Dan s koprskimi redarji: kako potekata odvoz in prodaja odsluženih vozil

16. 4. 2018 | Matevž Hribar
Deli

»Saj ga bom 'zrihtal',« ali pa »Mogoče pa še kaj prav pride …« In potem pločevina gnije na zelenici, ki pod odsluženim vozilom kmalu neha rasti. Znano? V družbi občinske redarske službe smo preverili, kako v koprski občini poteka odstranjevanje odsluženih vozil.

Ko smo v elektronski nabiralnik prejeli obvestilo o koprski čistilni akciji, smo zastrigli z ušesi. »Se lahko pridružimo za en dan?« Seveda, so nas povabili na Obalo in ob 9.00 sem sedel v verjetno enega od najbolj osovraženih avtomobilov – v 'redarskega' Caddyja. Ampak fantje, če seveda z njimi ne prideš navzkriž zaradi lastne napake, ne grizejo. Najprej smo se zapeljali do makadamskega parkirišča ob Dolinski cesti, kjer je bilo treba odstraniti dve že dolgo stoječi vozili, Renaulta Twinga in Fiata Punta, oba v modri barvi.

Kako lahko lastnik sploh ne ve, kje je njegov avtomobil?

»Ko dobimo prijavo oziroma opazimo, da avtomobil nekje že dolgo stoji, izdamo odredbo o odstranitvi neregistriranega ali zapuščenega vozila. Lastnik ima nato 72 ur časa, da vozilo odstrani sam,« pove redar Matjaž in doda, da običajno, če primer ni nujen, počakajo še nekaj dni. »Velikokrat se zgodi, da je nekdo prodal avto, a ni uredil prepisa, zato sploh ne ve, kje je avto. V takih primerih pride do slabe volje, ker za odstranitev plača celo več, kot je znašala kupnina za staro gajbo.« Strošek odvoza je 101,66 evra, poleg tega pa voznika doleti še globa 120 evrov. Težava pa je v tem, da takšna vozila lahko odpeljejo le z javnih, ne pa tudi zasebnih površin – vsaj ne brez dovoljenja lastnika. Tudi zato je akcija »Počistimo občino zapuščenih vozil«, ki jo izvedejo enkrat letno, uspešna, saj so zadovoljni vsi: lastniki, ker se brezplačno znebijo odsluženega avta, in občina, ki s tem postaja čistejša, lepše urejena, konec koncev pa tudi končni kupec, ki odsluženo vozilo predela za surovine ali razstavi za rezervne dele.

Zastonj bi ga dala, a hoteli so ga kupovati po delih

Naslednja postaja je bilo dvorišče v Šalari blizu glavne ceste iz Kopra proti mejnemu prehodu Dragonja. Rdeča Opel Corsa z letnico izdelave 1997 je svoje delo opravljala brez težav, a si je lastnica zaradi otroka zaželela še en par vrat. In ko je crknil še akumulator … »Dala sem ga v oglas, pa so klicali samo za dele. Po delih ga pa nisem hotela prodati, vzemi celega, zastonj ga dam, sem rekla. Zdaj tu stoji že eno leto, v njem smo imeli spravljene otroške igrače,« je povedala, ko se je pajek odpeljal v dolino.

Vectra ni opravila tehničnega pregleda

Gospod v vasi Bonini je naročil odvoz kar treh vozil: Roverja 111, Opla Kadetta in Vectre. »Pri Roverju je bila težava zaradi hidravličnega vzmetenja, ki je pogosto spuščalo, popravilo pa je stalo 200 evrov. Kadett, bencinar, je delal kot puška, vedno brez problemov, ampak je začel rjaveti,« je opisoval odpisani vozni park, ki ga je bilo treba s travnika med oljkami zvleči s traktorjem Štore letnik 1979, medtem ko je motor v Vectri vžgal v prvem poskusu in se je lahko zapeljal do avtovleke na cesti. Avtomobila, na pogled sicer v solidnem stanju, se je znebil zato, ker zaradi izpustov ni več opravil tehničnega pregleda.

Odpeljali smo tudi skuter

Nato smo se zapeljali na drugo stran zaliva, v Škofije. Dostavni Renault Express ob garaži stoji že kar 10 let. »Po moževi smrti sta sinova mislila, da ga bosta še popravila in uporabljala za delo v gozdu, a ko sem slišala za akcijo, sem takoj poklicala,« je bila za čisto dvorišče hvaležna lastnica in pohvalila redarja, da je akcija krasna in odlično organizirana.

Da ni ostalo le pri avtomobilih, smo v Marezigah pobrali še 125-kubični skuter Piaggio Sfera, ki je lastniku kradel prostor že tri leta: »Ma, štarter je crknil in še kaj. Sem ga že mislil peljati na odpad …«

Zadnja postaja na delovni torek pa je bila vas Lopar, kjer smo odpeljali belega BMW-ja 520 brez motorja, menjalnika, maske in še nekaterih delov.

Cene na dražbi okoli 50 evrov

Odpeljana vozila zdaj na parkirišču čakajo na oceno vrednosti (oceni jih tričlanska komisija za ravnanje z zapuščenimi vozili). Cene niso ravno visoke – za večino vozil se gibljejo okoli 50 evrov, redkokatero je dražje od stotaka. Najpogostejši kupec v zadnjem času je podjetje Avtotransporti Kastelec, ki je tudi registrirano za razgradnjo tovrstnih vozil.

Na koprski občini pravijo, da se stanje v zadnjih letih izboljšuje in da je tudi na terenu zaznati, da stoji vedno manj zapuščenih vozil. Večina lastnikov vozil na javnih površinah sama poskrbi za odstranitev, približno 50 jih na leto odpelje mestno redarstvo, v aprilski akciji pa glede na začetni odziv računajo, da jih bodo odpeljali še okoli 40.

Koprčani se lahko za prijavo zapuščenega vozila obrnejo na operativni center občinskega redarstva vsak dan med 7. in 23. uro na telefonskih številkah 041 627 286 in 080 44 49.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"