Kuža ali Porsche 911? Pri K9eleven pravijo, da je dileme konec. Izdelali so zložljivo kletko za prevažanje psa, ki paše na zadnji sedež Porscheja 911.
Kužki ne gredo vedno najbolje skupaj s športnimi avtomobili. Chris Harris je sicer s pripisi o vsestranski naravi 911 že večkrat objavljal fotografije svojega bull terierja, ki se z njim vozi kar na sovoznikovem sedežu. Če me spomin ne vara, vsaj enkrat tudi že z dobro prežvečeno ročico menjalnika v ozadju.
A ko te pred vrati obenem čakata razigran kosmatinec in kakšna Carrera GTS, se moraš slej kot prej odločati med težko sprejemljivimi kompromisi. Pustiti kosmatinca za zaprtimi vrati - mislečega, da te ne bo več nazaj - je seveda srce parajoče. Odpeljati se na izlet z družinskim križancem ali karavanom pa je alternativa, ki jo lastniki športnih avtomobilov prav tako težko prebavimo. Lahko pa seveda tudi sprejmeš, da bo vse skupaj izgledalo nekoliko nerodno.
Kam v športnem avtomobilu namestiti psa?
V karavanih in križancih se psi ponavadi vozijo v kletkah v prtljažniku ali pa na zadnji klopi. V športnem avtomobilu, kot je Porsche 911, pa je to seveda nekoliko bolj zapleteno. Sovoznikov sedež odpade že zaradi tega, ker tam ponavadi sedi nekdo drug. Pasje tačke pa tudi niso prijateljice usnja - vsaj ne brez kakšnega debelega pregrinjala. Porsche 911 ima sicer dva zasilna sedeža tudi zadaj in varnostni pas za pse s kvalitetnim pregrinjalom je bil doslej bržkone najboljša opcija.
Ekipa Slovencev, ki si med seboj delijo strast do vožnje - še najraje ravno z 911 - pa pravi, da je dileme konec. Vsaj za manjše in srednje velike pse. Oblikovali so namreč zložljivo kletko, ki se vpne na podrt naslon zadnjega sedeža. In to kateregakoli 911 - z izjemo izrazito športno osredotočenih različic, ki zadaj nimajo sedežev, kot je GT3. Pravijo ji K9eleven.
"Tudi sam sem ljubitelj Porschejevega 911 in moje življenje se veliko vrti okoli ljubezni do vožnje. Pobegi ob koncu tedna, uživanje na odprtih cestah, ...", pravi Oskar Zupančič, ki je ugotovil, da ravno njegov štirinožni sovoznik prepogosto manjka med omenjenimi pobegi ob koncu tedna. Ideja torej izvira iz lastnih potreb: "Moj Smoki hrepeni po vetru v laseh - oprostite, dlaki - prav toliko kot jaz. A v 911 zanj nikoli nisem našel primernega prostora. Na zadnjem sedežu je na primer preveč ranljiv pri hitrih spremembah smeri in nenadnem zaviranju."
Prototip kletke sem že imel v rokah in ga poskusil sestaviti v avtomobilu. Po občutku je zadeva robustna. Stranice dvigneš, zgornjo ploščo pa privijačiš s širokimi kovinskimi maticami, ki jih lahko vrtiš z roko. To ti vzame kakšno minuto ali dve. Kletka se nato odpre spredaj, vratca se zapnejo z usnjenim pasom.
K9eleven so si zamislili v dveh velikostih. Manjša je namenjena manjšim kužkom do osmih kilogramov teže. Večja, ki zavzema celotno širino avtomobila, pa je primerna za pse s težo do 18 kilogramov. Za kletko trenutno pobirajo prednaročila. Pravijo, da je narejena po navdihu Porschejevega oblikovanja in da jo bodo - ceni primerno - prilagajali potrebam posamičnih kupcev. Za stranice lahko izbiraš na primer med pleksi steklom in mrežico.
Kaj pa ostali avtomobili? Lastniki 911 pač niso edini s tem problemom. "To je bila vsekakor ideja na začetku, sedaj smo se pa nekako omejili že z imenom. Bomo videli, najprej se želimo osredotočiti na ljudi, ki jih združuje 911. Ta avto imamo res radi in K9eleven smo si zamislili tako, da bo postal del tovrstnega življenjskega stila", pojasni Zupančič. Kletko bodo izdelovali v Sloveniji.