Bi bilo potrebno za varnost storiti še več?!
Pred časom smo poročali o uničujočem požaru, ki je zajel eno izmed podzemnih garaž v Južni Koreji. Požar je bil posledica samovžiga električnega avtomobila, pri čemer je bilo poškodovanih kar 880 vozil, zaradi poškodovane napeljave pa je bilo kar 1600 gospodinjstev teden dni brez elektrike in vode. Incident je sprožil razpravo o varnosti električnih vozil, saj so požari, s porastom električnih vozil na cestah, vse pogostejši.
Preberite še:
Težava pri požaru na električnem vozilu pa niti ni ta, da bi bili izrazito pogosti. Bolj zaskrbljujoče je, da je tovrsten požar dokaj težje pogasiti, v zrak pa se med gorenjem sprosti veliko več strupenih snovi. Še večji so zapleti, ko električni avtomobil zagori v zaprtem prostoru npr. podzemni garaži.
Prav to se je zgodilo v nedavnem požaru v korejskem mestu Incheon, korejske oblasti pa so bile primorane sprejeti nekaj ukrepov, da se kaj takega ne ponovi. V znak preventive tako avtomobili, ki zapeljejo v javno podzemno garažo, ne smejo imeti baterije polne več kot 90%. V garažnih polnilnicah pa bodo lahko svojo električno baterijo napolnili le na 80%. Uredba naj bi začela veljati že konec septembra 2024.
Profesor Yoon Won-sub z univerze Sungkyunkwan ob tem poudarja, da med stopnjo napolnjenosti baterije in verjetnostjo požara ni nobene dokazljive povezave. Poleg tega opozarja, da proizvajalci pri baterijah puščajo toleranco, ki varuje življenjsko dobo akumulatorja, na katero lastniki ne morejo vplivati. Če vgrajeni sistem kaže napolnjenost baterije 100 %, to tako ne pomeni, da je baterija povsem napolnjena. Korejske oblasti zato z novo uredbo le želijo pomiriti razburjeno javnost in preprečiti večjo paniko.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj