Delo od doma je vse bolj priljuljeno, vendar neizvedljivo za določene poklice. Kaj pa taksisti? Sliši ne neverjetno, toda nemško-ameriško startup podjetje ima pripravljene dobre rešitve ...
Si predstavljate ta scenarij. Naročite taksi. Počakate. Približa se vam vozilo s 'taxi' znakom, vrata se odprejo in medtem ko se skušate vkrcati, zmedeno opazite, da - ni voznika.
Pozdravi vas le glas iz zvočnika, ki vam pravi, da lahko vstopite. Sedete v vozilo in ta vas odpelje do cilja. Berlinski start-up Vay si prizadeva, da bi to kmalu postalo resničnost, kar pomeni, da bi po Nemčiji že v kratkem lahko vozili taksiji brez voznikov.
Nemški Bild namreč poroča, da si v start-upu prizadevajo, da bi vozniki taksijev prav tako lahko delali od doma. To bi pomenilo, da bi svoj delavni dan, tako kot sedaj, preživeli v sede. Le da v udobju doma, ne pa na cesti. Doma bi imeli primerne sedeže, podobne tistih iz dirkalnih avtomobilov, voznik pa bi na treh monitorjih spremljal dogajanje v prometu. Pravzaprav ne gre za kalsični robotski taksi, pač pa za daljnsko upravljano vozilo, torej za televoznika.
V pomoč so mu tudi volan, pa stopalke za plin in zavore. Tako kot v običajnem avtomobilu. V bistvu oprema precej spominja na tisto, ki jo uporabljajo gamerji. Okolico pa televoznik nadzoruje z ustreznimi kamerami na vozilu in online povezavo.
Sprva kratkoročni najem, potem pa...
Vay že nekaj časa deluje tudi v ZDA, kjer so začeli predvsem s televozniško dostavo vozila, ki ga stranka najame preko aplikacije. In televoznik ga iz upravljaskega centra dostavi do naročnika. Ko ta sede za voan, tudi prevzame najdzor. In ko je najem končan, avtomobil televoznik spet odpelje nazaj ali pa do nasledenjega naročnika.
Zdaj je na vrsti klasična taksi služba, kjer je edina razlika v tem, da za volanom ni voznika. Ampak le-ta sedi v centru, nekoč pa bo to lajko počel tudi do doma - z ustrezno opremo seveda.
Kakšna bo cena?
Čeprav med potjo ne bi morali z nikomer klepetati, pa bi imela tovrstna uporaba taksijev drugo dobro plat. Po ocenah ustanovitelja podjetja Thomasa von der Ohe-ja, bi bila kar za 30 odstotkov cenejša.
»Že leta nam obljubljajo, da bodo robotski taksiji kmalu začeli voziti. Siti smo praznih obljub in zdaj ponujamo delujočo alternativo,« je von der Ohe povedal v pogovoru za nemške medije. Zagotovil je, da bi video prenos potekal preko mobilnih komunikacij, zaradi varnosti tudi preko več povezav in omrežij hkrati. Nihče ne želi, da bi med vožnjo prišlo do komunikacijskega šuma v omrežju.
In kdaj bi storitev lahko stopila v veljavo? Prvo mesto, ki je odobrilo to storitev je Hamburg, kjer so prav ta mesec dobili dovoljenje za prvo televozniško taksi službo na določenem območju - in to brez varnostnega voznika.
Preberite še: