Ne gre sicer za povsem običajnega BMW-ja, temveč za model M4 GTS. Kljub temu je zahtevana cena skoraj 10-krat višja od nakupne pred devetimi leti.
V svetu avtomobilskih naložb se včasih zgodi, da vrednost vozila preseže celo pričakovanja najbolj optimističnih zbirateljev. To se je zdaj zgodilo z BMW-jem M4 GTS iz leta 2016, zadnjim izdelanim primerkom serije, ki je na voljo v ZDA z le 490 prevoženimi kilometri. Prodajna cena znaša 1.000.803 evrov, kar ga uvršča med najdražje sodobne BMW-jeve športne modele.
M4 GTS je bil ob predstavitvi pred devetimi leti zamišljen kot poseben poklon 30-letnici legendarnega modela M3. Temeljil je na generaciji F82, a z zasnovo in tehničnimi rešitvami segel precej dlje. BMW je sprva napovedal 700 vozil, od tega 300 za ameriški trg, toda primerek s številko 803 je ostal uganka. Ali gre za načrtno potezo tovarne ali za posebnost pri koncu proizvodnje, nikoli ni bilo uradno potrjeno.
Pod pokrovom skriva 3,0-litrski vrstni šestvaljnik S55 z inovativnim sistemom vodnega vbrizga, ki razvije 363 kilovatov (493 KM) in 600 Nm navora. V kombinaciji s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom doseže pospešek do 100 km/h v 3,7 sekunde, najvišja hitrost pa je omejena na 305 km/h.
Pri razvoju je bil poudarek na dirkališču, zato so karbonski deli karoserije, titanov izpušni sistem ter velik nastavljiv zadnji spojler nekaj povsem običajnega. V notranjosti pa voznik ne najde razkošja, temveč školjkaste sedeže, Alcantaro in varnostno kletko, ki jasno nakažejo namen avtomobila.
Ob lansiranju je stal 134.200 evrov, kar je bilo skoraj dvakrat več od običajnega M4. Sprva je trg nanj gledal zadržano in nekaj let pozneje so se cene spustile celo pod 100 tisočakov. Danes pa je zgodba povsem drugačna – zadnji izdelani M4 GTS je postal zbirateljski kos, vreden milijon evrov.
S tem se je pridružil izbrani družbi najdragocenejših BMW-jev, med katerimi sta tudi Z8 in posebne serije sedmice. Zadnji GTS je tako več kot le športni kupe – je avtomobilski artefakt, ki zaznamuje konec ene najbolj brezkompromisnih poglavij v zgodovini znamke M.