Servis bi ga prišel preko 11.000 evrov, a z nekaj truda je prišel do rešitve za ceno polovice kave v Ljubljani

22. 6. 2025 | Gregor Žvab

To je očitno kruta realnost lastništva superšportnih avtomobilov.

Lastništvo superšportnika, kot je Bugatti Veyron ni le prestiž, temveč tudi strošek, ki mu ni para. Čeprav gre za enega najbolj ikoničnih hiperavtomobilov zadnjih dveh desetletij, so stroški vzdrževanja lahko tako ekstremni, da ob njih zardijo tudi najpremožnejši.

Bugatti Veyron
Profimedia

Carl Hartley, znani britanski trgovec s superšportniki in nekdanji lastnik Veyrona, je v nedavnem pogovoru razkril, kako visoki so lahko stroški servisiranja, tudi za povsem banalne okvare. Kot pravi, je redno letno vzdrževanje Veyrona zneslo okoli 100.000 britanskih funtov (približno 117.000 evrov), vsak večji servis pa vsaj 30.000 funtov (okoli 35.000 evrov).

Več kot enajst tisočakov za stikalo?

Težava, ki jo je Hartley izpostavil, se je nanašala na preprosto stikalo za nastavitev zunanjih ogledal. Po štirih letih uporabe je stikalo izgubilo natančnost, zato se je obrnil na uradni Bugattijev servis. Odgovor? Popolna zamenjava celotne vratne obloge, motorčka in celotnega sklopa ogledala. Cena? Kar 11.400 evrov z davkom.

Mačka prišla do klavirja: nato se je zgodilo nepričakovano
Bugatti Veyron
Profimedia

A zgodba dobi preobrat. Hartley je pomoč poiskal pri znancu z izkušnjami iz avtomobilskega športa. Ta je hitro ugotovil, da je problematični del identičen komponenti, ki se uporablja v dostavnikih Volkswagen Transporter. Del je bil na voljo le v paketu petih kosov, a je skupni strošek znašal smešnih 1,05 evra.

Popravilo je bilo opravljeno v 20 minutah, popolnoma brezplačno.

Hartley tako svetuje: “Čeprav uradni servisi ponujajo varnost, je pri Bugattiju – in verjetno tudi pri drugih hiperavtomobilih – pametno razmisliti o kakovostnih neodvisnih serviserjih.” Ti lahko pogosto ponudijo enakovredno storitev za znatno manjši znesek.

Bugatti Veyron
Profimedia

Ko "rutinski" servis zveni kot menjava motorja

Primer Hartleyja ni osamljen. Drug lastnik Veyrona je bil za zamenjavo rezervoarja za gorivo deležen predračuna v višini 17.900 evrov, namestitev pa je stala dodatnih 20.000 evrov. Po drugi strani je bila zamenjava senzorja za polnilni tlak, sicer identičnega tistemu v Volkswagnu Golfu GTI, "vredna" le 16,50 evra. A še vedno je bilo za vgradnjo treba plačati 1.600 evrov.

Kljub vrtoglavim cenam pa ni vsak del Bugattija eksotičen. Nekatere komponente – kot je recimo to stikalo – svoje življenje živijo tudi v povsem običajnih dostavnikih

Razkriti najbolj in najmanj zanesljivi avtomobili – električni modeli z mešanimi rezultati