Umrl je ustanovitelj ene najbolj posebnih nemških avtomobilskih znamk

19. 10. 2023 | Miha Rušnik
Deli

Njegovo podjetje je na trg spravilo nekaj ikoničnih avtomobilov.

Po spletu je zaokrožila novica, da je po dolgi bolezni preminil Burkad Bovensiepen, ustanovitelj ene najbolj posebnih avtomobilskih znamk. To je Alpina - podjetje, ki je leta 1965 začelo s predelavo uplinjačev, leta 1983 jih je nemško ministrstvo za transport priznalo kot pravo avtomobilsko znamko, to pa je lani kupil BMW. Poiskali smo nekaj najbolj ikoničnih Alpininih avtomobilov.

Alpina 3.0 CSL "Batmobile"

Leta 1970 je Alpina imela za sabo uspešno dirkaško sezono z BMW 2800 CS, a verjeli so, da so lahko še boljši. Zato je ustanovitelj pisal v München, da lahko avtomobil brez težav "shujša" za 120-130 kilogramov z nekaj predelavami. BMW se je strinjal s predlogi, Alpininim mojstrom je uspelo težo znižati za kar 215 kilogramov. Sodelovanje je nato privedlo do enega najprepoznavnejših dirkalnikov na evropskih stezah v sedemdesetih. Poleg nizke teže je k uspehom pripomogel tudi trilitrski motor z direktnim vbrizgom goriva in vsi aerodinamični dodatki na karoseriji. 

Alpina B10 BiTurbo

Med leti 1989 in 1994 so jih izdelali 507, osnovane so bile na BMW 535i (E34). Pri Alpini so iz njih vzeli motor, ga konkretno predelali, dodali dva turbopolnilnika in nastala je za tisti čas najhitrejša limuzina na svetu. S 335 KM (250 kW) je bila močnejša od takratne M5,100 kilometrov na uro pa je dosegla v 5,4 sekunde, medtem ko se je merilnik hitrosti  ustavil pri 290 km/h - takratni M5 je bil omejen na 250 km/h. Ta model je le še dodatno podkuril sloves znamke in je bil najbolje prodajan izmed vseh njihovih modelov do takrat.

Alpina V8 Roadster

BMW je leta 1998 predstavil Z8 - prestižnega roadsterja, ki je bil nekakšen poklon BMW 507; tistemu, ki ga je imel tudi Elvis Presley. Čeprav je Z8 poganjal V8 motor iz M5 (E39), so se Alpnini inženirji odločili, da ga bodo zamenjali z drugim V8 motorjem in mu dodali avtomatski menjalnik, poleg tega pa so vgradili še mehkejše vzmetenje. Tako so ga spremenili v udobnega roadsterja, ki bi se ga branil le malo kdo. Izdelali so jih 555, njihova vrednost pa se počasi vzpenja v višave.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Lwee (@lwee.2)

Preberite še: Novi Fiatov električni avtomobil iz Kragujevca bi zahajal v zelje kitajskih proizvajalcev

BONUS VIDEO: To so skrite slabosti (in prednosti) električnih avtomobilov!

 

 

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj