Številne novosti se nam obetajo že letos, še več pa v naslednjih letih.
A čas pravih, sodobnih električnih avtomobilov je tik pred vrati in Ford je pripravljen nanj tako s tehnološkega kot cenovnega vidika. Ford namreč na globalni ravni velja za številko ena po prodaji električnih vozil. Poleg tega je v minulem letu prišlo do povezave z nemško avtomobilsko znamko Volkswagen, zaradi česar se nam v bližnji prihodnosti obeta kar nekaj električnih novosti, s katerimi bo Ford v prihodnosti zanesljivo pogosto opozoril nase. Tudi s pomočjo atraktivnih modelov, kot je Mustang Mach-E, ki hkrati velja za enega tehnološko najbolj dovršenih avtomobilov na svetu.
Že zdaj je jasno, da bo Mach-E uspešnica. Električni križanec, ki zgled jemlje v legendarnem športniku, s katerim si deli tudi ime, je namreč že razprodan. No, vsaj prva, posebna serija z oznako First Edition, ki bo zaznamovala modelno leto 2021. Več kot polovica vozil bo opremljena s štirikolesnim pogonom, kar 80 odstotkov vozil pa z največjim pogonskim sklopom. To je vsekakor dobra popotnica tudi za najbolj priljubljen avtomobil v ZDA, Ford F-150. Poltovornjak, ki vsako leto prepriča kar okoli milijon kupcev, bo namreč leta 2021 dobil še električno izpeljanko, osnova vozila pa bo služila tudi kot osnova vozilom enega od najbolj vročih novih avtomobilskih proizvajalcev ta hip, znamki Rivian. Slednje je izdelalo skupno platformo, Ford pa je za razvoj podjetja in posledično platforme namenil pol milijarde dolarjev oziroma okrog 450 milijonov evrov. Podobno, a hkrati mnogo bolj obsežno partnerstvo kot z Rivianom so pri Fordu sklenili s Volkswagnom. Skupno sodelovanje bo namreč prineslo najboljše iz obeh svetov, hkrati pa se tako še dodatno dokazuje Fordova tehnološka razvitost. Na njihovi osnovi bodo namreč nastajala lahka dostavna vozila obeh znamk, Volkswagen pa je nekaj milijard evrov investiral tudi v Fordovo zagonsko podjetje, ki bo razvilo sistem avtonomne vožnje.
Poplava električnih novosti bo zapljusnila že letos. Fordovi električni načrti so jasni: 18 elektrificiranih modelov bodo na trg poslali v prihodnjih štirih letih. In če se že ta številka zdi velika, je še veliko bolj impresiven podatek, da bo jih kar osem na cesto zapeljalo še letos. Nekatere smo sicer v takšni ali drugačni obliki že lahko spoznali, a nikoli doslej v elektrificirani podobi, zaradi česar gre brez dvoma za prave novosti.
Prva med elektrificiranimi novostmi hkrati prinaša obuditev nekdaj priljubljenega imena – Puma. A če se je nekoč pod tem imenom skrival med mladimi in ženskami priljubljen kupe, se je tokrat prelevil v križanca, ki bo nagovarjal povsem enako občinstvo. To pomeni, da bo prinašal tudi veliko športnih užitkov. Zanje bo skrbel hibridni pogonski sklop s skupno 114 kilovati sistemske moči. Zmogljivost bo združena z varčnostjo, česar si pred nekaj leti nismo mogli predstavljati. A pri Fordu so šli še korak dlje. Puma bo vsakodnevno uporaben avtomobil, saj bo ponujal 456 litrov prtljažnika, še dodatnih 80 litrov pa bo na voljo v predalu, skritem pod dno. Pumi so bodo letos v floti blagih hibridov pridružili še Fiesta, Kuga in Focus, ki bo za pogon uporabljal povsem enak pogonski sklop.
Priokus ZDA tudi za Evropo
In če se nekoliko dotaknemo blagega hibrida, s katerim bo opremljena zgoraj omenjena trojica. Temelji na 48-voltni tehnologiji, povezan pa je z zaganjalnikom, ki hkrati opravlja vlogo generatorja. Ta na eni strani polni baterijski sklop, na drugi zagotavlja dodaten navor in moč motorju, kar na koncu pomeni tudi do 0,4-litra manj porabljenega bencina na 100 prevoženih kilometrov.
Blagi hibridi so seveda zanimiva rešitev za zmanjševanje porabe goriva in izpustov, a se na tem področju ne morejo primerjati s klasičnimi hibridi, kot je recimo Mondeo, ki je v Sloveniji prisoten skoraj leto dni, kaj šele priključnimi hibridi. A tudi slednji bodo zavili v ponudbo Fordovih vozil. Za začetek dva, oba iz razreda križancev. Prvi je Kuga, drugi je eden najbolje prodajanih avtomobilov v svojem razredu v ZDA Explorer, ki se po poteh Mustanga zdaj podaja še proti Evropi.
Kot smo že omenili, bo Kuga v tretji generaciji na voljo kot blagi hibrid in kot priključni hibrid. Ta bo opremljen z edinstveno kombinacijo atmosfersko polnjenega bencinskega motorja prostornine 2,5 litra in elektromotorja, ki bosta skupaj razvila 166 kilovatov moči. Kljub velikemu motorju bo poraba bencina veliko nižja od pričakovanj. 14,4 kilovatne ure 'velik' baterijski sklop bo namreč omogočal do 50 kilometrov električne avtonomije, v kombinaciji z bencinskim motorjem pa bo avtomobil porabil le 1,2 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov.
Čeprav izvira iz Združenih držav Amerike, bo priključno hibridni Ford Explorer nastajal v Nemčiji, natančneje v Fordovi tovarni v Frankfurtu. Kljub temu bo novinec v Evropo prinesel ves šarm in zmogljivosti, ki bi jih od avtomobila njegovega tipa pričakovali. Sedemsedežnik bo namreč na kolesa prenašal 331 kilovatov bencinsko-električne moči. A naj bo Explorer še tako velik avtomobil, še vedno bo, tako kot recimo Kuga, premogel več 10 kilometrov izključno električnega dometa. Hkrati ga bo odlikovala nizka poraba goriva z vsega tremi litri na 100 kilometrov.
Elektrika tudi za najboljše lahko gospodarsko vozilo
Povsem električni pogonski sklopi dandanes morda še niso najbolj razširjeni v avtomobilskem svetu, še zlasti ne v kategoriji dostavnih vozil, kar pa Forda ni ustavilo, da ne bi predstavil povsem električnega Transita. Prav kombinirana vozila so tista, ki še nekoliko bolj kot osebni avtomobili zaradi višje porabe v okolje izpuščajo večje količine škodljivih izpustov. A medtem ko ta še čaka na serijsko proizvodnjo, na trg že prihajata Turneo Custom in Transit Custom, ki ne bosta klasična priključna hibrida. V osnovi bo namreč za pogon skrbel izključno 74-kilovatni elektromotor, kateremu bo energijo za 50 kilometrov avtonomije zagotavljal 13,6-kilovatne ure velik baterijski sklop. Tukaj se šele razkriva prava skrivnost avtomobila. V njegovem nedrju se bo namreč skrival še litrski bencinski motor, ki bo opravljal vlogo generatorja in zagotavljal dodatno električno energijo. Skupen domet enega ali drugega vozila bo znašal kar 500 kilometrov.
Zajet je celoten paket – tudi infrastruktura
Pri Fordu imajo tudi dolgoročno vizijo, ki presega zgolj nove mode. V sodelovanju z nemškim Volkswagnom, s katerim sodelujejo pri razvoju novih vozil, in nekaterimi drugimi znamkami namreč aktivno razvijajo projekt Ionity. Pozabili niso niti na koncept avtonomne vožnje. Nasprotno, Ford je tudi po zaslugi sodelovanja s številnimi zagonskimi podjetji, ki jim je v minulih letih zagotovil sredstva za razvoj, eden od najbolj dejavnih avtomobilskih proizvajalcev na področju avtonomne vožnje.