Osma generacija Chevrolet Corvette je že v osnovi postregla z nekaj kontroverznosti, saj je šlo za prvo Corvette s sredinsko nameščenim motorjem. No, zdaj na plano prihajajo nove zgodbe, kako je avto dejansko nastajal. In so - kot iz kakšnega filma.
Pri razvoju avtomobilskih ikon, kot je Chevrolet Corvette Z06, ni prostora za povprečnost. Ameriški inženirji so si zato dovolili poseči po nepričakovanem – za navdih so si omislili motor iz Ferrarija 458, ki so ga, verjeli ali ne, kupili na eBayu.
Ferrari na paleti, Corvette v razvoju
Pri General Motorsu so želeli, da bo novi motor v Corvette Z06 nekaj posebnega – takšen, ki bo mehansko in zvočno konkuriral najboljšim evropskim športnikom. Inženirji so zato preučili enega najboljših atmosferskih V8 motorjev sodobnega časa: 4,5-litrskega V8 s plosko gredjo iz Ferrarija 458 Italia.
Motor so našli na eBayu, nahajal pa se je - pozor - na Poljskem. Zanj so odšteli približno 25.000 ameriških dolarjev (dobrih 23.000 evrov). Kot je kasneje povedal Jordan Lee, glavni inženir za "small block" motorje pri GM-u, je bilo presenečenje, da je motor dejansko prispel – zapakiran kar na paleti, neposredno v razvojni center GM v Michiganu.
Navdih za rekordno močan motor
Ferrarijev motor je inženirjem služil kot učni pripomoček – želeli so razumeti, kako doseči podobno zvočno in mehansko karakteristiko. Rezultat? 5,5-litrski V8 z oznako LT6, ki je s 670 konjskimi močmi pri 8.400 vrtljajih postal najmočnejši atmosferski motor, kar jih je kdaj bilo v serijskem cestnem avtomobilu.
Motor LT6 uporablja plosko gred (flat-plane crank), podobno kot Ferrari, zaradi česar se hitreje vrti, ima ostrejši zvok in boljše odzive pri visokih vrtljajih. Z rdečim območjem pri 8.600 vrtljajih in tehnologijo iz dirkalnega C8.R GTLM je Corvette Z06 več kot le cestni športnik.
Ferrari kot merilo – in tekmec
Ko so končali razvoj, so ameriški inženirji novinca neposredno primerjali s Ferrarijem 458. Ta je namreč služil kot eden ključnih referenčnih modelov pri oblikovanju vozne dinamike, zvočnega doživetja in karakterja motorja. Chevrolet je želel preseči Ferrari na njegovem lastnem igrišču – in zdi se, da jim je uspelo.
Corvette Z06: eBay, Ferrari in ameriški inženirski ponos
Čeprav gre za pristno ameriški športni avto, ima Z06 v svojem DNK tudi kanček italijanske inspiracije. In čeprav Ferrari svojega motorja nikoli ne bi prostovoljno posodil konkurenci, se je izkazalo, da lahko tudi ena pametna poteza na eBayu pripelje do motorja, ki konkurenco postavi v kot.
Prihodnost Corvette je jasna – če želiš premagati Ferrari, moraš najprej razumeti Ferrari. In v primeru Z06 se zdi, da je Chevrolet to nalogo opravil z odliko.
Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola