To je nov davek, ki se obeta lastnikom (in kupcem) električnih vozil!

27. 3. 2024 | Nika Arsovski
Deli
To je nov davek, ki se obeta lastnikom (in kupcem) električnih vozil! (foto: Profimedia)
Profimedia

Električni avtomobili so precej težji od tistih s klasičnim motorjem na notranje zgorevanje in Kanadčani tega ne mislijo spregledati …

V kanadski provinci Alberta so se odločili lastnike električnih avtomobilov dodatno obdavčiti. Čeprav je ta le simboličen, je očitno dober pokazatelj, da lastnikov električnih vozil v prihodnosti ne čakajo le subvencije.

Do zdaj so številne države spodbujale nakup električnih vozil z različnimi državnimi subvencijami, poleg tega pa so lahko njihovi vozniki računali tudi na brezplačno parkiranje in najboljša parkirna mesta. Subvencij je sicer vse manj, lastnike električnih vozil pa naj bi v prihodnosti čakalo nekaj manj ugodnosti. 

Profimedia

V kanadski provinci Alberta so se tako odločili za uvedbo davka na težo, ki je namenjen predvsem voznikom električnih vozil. Po prepričanju tamkajšnjih oblasti velika teža električnih avtomobilov "povzroča večjo obrabo cest kot teža običajnih avtomobilov".

Tudi na Norveškem so že januarja lani uvedli davek na težo vozila - vozila nad 500 kg bodo obdavčena s NOK 12.5 (1,2 evra) na kilogram. Podobna praksa velja tudi na Danskem. Francozi pa so dodatno obdavčili vozila nad 1,6 tone, torej tudi 4x4 vozila in SUV.

Davek v višini 200 kanadskih dolarjev

Davek v Kanadi uvajajo s prihodnjim letom in naj bi bil neke vrste kompromis za davek na gorivo, ki so ga prisiljeni plačevati lastniki vozil z bencinskimi in dizelskimi pogonskimi sklopi. Davek v višini 200 kanadskih dolarjev (op. 135 evrov) je tako v skladu z ocenjenimi davki na gorivo, ki jih letno plačujejo vozniki avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje. Novi davek na električna vozila v Alberti bo dodan obstoječim pristojbinam za registracijo vozil.

Profimedia

V prihodnjem letu pa računajo, da bo v državno blagajno prinesel milijon dolarjev, v prihodnosti pa še precej več. Pričakuje se namreč, da bo število električnih vozil tudi na kanadskih cestah naraščalo, zato za obdobje med 2026 in 2027 pričakujejo več kot 8 milijonov prihodkov na račun omenjenega davka. To je še vedno precej manj, kot je pričakovan prihodek od davka na gorivo – za obdobje med 2026 in 2017 pričakujejo s tega računa kar 1,46 milijarde dolarjev (1,33 milijarde evrov). 

Obdavčitev bi lahko zmanjšala prodajo

Brain Kingston, vodja kanadskega združenja proizvajalcev vozil, ki zastopa interese tako imenovane detroitske trojice v Kanadi (Ford, GM, Stellantis), davka ne podpira. Kot je dejal, je to samo še dodatna ovira zvezne vlade pri prodaji avtomobilov brez emisij. "Z obdavčitvijo električnih vozil bo še težje doseči ambiciozne cilje Kanade glede prodaje električnih vozil," je prepričan.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj