In za kar 10 % manj emisij!
Projekt Green Light, Googlova raziskovalna pobuda, si prizadeva izboljšati pretok prometa v križiščih in zmanjšati emisije, ki nastajajo med ustavljanje in speljevanjem.
V ta namen sistem uporablja umetno inteligenco, ter vozne trende Google Maps, s pomočjo katerih modelira prometne vzorce in izdaja priporočila za optimizacijo posameznih semaforjev.
Z optimizacijo ne le enega križišča, temveč usklajenostjo različnih sosednjih križišč, se lahko pretok prometa drastično izboljša (posledično pa se zmanjšajo tudi emisije).
Čeprav se sistem za sledenje v živo sliši bolj učinkovito, Googlov pristop ne zahteva nobenih posodobitev obstoječe infrastrukture, zaradi česar je implementacija enostavnejša, brez dodatnih stroškov.
Pred tem naj bi, po podatkih Googla, semaforje optimizirali s pomočjo dragih senzorjev in zamudnega štetja vozil.
Najbolj pa se je učinkovitost sistema pokazala v mestih, kjer semaforji še niso povezani s kakršnimikoli sodobnimi nastavitvami nadzora.
Projekt je trenutno aktiven v 12 krajih po svetu – v Seattlu, Riu de Janeiru, Manchestru, Hamburgu, Budimpešti, Hajfi, Abu Dhabiju, Bangaloru, Hiderabadu, Kalkuti, Džakarti in na otoku Bali.
V kar 70 križiščih so zaznali več kot 30-odstotno zmanjšanje postankov in 10-odstotno zmanjšanje emisij.
Po nekaterih študijah sodeč, je onesnaženje v mestnih križiščih lahko 29-krat večje v primerjavi z odprtimi cestami, pri čemer polovica teh emisij izvira iz ustavljanja in speljevanja.
Pri Googlu želijo v prihodnosti projekt razširiti tudi na druga mesta, zato so že pozvali mestne oblasti, da izpolnijo obrazce in se uvrstijo na čakalni seznam.
Poleg projekta Green Light je Google napovedal še nekaj drugih pobud, povezanih s prevozom za bolj trajnostno prihodnost.
Preberite še: Kitajsko osvajanje Slovenije z novo avtomobilsko znamko
BONUS VIDEO: Avantgarden, odštekan in udoben: DS 7 izstopa med modernimi SUV-ji
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji