Ali uporaba zaslonov na dotik v avtomobilih predstavlja varnostno tveganje?!
Sodobni avtomobili imajo med voznikovim in sovoznikovim sedežem v armaturo običajno vgrajen velik zaslon na dotik, s čimer želijo oblikovalci avtomobilov doseči minimalističen videz notranjosti avtomobila.
Trend, ki se je začel s Teslo, se je hitro razširil med konkurenti, zato ima dandanes že vrsta vozil na sredini vgrajen zaslon kot pri tabličnem računalniku.
A po zakonodaji sodeč, je uporaba mobilnega telefona med vožnjo kazniva, zato se strokovnjaki sprašujejo, kako tapkanje po sredinskem zaslonu prispeva k slabši varnosti v cestnem prometu.
Zasloni na dotik naj bi bili po zadnjih raziskavah sodeč precej manj varni, od klasičnih z gumbi.
Po mnenju britanske organizacije AA Charitable Trust for Road Safety, ki se ukvarja s problematiko prometne varnosti, namreč ekrani odvzamejo pomemben del voznikove pozornosti.
Predsednik organizacije, Edmund King, poudarja, da čeprav nima nič proti zaslonom na dotik, ključne funkcije avtomobila – vklop brisalcev ali nastavitev vzvratnega ogledala, ne bi smele zahtevali preveč časa.
Industrijski analitik John Griffiths po drugi strani poudarja, da so zasloni na dotik postali resen vir motenj in da je treba razmisliti o alternativnih rešitvah, ki ne ogrožajo varnosti v cestnem prometu.
V zadnjem času je opaziti vse večjo željo voznikov po vse bolj tradicionalnih metodah upravljanja funkcij, ki naj bi bili, po raziskavi sodeč, tudi precej bolj varen način.
Preberite še: Vozniškim izpitom se obeta nova kategorija. Če boste želeli voziti to vozilo, bo potreben preizkus znanja
BONUS VIDEO: Lexus UX - Zadržan prestiž