Pravzaprav ta reč na bavarskega kupeja spominja le še po videzu ... število valjev je namreč isto kot pri Bugattiju Chironu.
Prvič je BMW i8 pokazal leta 2009, takrat še kot konceptni avtomobil Vision EfficientDynamics. Zamislili so si ga kot priključnega hibrida s trivaljnim dizelskim motorjem. Dve leti kasneje se je ideja razvila v i8 koncept, pri katerem je termični motor že "kuril" bencin.
Ko so leta 2014 na cesto končno zapeljali prvi za tisti čas popolnoma futuristični kupeji, je njihov pogonski sklop imel 362 konjskih moči oziroma 266 kilovatov in 570 njutonmetrov navora. Če vprašate može in žene pri ekipi Edlinger, je to za gorsko hitrostne preizkušnje absolutno premalo, a imajo rešitev.
Frankenstein
Če najprej povemo, koliko moči ima dirkalnik, boste rekli "Kar dosti, a nič posebnega ..." 868 konjskih moči (647 kW) v 1000 kilogramov težkem res ni nepredstavljiva številka, a počakajte, da izveste, kako jim je to uspelo.
@hungate_official BMW I8 TEAM EDLINGER #hungate #magyar #hungary #bmw #i8 #fyp #fypシ #fy #foryou #foryoupage #neked #nekedbe #nekedbelegyen #pusztuljonforyouba ♬ eredeti hang – Hungate - Hungate
Namesto enega motorja ima njihova pošast zdaj štiri. Vsako kolo poganja en štirivaljni motor z litrsko prostornino, ki običajno poganja BMW motocikel HP4. Vsak motor ima tudi svojo sklopko in menjalnik ter kontrolni računalnik.
Zvok?
Na žalost še ni nobenega posnetka, a zvok je skoraj zagotovo dober ... Kako ne bo, če pa se štirje motorji vrtijo do 14.800 vrtljajev na minuto, izpušni sistem pa je iz titana in brez kakršnihkoli filtrov in dušilcev zvoka.
Ker zgolj moč ni dovolj za zmago, so izdelali še posebno karoserijo z agresivno aerodinamiko; zadnje krilo je višje od strehe, difuzorja pa zagotovo nista le za okras. Notranjost je špartanska, da pa se po ciljni črti voznik ne ustavi šele v malinah, poskrbijo keramične zavore.
Preberite še: Katero znamko vozijo najbolj agresivni vozniki?
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač