Z električnim avtomobilom je prevozil več kot 600.000 kilometrov. Kar je sledilo, je šokiralo vse, tudi proizvajalca

7. 5. 2025 | Gregor Žvab
Z električnim avtomobilom je prevozil več kot 600.000 kilometrov. Kar je sledilo, je šokiralo vse, tudi proizvajalca (foto: Milage Impossible/Facebook)
Milage Impossible/Facebook

Morda pa vsi miti o vzdržljivosti električnih avtomobilov vseeno ne držijo ...

Pešanje baterije je ena glavnih skrbi lastnikov električnih vozil, saj je menjava baterijskega sklopa lahko izjemno draga – pri določenih modelih tudi več deset tisoč evrov. Prav zato je zgodba južnokorejskega trgovskega potnika Lee Young-Heuma s svojim Hyundaijem Ioniq 5 tako presenetljiva. V manj kot treh letih je prevozil kar 580.000 kilometrov, kar je več, kot znaša razdalja med Zemljo in Luno.

Po skoraj 600.000 kilometrih še vedno 87,7-odstotna zmogljivost baterije

Njegov dosežek je pritegnil pozornost raziskovalnega inštituta Hyundaia in Kie, kjer so želeli preveriti, v kakšnem stanju sta baterija in pogonski sklop. Čeprav Lee ni imel nobenih težav, mu je proizvajalec brezplačno zamenjal baterijo in motor, da bi lahko analiziral obrabljene komponente.

Rezultati so presenetili tudi inženirje: po skoraj 600.000 km je imela baterija še vedno 87,7 odstotka začetne kapacitete, kljub temu, da je vozilo pogosto polnil na hitrih polnilnicah, kar običajno pospeši degradacijo.

Z električnim avtomobilom je prevozil več kot 600.000 kilometrov. Kar je sledilo, je šokiralo vse, tudi proizvajalca
Milage Impossible/Facebook

Elektrika ne le tišja, tudi cenejša

Lee je pred tem vozil vozila z motorji z notranjim zgorevanjem in je moral, zaradi ogromnega števila prevoženih kilometrov, olje menjati vsakih 15 dni, zaradi intenzivne uporabe pa tudi pogonske sklope. V nasprotju s tem je bil pri Ioniqu 5 potrebna le menjava osnovnih potrošnih delov.

Pri Hyundaiu ocenjujejo, da bi moral voznik pri klasičnem modelu, kot je Tucson z motorjem 1.6 T-GDI, po 660.000 km opraviti:

  • 66 menjav motornega olja,
  • 8 menjav svečk,
  • 13 menjav zavorne tekočine,
  • 11 menjav olja v menjalniku.

Skupaj bi ga to stalo med 8.600 in 9.300 evri. Stroški vzdrževanja Ioniqa 5? Približno 1.070 evrov.

Prihranki tudi pri “gorivu”

Tudi pri stroških “goriva” so razlike očitne. Hyundai ocenjuje, da bi poraba goriva pri bencinskem Tucsonu z enakim prevoženim številom kilometrov znašala okoli 57.400 evrov, medtem ko so se stroški polnjenja Ioniqa 5 ustavili pri 35.900 evrih. To pomeni prihranek več kot 21.500 evrov.

Majhna napaka po več kot 650.000 kilometrih

Edina večja težava se je pojavila pri 650.000 km, ko je vozilo prenehalo s počasnim polnjenjem – okvaril se je vgrajeni polnilnik, ki je preprosto “umrl naravne smrti”. Kljub temu avtomobil še naprej deluje in ima trenutno že več kot 671.000 km na števcu.

Lee je medtem zamenjal službo in bo zdaj prevozil precej manj kilometrov. Njegov Ioniq 5 pa si je s tem končno zaslužil nekaj počitka.

Volvo vrača legendarno ime. Kako bo izgledal novi XC70?