Analiza več kot 42.000 medijskih objav iz več kot 700 različnih medijev razkriva pravo moč blagovnih znamk v e-mobilnosti
Obsežna analiza 42.311 medijskih objav o električnih vozilih iz obdobja od januarja 2024 do junija 2025 razkriva trende v medijskem prostoru. Tesla s 6.315 omembami ohranja absolutno prevlado, medtem ko ji kitajski BYD s 3.278 omembami sledi z občutno razliko. Podatki kažejo na jasno polarizacijo trga med ameriško-kitajskim duopolom in evropskimi proizvajalci.
Tesla v svoji ligi – 6.315 omemb
Elektromobilski pionir iz Palo Alta je bil omenjen v skoraj 27 % vseh omemb blagovnih znamk (6.315 od skupno 23.744), kar potrjuje njegov status prve prave “električne avtomobilske znamke”. Poudariti velja, da je od vseh 42.311 analiziranih objav bilo 23.744 takih, kjer se je omenjalo specifične blagovne znamke ali modele, medtem ko je preostali del obravnaval električna vozila zgolj na splošni ravni.
Pri Tesli je Model Y (1.318 omemb) postal najbolj priljubljen model v medijih, sledijo mu Model 3 (974) in Model S (580).
“Teslina medijska prevlada ni presenetljiva – znamka je uspela postati sinonim za električna vozila,” ugotavljajo pri Press Clippingu. “Razkorak med Teslo in drugimi znamkami pa kaže na izjemno koncentracijo medijske pozornosti.”
BYD se utrjuje na drugem mestu, Volkswagen edini evropejec v prvi trojki
Kitajski velikan BYD s 3.278 omembami potrjuje svojo vlogo glavnega izzivalca. Razlika s Teslo je sicer velika – ta ima skoraj dvakrat več omemb – vendar BYD močno presega posamezne evropske tekmece.
Volkswagen s 1.519 omembami kot edini evropski proizvajalec med prvo trojico občutno zaostaja. Za njim se uvrščajo Cupra (686), Audi (657), Nio (638), Hyundai (635) in BMW (623), kar kaže na razdrobljenost evropskega trga med analiziranimi 55 različnimi blagovnimi znamkami.
ZDA proti Kitajski – geopolitična dimenzija
Geografska analiza razkriva ameriško-kitajski duopol:
- ZDA so zastopane v 7.054 člankih (predvsem Tesla),
- Kitajska pa v 5.243 člankih (BYD, Nio, XPeng …).
Nemčija je kot evropsko središče avtomobilske industrije zastopana v 2.995 člankih, sledijo Francija (1.470), Južna Koreja (957) in Švedska (910). Skupno je bilo identificiranih 13 držav proizvajalcev z 20.881 omembami.
Modeli – Tesla dominira, evropska konkurenca v ozadju
Med 152 analiziranimi modeli zasedata prvi mesti Tesla Model Y (1.318) in Tesla Model 3 (974). Prvi neameriški model je Volkswagen ID.3 (667), tesno mu sledi ID.4 (665).
Medijsko prepoznavnost dosegajo še Audi e-tron (632), Tesla S (580), Cupra Born (541), Hyundai Ioniq (533), Dacia Spring (511) in novinec Xiaomi SU7 (485).
Kaj to pomeni za industrijo?
Teslina prevlada temelji na močni komunikaciji in osebni znamki Elona Muska. BYD ostaja resen tekmec z agresivno cenovno politiko. Evropski proizvajalci pa zaradi razdrobljenosti ne dosegajo enotne medijske teže – tudi Volkswagen Group (VW, Audi, Cupra) s skupnimi 2.862 omembami ostaja za BYD.
Pogled v prihodnost
Z vstopom novih kitajskih proizvajalcev in Teslinimi načrti za pocenitev modelov se pričakuje še večja polarizacija trga. Ključno vprašanje je, ali bodo evropske znamke zmogle povečati svojo medijsko vidnost.
Primer alternativnega pristopa predstavlja partnerstvo Plan-net avta in kitajskega Dongfenga z NK Olimpija Ljubljana. Čeprav Dongfeng ni med najbolj omenjenimi, izstopa z agresivno cenovno politiko in športnim sponzorstvom kot načinom gradnje prepoznavnosti.