Avtomobilski svet se počasi, a zanesljivo elektrificira, ta ameriška znamka pa je elektrifikaciji, vsaj za zelo kratek čas, pokazala sredinec in se odločila, da se od svojih "osemvaljnikov" poslovi udarno!
Dodge je v Las Vegasu včeraj predstavil še zadnjo izvedenko Challengerja - njihovega predstavnika ameriških mišičnjakov, ki konkurira Fordovemu Mustangu in Chevroletevemu Camaru. Za konec trenutne generacije, ki bo tudi zadnja z motorjem V8 HEMI, je znamka iz rokava stresla vse svoje ase. Dodge Challenger SRT Demon 170 je najhitrejši avtomobil, ki ga je znamka s 122-letno tradicijo kadarkoli naredila.
Obilica izboljšav
Njegove številke res od hudiča, zato mu takšno ime kar pristaja. Pod pokrovom se skriva prisilno polnjen motor V8 HEMI s 6,2 litra prostornine. S posebnim gorivom (več etanola) ima avtomobil 1025 KM (764 kW) in 1281 Nm navora. Če boste tankali običajno gorivo, boste iz motorja le iztisnili 900 KM (671 kW) in 1098 nM.
To je prvi serijski avtomobil, ki lahko 1⁄4 milje prevozi v manj kot 9 sekundah.
In čeprav so Challengerja Demona predstavili že leta 2018, si novi z njim deli bolj malo tudi pri drugih komponentah, ne le motorju. Prilagodili oziroma zamenjali so komponente skoraj celotnega pogonskega sklopa in vzmetenja ter dodali tehnološke rešitve, ki skupaj skrbijo za optimalen prenos moči prek zadnjih koles na asfalt. Tako ima na primer sistem Line Lock, ki med ogrevanjem zadnjih koles zavira prednjo os in seveda tudi sistem nadzora speljevanja, ki skrbi za optimalen pospešek z mesta in izkoristek čim več potencialne moči.
Potrebuje padalo!
Vse to zadošča, da Demon z mesta do 100 kilometrov na uro potrebuje le 1,66 sekunde, 1⁄4 milje pa prevozi v 8,91 sekunde s hitrostjo 243 kilometrov na uro. National Hot Rod Association, ki v ZDA nadzira dirke v pospeševanju, je Dodgeu poslala pismo, da je avtomobil prehiter in prenevaren za dirke, če nima padala za zaviranje in varnostne kletke. Zato bo Dodge kupcem, ki bi želeli izkoristiti avtomobilovo polno moč na pisti, poleg seta za odstranitev zadnjih sedežev in namestitve ustreznih varnostnih pasov ponudil tudi padalo za zaviranje.
Pri nas ga ne bo
Gre za omejeno serijo 3300 avtomobilov; 3000 jih bo na voljo v ZDA, 300 v Kanadi. Poleg avtomobila bodo kupci dobili še paket s spominki, ki se tematsko navezujejo na avtomobil. Tistim, ki si lastijo SRT Demona iz leta 2018 in bi želeli kupiti tudi novega, bo Dodge omogočil, da bosta oba avtomobila imela enako številko karoserije.
Povedali so, da je to zadnji Challenger z motorjem V8, poleg njega pa se poslavlja tudi tovrstni Charger. Naslednje generacije teh modelov bo poganjala elektrika.
Preberite še: Le 3 ure iz Ljubljane: slikovita cestna epopeja naših severnih sosedov, ki vas bo pustila brez besed
Je to morda najbolj "ameriški" avto, ki ga lahko kupite pri nas? Več v videu: