Marsikateremu "sodobnemu" dopustniku bodo na ta način precej zakomplicirali pot (in dopust).
Grki so v nizkem startu za novo poletno sezono, ki je pred vrati. Marsikdo se bo na jug Evrope odpravil tudi z lastnim vozilom, nekateri bolj vztrajni po balkanskih cestah, drugi manj pa kar s trajektom. A v luči nedavnih požarov na tovornih ladjah, ki so prevažale vozila, tudi električna, so ladjarske družbe bile primorane sprejeti nekaj dodatnih varnostnih ukrepov.
Ladjarske družbe se v luči nedavnih incidentov namreč bojijo, da bi lahko na katerem izmed trajektov prišlo do požara. Nenazadnje je prav zaradi ognjenih zubljev na dnu oceana končala Felicity Ace, medtem ko Fremantle Highway ni bila daleč od te usode. Obstaja sum, da bi lahko razlog za obe nesreči tičal v baterijah električnih vozil, čeprav statistika tega ne potrjuje, saj po nedavnih raziskavah avtomobili z električnimi baterijami niso nič bolj podvrženi požarom kot tisti z motorjem na notranje izgorevanje.
Dostop do podzemnih garaž
Zato pa električna vozila gorijo dlje, ogenj pa je bolj intenziven, kar pomeni, da ga je precej bolj zahtevno pogasiti in se lahko razširi še na druga vozila. Prav zato so v nekaterih mestih že prepovedali dostop električnim vozilom v podzemne garaže, tako kot v primeru vozil na plin.
Da o Grčiji to poletje ne bi brali v črni kroniki, so se številne ladjarske družbe odločile, da uvedejo bolj stroge pogoje za prevoz električnih avtomobilov. Na trajektih, ki povezujejo Grčijo s številnimi otoki, so sprejeli nov, nekoliko nenavaden ukrep. Ta pa ne bo vplival le na Grke, temveč tudi na turiste, ki se po državi prevažajo z električnimi vozili oz. s priključnimi hibridi.
Manj kot 40% napolnjena baterija
Vstop na trajekt jim bo tako dovoljen le, če avtomobil ne bo imel več kot 40-odstotno napolnjene baterije. Odločitev, ki jo je objavilo grško ministrstvo za pomorski promet in otoško politiko, je sicer sprožila ločene odzive in precej zapletla situacijo za voznike električnih vozil. Če bo namreč to pred vkrcanjem polno, se na trajekt ne bo smelo vkrcati. Lastnik pa bo moral prevoziti kar nekaj kilometrov, da bo zmanjšal količino energije v bateriji. In glede na dolgo pot, ki jo načrtuje, se po izkrcanju ne bo mogel izogniti dolgotrajnemu polnjenju.
Nasprotniki nove uredbe trdijo, da bi lahko povzročila kaos v pristaniščih, kjer bodo lastniki električnih vozil z vožnjo skušali v zadnjem trenutku izprazniti svoje baterije, da bi dosegle zahtevano raven, pa tudi težave s polnjenjem.
Polnilna infrastruktura v Grčiji je zelo neenakomerno razporejena in nezadostna, nov ukrep pa bo voznikom električnih vozil povzročil še nekaj več preglavic. V vsej Grčiji je le približno 2000 javnih polnilnic, večina jih je v južnem delu države in predvsem v okolici Aten. Na otokih je polnilnic precej manj.
Preberite še: