Richard Hammond in James May sta nas popeljala v stare, dobre čase Top Geara - s Porschejem in slovenskim letalom (VIDEO)

12. 5. 2025 | Gregor Žvab
Richard Hammond in James May sta nas popeljala v stare, dobre čase Top Geara - s Porschejem in slovenskim letalom (VIDEO) (foto: Drivetribe/YouTube/Zajem zaslona)
Drivetribe/YouTube/Zajem zaslona

Oddajo Top Gear so zaznamovale nesmiselne, a zabavne in zanimive dirke. Očitno so nazaj - tokrat s Hammondom in Mayem.

Čeprav je slovo od legendarne oddaje Top Gear za mnoge pomenilo konec nekega obdobja, se Richard Hammond in James May še vedno ne moreta upreti nori tekmovalni logiki, ki ju je izstrelila med zvezde avtomobilističnega sveta. V novi epizodi na YouTube kanalu DriveTribe sta se znova spopadla – avto proti letalu, kot v zlatih časih.

Dirka na britanski način: Porsche proti Pipistrelu

Cilj je bil preprost: kdo bo hitreje prispel z letališča Henstridge do legendarne steze Top Gear v Dunsfoldu? Gre za približno dvourno potovanje – dovolj, da se stvari zakomplicirajo, a hkrati dovolj kratko za napet zaključek.

Hammond je sedel za volan modela Porsche Taycan Turbo GT, medtem ko je May zasedel sovoznikov sedež v električnem letalu Pipistrel, ki prihaja iz Slovenije.

Porsche Taycan Turbo GT lahko s funkcijo "launch control" za dve sekundi razvije kar 1.092 konjskih moči, običajno pa zmore 777 KM in 1.340 Nm navora. S paketom Weissach doseže najvišjo hitrost 305 km/h, a Hammond na ozkih in prometnih britanskih cestah tega seveda ni mogel izkoristiti.

Letalo ni vedno hitrejše

Teoretično bi moralo letalo premagati avto, a tu se zgodba zaplete. Električni Pipistrel ima omejen doseg, kar je Maya prisililo v vmesni postanek za polnjenje. In medtem ko je letalo čakalo na elektriko, je Hammond gladko peljal proti cilju.

May je sicer priznal, da je med postankom za kosilo morda preveč samozavestno izgubljal čas, a prav to – kombinacija tekmovalnosti, britanskega humorja in nerodnosti – je tisto, zaradi česar so gledalci še danes navdušeni nad njunimi podvigi.

Kaj smo se naučili?

Ne prav veliko. A to tudi ni bil namen. Vse, kar šteje, je bilo dobro staro rivalstvo, nesmiselna dirka, in seveda zabavna avtomobilistična vsebina, zaradi katere še vedno radi kliknemo, ko se na zaslonu skupaj pojavita Hammond in May.

Kitajski prodor na največji evropski trg je daleč od "sanjskega". To so prodajne številke, ki bi jih morale skrbeti