Glasbena spremljava med vožnjo je za številne voznike nujna. Medtem ko danes svoj glasbeni izbor poslušamo s pomočjo pretočnega predvajanja, še ni tako daleč čas, ko smo za to uporabljali zgoščenke.
Prvi proizvajalec, ki je v svojih avtomobilih omogočil predvajanje zgoščenk, je bil Mercedes-Benz. Novo tehnologijo so ponudili že leta 1985, čeprav je večina avtomobilskih radijskih sprejemnikov še dolgo po tem prednostno vključevala predvajalnik kaset, ali po domače kasetofon.
Preberite še:
Šele ob koncu devetdesetih, predvsem pa po začetku novega tisočletja, so CD-predvajalniki postali standard v avtomobilih. Nov način poslušanja glasbe je pomenil tudi drugačen način shranjevanja medijev, ki so bili precej bolj občutljivi na praske in druge vplive okolja kot prejšnje kasete.
Nerodnost uporabe je bil le eden izmed dejavnikov, ki so sčasoma privedli do opustitve predvajalnikov zgoščenk v avtomobilih. Naraščajoča priljubljenost pretočnih storitev in upad prodaje zgoščenk sta odprla vprašanje smiselnosti nadaljnjega vgrajevanja predvajalnikov. Njihova opustitev pa je na drugi strani nekoliko pocenila proizvodnjo.
Nedavno so se avtomobilski CD-predvajalniki tako po skoraj 40 letih od svojega prvega nastopa vsaj v Evropi dokončno poslovili s seznama serijske opreme. Zadnji novi avto, ki je še ponujal možnost predvajanja zgoščenk, je bil Subaru Forester, z lanskoletno prenovo modela pa tudi v njem ni več CD-predvajalnika. Tako kot v drugih novih avtomobilih so ga nadomestili USB vhodi in možnost pretočnega predvajanja.
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec