Bi res plačali več za paket 'Dezinfekcija'?

 

Zaradi higienskih razlogov se vedno več ljudi izogiba javnemu prevozu in souporabi avtomobila. Vendar pa tudi vse več ljudi išče rešitve za čistost kabine lastnega vozila. Kaj to pomeni za mobilnost prihodnosti?

Bi res plačali več za paket 'Dezinfekcija'? (foto: Audi) Audi
18. 5. 2021

Pandemija koronavirusa je drastično spremenila svet mobilnosti. Potreba po prevoznih sredstvih je upadla, hkrati se je spremenil tudi odnos uporabnikov. Uporaba javnih prevoznih sredstev in programov za souporabo vozil se je zmanjšala, povečuje pa se priljubljenost zasebnega avtomobila, saj ta predstavlja varen mehurček z manjšim tveganjem za okužbo.

Na obstoječe potrebe in želje uporabnikov se prilagajajo tudi koncepti mobilnosti za prihodnost, s tem pa tudi materiali in tehnologije, ki so v avtomobilu. Raziskava, ki sta jo decembra 2020 izvedla podjetje Asahi Kasei in inštitut za tržne raziskave SKOPOS, je potrdila tudi spreminjanje uporabniških želja in njihovih prioritet.

Še nedolgo nazaj so uporabniki od avtomobilske kabine želeli predvsem udobje, prijetne materiale in lep oblikovni slog, pandemija pa je prioritete prestavila v prid ohranjanju čistega in zdravega okolja v kabini.

Rezultati raziskave

V Nemčiji je kar 64 odstotkov anketirancev čistoči avtomobila pripisalo večji pomen kot povezljivosti, uporabnosti in personalizaciji avtomobila, prav tako 75 odstotkov kupcev upošteva lahkotnost čiščenja sedežev in ostalih materialov pri nakupu novega avtomobila. Vsak drugi uporabnik bi si želel tudi antibakterijskih materialov za površine, ki se jih najpogosteje dotakne. Priljubljenost pa narašča tudi pri naprednih sistemih filtriranja zraka, kot so ionizatorji in HEPA filtri.

Vprašanja so nanesla tudi na ceno, ki so jo uporabniki pripravljeni plačati za čistočo. Za neobvezni paket opreme, ki zaščiti površine pred bakterijami in prinaša ostale higienske rešitve, bi bila več kot tretjina nemških kupcev novih avtomobilov pripravljena plačati dodatnih 1000 evrov. Vsak tretji kupec pa bi v Nemčiji odštel nadaljnih 1000 evrov tudi za sistem, ki zagotavlja čist zrak v kabini.

Na seznamu dodatne opreme je za čistilce zraka ponavadi potrebno odšteti nekaj sto evrov, ob vse večjem povpraševanju pa gre pričakovati, da se bo na seznamu opreme v prihodnosti pridružilo še nekaj higienskih rešitev. Morda volan, ki se razkuži kar sam?