V tej tovarni so včasih nastajali sanjski avtomobili. Zdaj je za marsikaterega izmed njih le še pokopališče

17. 10. 2024 | Nika Arsovski
Deli

Tu so nekoč nastajali najbolj zaželeni avtomobili tistega časa, danes pa je tovarna hiša duhov.

V zapuščeni tovarni Pininfarina, so nekoč izdelovali legendarne avtomobile kakršna sta Ferrari Testarosa in Cadillac Allanté, danes pa nekdaj tovarna sanj sameva. Tovarna v San Giorgio v Italiji je bila zgrajena z namenom izdelave karoserij prav za omenjenega Cadillaca, kasneje pa tudi za druge avtomobile.

Proizvodnja je tu potekala med leti 1986 in 2011, zdaj pa je tovarna povsem zapuščena.

Pininfarina tovarna
Wikipedia

Allanté je zahteval nenavaden postopek izdelave. Karoserije vozila so bile izdelane v tovarni v San Giorgiu, potem pa so jih namestili na posebne podstavke in z Boeingom 747 poslali v Detroit, kjer je potekal preostali del proizvodnje.

Ko se je proizvodnja Allantéja ustavila, so v tej tovarni za kratek čas izdelovali Ferrari Testarosso, nato pa še Peugeota 406 Coupe, Alfa Romeo Brero in Spiderja. Po finančni krizi 2008 je izdelava maloserijskih vozil začela slabeti, kar ni bilo nič kaj obetavno za prihodnost omenjene tovarne.

Danes je tovarna le še senca veličine, kakršno je nekoč predstavljala v svetu avtomobilizma. Njena notranjost je bila dolgo časa praktično nespremenjena, s posnetka pa je mogoče opaziti posamezne diagrame za proizvodnjo Brere.

Danes je situacija drugačna, saj so se nadnjo znesli nekateri vandali in tatovi, ki so odnesli dragocene materiale in razdejali pisarne. 

V tej tovarni so včasih nastajali sanjski avtomobili. Zdaj je za marsikaterega izmed njih le še pokopališče
Automotive News Europe

Zunaj, na testni stezi, kjer so včasih grmeli najboljši motorji, se počasi razrašča okoliška narava. Skozi razpoke v asfaltu raste trava, stene pa so prekrite z grafiti.

Čeprav so nekateri deli tovarne ostali nedotaknjeni, je njena usoda negotova, njena nekdanja slava pa počasi bledi v spominu. Danes je lastnik znamke Pinifarina indijsko podjetje Mahindra, ki bojda nima načrtov za oživitev tovarne v San Giorgiu. 

Nadaljevanje proizvodnje še dodatno zamaknjeno. Ali res nihče ne želi tega avtomobila?