprejele ukrepe

Nekatere države in podjetja so že sprejela ukrepe za omejitev oglaševanja fosilnih goriv. Francija je omejila promocijo premoga, plina in vodika, proizvedenih iz fosilnih virov. Mesta, kot so Amsterdam, Sydney in Edinburgh, so prav tako uvedla omejitve za oglaševanje podjetij z visokimi emisijami. Tudi mediji, kot so The Guardian, Vox in francoski Le Monde, so se zavezali, da ne bodo več oglaševali naftnih derivatov in naravnega plina.

Se res obeta prepoved oglaševanja bencina? Razlog vas utegne presenetiti…
Profimedia

Kljub temu se mnogi sprašujejo, ali je na ta način resnično mogoče vplivati na potrošnike. Malo je namreč verjetno, da bi naftne družbe utrpele velike izgube zaradi prepovedi oglaševanja, saj ljudje najverjetneje ne bi kupovali nič manj bencina ali dizla zgolj zaradi odsotnosti oglasov. Pravzaprav bi s tem lahko naftna podjetja celo profitirala, saj ne bi več porabljala ogromnih količin denarja za neposredno oglaševanje in sponzorstva.

Po drugi strani pa bi takšna prepoved močno prizadela medije, ki se v veliki meri financirajo iz oglaševalskih prihodkov, vključno z oglasi naftnih podjetij. Prav tako bi se znatne posledice občutile v avtomobilskem športu, saj so naftne družbe pomembni in velikodušni sponzorji le tega.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Vsak od nas kdaj pogleda oglase, tudi sam jih. Vedno sem zgrožen nad cenami" | Simon Maljevac