Konkurenca na področju električnih avtomobilov je iz dneva v dan bolj ostra. Doseg in učinkovitost sta podatka, na katerih se lomijo kopja.
V zadnjem času je bilo opravljenih kar nekaj testov, ki so poskušali dokazati pravi doseg električnih avtomobilov. Informacije prodajalcev so pogosto zavajajoče, na realen doseg pa vplivajo tudi številni drugi dejavniki, kot so temperatura, promet, topografija ...
Spletna platforma Motor1.com že vrsto let spremlja doseg električnih avtomobilov, tokrat pa je opravila teste na 11 različnih vozilih, in sicer na lokaciji nedaleč od Rima.
Za testno pot so novinarji platforme izbrali avtocesto A90 t. i. Grande Raccordo Anulare, glavno rimsko obvoznico, po kateri je dovoljena vožnja s 130 km/h (z občasnimi odseki z zmanjšano hitrostjo 110 km/h).
Promet na obvoznici je običajno precej gost, zato je potrebno nemalo pospeševanja in zaviranja. Da bi se pri testu izognili največji jutranji gneči, je ekipa začela test ob pol enajsti uri. Temperatura zraka se je gibala med 10 in 14 stopinj Celzija, avtomobilske baterije pa so bile povsem napolnjene.
V testu Motor1 je bilo vključenih 11 vozil
V test so, kot omenjeno, vključili 11 vozil: Lucid Air, Lexus RZ, BMW i5, Kia EV9, Toyota bZ4X, Tesla Model 3, Hyundai Ioniq 6, Volkswagen ID.7, Jeep Avenger, Fiat 600e in BYD Seal. Z izjemo Lucida so bili vsi opremljeni z letnimi pnevmatikami, le Air je imel celoletne. Poleg tega so pri portalu dodali, da dotični Lexus RZ še ni bil deležen programske posodobitve, ki naj bi izboljšala učinkovitost pogona.
In kakšni so rezultati?
Po pričakovanjih je največjo razdaljo prevozil avtomobil z največjo baterijo - Lucid Air. Zahvaljujoč 112 kWh v bateriji je prevozil kar 571 kilometrov (poraba 19,6 kWh/100 km). Čeprav gre za precej impresiven rezultat, pa je proizvajalec za normo navedel doseg 839 km, torej kar 32 odstotkov več. Pomanjkanje programske posodobitve je očitno vplivalo na Lexusove rezultate, saj sta model RZ in Toyota Bz4x navkljub 64 kWh baterijam prevozila le 243 oziroma 249 km in za 40 odstotkov zaostala za normirano porabo.
Razlike med realno izmerjenimi rezultati in tovarniško navedeni so vidne v tretjem in četrtem stolpcu (z leve)
Glede učinkovitosti je najmanj od navedenih norm odstopala Tesla Model 3. Na testni vožnji je njegova poraba (stolpec Real Consumption) znašala 15,1 kWh/100 km. Pri tem je najslabše rezultate dosegel japonski dvojec s porabo 25,7 in 26,3 kWh/100 km.
Vir: Motor1
Preberite še:
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere